Gå til innhold

Maksgrense for mme, baby 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten nærmer seg 9 mnd, og får nå nesten bare mme... Han får 1 flaske morgen og kveld, og en midt på dagen, 235 ml per gang, altså 7 dl i døgnet. Er det for mye, noen som vet? Det er så lenge til vi skal på helsestasjonen igjen at jeg tenkte jeg kunne spørre her først... Han spiser i tillegg to store porsjoner med grøt, middag, brødskive til lunsj og litt frukt/smoothie utenom. Det er ikke melk i grøten da... Virker som det funker bra for han, og han kunne vel egentlig tenkt seg enda mer mme, men jeg har fått inntrykk av at 7 dl i døgnet er mye... Drikker i tillegg masse vann.

Skrevet

er vel 1l i døgnet som er max grensen, tror jeg :)

Skrevet

Stemmer det som blir sagt over her, er anbefalt max 1l. pr. døgn :)

Skrevet

Oi, så mye altså... Takk for svar ;)

Skrevet

Helsedirektoratet har gått bort ifra 1-liters regelen.. de anbefaler fortsatt ikke ett langvarig konsum av over 1 liter for babyer under 4 mnd. Dette pga økt fare for overvekt ved senere alder.. som heller ikke er bevist.. de bare tror :-P Babyen skal nå få selvregulere på lik linje med ammende babyer . Står mer om dette på matportalen. :-)

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

7 dl er anbefalt mengde på NAN2 pakken hvertfall. Er ca det min gutt på 7 mnd får også. Pluss ca det samme som din av annen mat. :)

Skrevet

fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd.

Skrevet

fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd.

6dl inkl. det som er i grøten?

Skrevet

Her drikker snuppa 4-5 dl døgnet. Får fast føde 4 gangerom dagen og melk. Og en flaske melk på natt

Skrevet

ja, men her lager vi grøt av vann og hun får vann utenom også.

Skrevet

ja, men her lager vi grøt av vann og hun får vann utenom også.

okei, lager også grøt av vann.. for også vann utenom.. men sliter i å få i henne "nok" melk i døgnet.. :/

men hun er jo blid og fornøyd så.. får snakke med hs, når vi skal dit til uka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...