Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Eksen prøver å få hoved omsorgen for sønnen vår,vi har nå delt omsorg. Han kan vel ikke komme noen vei med det? Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Mor står sterkt, men far står sterkere nå enn før. Når dere har delt omsorg så kan han få hovedomsorgen. Det kommer ofte an på hvordan mor er, hva mor kan tilby og om mor er bedre enn far. Vanskelig å si når vi verken kjenner deg eller far. Anonym poster: 273a219fd4f83e43062ca49eee67eb45
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Du har ingen rett i det av at du er mor. Det finnes nok av mødre som ikke burde hatt unger..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Har hatter delt omsorg frem til nå, og det har fungert bra.Det var det vi kom frem til siden vi begge vil ha sønnen mest mulig. Jeg kom med ett forslag for en stund siden om at jeg kunne ha sønnen mer pga jeg synes det blir ett ustabilt liv for barnet å ha 2 forskjellige hjem 50/50. Å ha ett fast bosted gir mer stabilitet. Men, det nektet barnefar. Nå vil han helt ut av det blå prøve å få sønnen vår mer. Jeg er ikke enig i det. Trur faktisk ikke jeg hadde klart å levd med meg selv om jeg skulle hatt sønnen min mindre. Ja, det er kansje egoistisk av meg. Skulle gjerne vært den som sier at det er greit. Men, han kan ikke forandre på den ordningen nå uten mitt samtykke? Jeg er en god foreldre , men alt av ressurser i orden. Har ordnet økonomi, fast forhold med ny mann, fast bosted, har valgt å jobbe mindre pga bara. Er i fysisk og psykisk bra form. En sunn og jordnær dame. Det er ingenting å utsette på meg som mor. HI Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Ser det er en del skrivefeil. Må påpeke at jeg skriver med mobil som lever litt eget liv. HI Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Har hatter delt omsorg frem til nå, og det har fungert bra.Det var det vi kom frem til siden vi begge vil ha sønnen mest mulig. Jeg kom med ett forslag for en stund siden om at jeg kunne ha sønnen mer pga jeg synes det blir ett ustabilt liv for barnet å ha 2 forskjellige hjem 50/50. Å ha ett fast bosted gir mer stabilitet. Men, det nektet barnefar. Nå vil han helt ut av det blå prøve å få sønnen vår mer. Jeg er ikke enig i det. Trur faktisk ikke jeg hadde klart å levd med meg selv om jeg skulle hatt sønnen min mindre. Ja, det er kansje egoistisk av meg. Skulle gjerne vært den som sier at det er greit. Men, han kan ikke forandre på den ordningen nå uten mitt samtykke? Jeg er en god foreldre , men alt av ressurser i orden. Har ordnet økonomi, fast forhold med ny mann, fast bosted, har valgt å jobbe mindre pga bara. Er i fysisk og psykisk bra form. En sunn og jordnær dame. Det er ingenting å utsette på meg som mor. HI Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66 Det var vel du som helt ut av det blå ville ha ungen mer?. Eller? Klart da far vil gå rettens vei. Anonym poster: 0f7537d33517eebd99d9112004be546e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Det er om å lesa om meg å min eks, vi ble ikke enige så det gikk til retten det di da så på var hvor vi bodde hvor barna var vokst opp altså barndomshjem (der mine hadde bodd med oss begge) jeg leide å han satt med huset siden jeg på tidspunkte når jeg flyttet ut ikke kunne sitte med huset alene, vi hadde 50/50 i nesten 2 år jeg hadde ny samboer da det kom opp i retten å fast 100% stilling og vi bor i huset enda som ny sambo eigte da jeg traff ham, eks "vant" å fikk hoved omsorgen for barna pga at han satt med huset. Vi ble begge sett på som gode omsorgspersoner av retten som begge ønsket hva som var best for barna. Noen syntes det gikk får fort med meg å ny sambo men det hadde ikke gått om ikke begge barna forgudet ham fra første stund å di var 3 og 5 år. Det eg ville fram med dette var at det er ingen garanti for hvem som får hovedomsorg i enn rettsak så lenge begge blir sett på som gode omsorgspersoner å retten dømmer ikke 50/50 uten at begge foreldrene er enige om det å siden det er det dere har nå er det usikkert hva ett utfall av rettsak vil bli beklage Anonym poster: bf895faecfb96d1549b1ba784c59b6e6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Det var ett forslag jeg kom opp med, men respekterte at eksen ikke ville det. Så det har ikke blit tatt opp noe mer. Men, nå har det blitt ett tema for han.Jeg synes vi ligger ganske likt i forholdt til bosituasjon osv osv! Bortsett fra at vi har mye bedre økonomi, og har mye mer tid med barnet enn han.Jeg prioriterer barnet først uansett. Mens han er mye borte i jobb.Noe jeg ser på som positivt for min del. Men, han kan vel ikke "vinne" mer prosenter enn 50% om jeg ikke samtykker? Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Det var ett forslag jeg kom opp med, men respekterte at eksen ikke ville det. Så det har ikke blit tatt opp noe mer. Men, nå har det blitt ett tema for han.Jeg synes vi ligger ganske likt i forholdt til bosituasjon osv osv! Bortsett fra at vi har mye bedre økonomi, og har mye mer tid med barnet enn han.Jeg prioriterer barnet først uansett. Mens han er mye borte i jobb.Noe jeg ser på som positivt for min del. Men, han kan vel ikke "vinne" mer prosenter enn 50% om jeg ikke samtykker? Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Det var ett forslag jeg kom opp med, men respekterte at eksen ikke ville det. Så det har ikke blit tatt opp noe mer. Men, nå har det blitt ett tema for han.Jeg synes vi ligger ganske likt i forholdt til bosituasjon osv osv! Bortsett fra at vi har mye bedre økonomi, og har mye mer tid med barnet enn han.Jeg prioriterer barnet først uansett. Mens han er mye borte i jobb.Noe jeg ser på som positivt for min del. Men, han kan vel ikke "vinne" mer prosenter enn 50% om jeg ikke samtykker? Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Det var ett forslag jeg kom opp med, men respekterte at eksen ikke ville det. Så det har ikke blit tatt opp noe mer. Men, nå har det blitt ett tema for han.Jeg synes vi ligger ganske likt i forholdt til bosituasjon osv osv! Bortsett fra at vi har mye bedre økonomi, og har mye mer tid med barnet enn han.Jeg prioriterer barnet først uansett. Mens han er mye borte i jobb.Noe jeg ser på som positivt for min del. Men, han kan vel ikke "vinne" mer prosenter enn 50% om jeg ikke samtykker? Anonym poster: 1e0686e1e587e0c8fb78299d4aeb9f66 Om han går til retten for å få hovedomsorgen så kan han "vinne" flere prosenter og retten trenger ikke ditt samtykke, på lik linje med at du kan få hovedomsorgen og "vinne" flere prosenter uten at retten trenger hans samtykke. Det er vel nettopp derfor dere må ta dette til retten: Fordi ingen av dere vil samtykke. Og da kan retten bestemme om det fortsatt skal være delt omsorg eller om barnet skal bo mest hos mor eller mest hos far, Anonym poster: 273a219fd4f83e43062ca49eee67eb45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå