Temperance Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Gutten nærmer seg 9 mnd, og får nå nesten bare mme... Han får 1 flaske morgen og kveld, og en midt på dagen, 235 ml per gang, altså 7 dl i døgnet. Er det for mye, noen som vet? Det er så lenge til vi skal på helsestasjonen igjen at jeg tenkte jeg kunne spørre her først... Han spiser i tillegg to store porsjoner med grøt, middag, brødskive til lunsj og litt frukt/smoothie utenom. Det er ikke melk i grøten da... Virker som det funker bra for han, og han kunne vel egentlig tenkt seg enda mer mme, men jeg har fått inntrykk av at 7 dl i døgnet er mye... Drikker i tillegg masse vann.
Frigga Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Stemmer det som blir sagt over her, er anbefalt max 1l. pr. døgn
blå+? Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Helsedirektoratet har gått bort ifra 1-liters regelen.. de anbefaler fortsatt ikke ett langvarig konsum av over 1 liter for babyer under 4 mnd. Dette pga økt fare for overvekt ved senere alder.. som heller ikke er bevist.. de bare tror :-P Babyen skal nå få selvregulere på lik linje med ammende babyer . Står mer om dette på matportalen. :-)
Gjest Lillee&mamsen<3 Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 7 dl er anbefalt mengde på NAN2 pakken hvertfall. Er ca det min gutt på 7 mnd får også. Pluss ca det samme som din av annen mat.
lilleluli Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd.
katha90 Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd. 6dl inkl. det som er i grøten?
*Smiley* Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Her drikker snuppa 4-5 dl døgnet. Får fast føde 4 gangerom dagen og melk. Og en flaske melk på natt
lilleluli Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd. 6dl inkl. det som er i grøten? ja, men her lager vi grøt av vann og hun får vann utenom også.
katha90 Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 fikk vite hos helseøster at etter 6 mnd skal di ha ca 6dl i døgnet utenom vann og annen mat. 1 liter er maxgrense frem til ca 6 mnd. 6dl inkl. det som er i grøten? ja, men her lager vi grøt av vann og hun får vann utenom også. okei, lager også grøt av vann.. for også vann utenom.. men sliter i å få i henne "nok" melk i døgnet.. :/ men hun er jo blid og fornøyd så.. får snakke med hs, når vi skal dit til uka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå