Gå til innhold

2 år - genser, tshirt, body og shorts - hva brukes mest på sommern.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på østlandet og jeg er igang med sommergarderoben til poden. Men hva kommer han til å bruke mest? Og hva er praktisk? I dag bruker han body og bukse, og jeg har merket at om det blir litt varmt er det bare å dra av han buksa og la han sprade rundt i bodyen. Enkelt. Hva gjør dere andre?

Skrevet

Mine har brukt t-skjorter i to-års alderen. Bodyer ble bare brukt i kulda. T-skjorter med cardigan eller hettejakker over evnt. Og mye shorts... + bodde omtrent i sandaler. Veslejenta brukte selvfølgelig kjoler i tillegg..

Anonym poster: 2adf792ede3d2bb135214cc2bb84fe71

Skrevet

Jeg har brukt body på mine så lenge de har brukt bleier.

Liker godt sånne bodyer med korte armer og ben på sommer.

Skrevet

Frøkna her ble 2 i april. Hun bruker Body hvis det er langearmer, men t-skjorter/singler hvis det er varmt. Det er for å slippe å ha klæra klistra til kroppen når det er varmt. Jeg lar henne bestemme selv egentlig hva hun skal ha på ( med god hjelp av mammaen da det gjelder å tilrettelegge etter været).

Anonym poster: 5e18adbbaa330c06f72a5ea180a256fc

Skrevet

Vi bor på østlandet og jeg er igang med sommergarderoben til poden. Men hva kommer han til å bruke mest? Og hva er praktisk? I dag bruker han body og bukse, og jeg har merket at om det blir litt varmt er det bare å dra av han buksa og la han sprade rundt i bodyen. Enkelt. Hva gjør dere andre?

Jeg synes det er super kjekt med body dersom barnet fortsatt bruker bleie. Som du sier er det bare å ta av buksa om det blir varmt, eventuelt ha en shorts over. Er ikke så glad i t-skjorter og gensere som glir opp og krøller seg, og dermed er en body genialt.

Anonym poster: 7ba269d10249216226f9952d425456ae

Skrevet

Synes for å være helt ærlig at en toåring er litt stor til å sprade rundt i bare en body jeg. Etter ca. to år har mine barn bare brukt body som undertøy under andre klær.

Synes barna ser mye bedre kledd ut i shorts og t-skjorte, eller bukse og t-skjorte om det ikke er fullt så varmt (eventuelt tights/tunika eller sommerkjole på jentene).

Anonym poster: 6e44ec991039cfac0b323fe7505ccd15

Skrevet

Body er praktisk på bleieunger. Finnes jo med både korte og lange armer. En shorts utenpå så er ungen kledt

Vi som har jenter hadde det enklere da - en kjole utenpå og så slapp vi å ta av noe som helst ved bleieskift - men det får jo dere gutteforeldre igjen i rikt monn når ungen skal lære å tisse ute i naturen...

Anonym poster: f5aba01ffa2458618e5a5c5e57056f0f

Skrevet

Bruker aldri body på 2åringen, synes han er for stor til det. Har boxer på så bleia sitter bedre også t-skjorte med genser over om det er kjølig, bukse eller shorts etter temperaturen. Men skjønner at på jenter er det enklere med body enn med de små jente trusene for å holde bleia på plass da.

Anonym poster: 5a27271488dbd2a85b6cadd914df5b1c

Skrevet

Jeg synes det er veldig praktisk med t-skjorte når det er varmt - da får de mer luft. Synes body blir litt klamt i varmen. Men bruker body når det er sånn som det er på østlandet nå (godt under 20 grader).

Har egentlig aldri helt skjønt det der med å holde bleia på plass med body. Jeg fester den sånn at den uansett ikke sklir av. Og så er det så lettvint å sjekke for bommelom når de ikke har body ;)

Men på vinteren er det bare body som gjelder, så slipper de glipe som kan gjøre at de blir kalde.

Anonym poster: 9acdd5174f06f403f1209d69416dc4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...