Gå til innhold

Får dere betalt permisjon for førskoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunal sektor og fått beskjed om at jeg ikke får betalt permisjon for å være med barn på førskoledag. Jeg stusser litt på dette, trodde det var normalt å få betalt permisjon. Hvordan er det på din arbeidsplass?

Anonym poster: e3363005022b6e0948972555abaff925

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det får vi. Jobber i staten

Skrevet

Vi får betalt første skoledag, men må avspasere på førskoledagen

Anonym poster: 566462226f6fcb5ea011b9c0fccf449e

Skrevet

Nei, får ikke betalt noen slike dager, heller ikke ved barns sykdom ol. Er bonde da, så har generelt ikke så mange slike goder :)

Anonym poster: 275e41c8f8b5f819f3904e53446eb3d5

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Egentlig ikke, eller for å si det sånn: Vi har ikke rett på det. Men vi pleier likevel å få det til ved at vi dekker opp for hverandre. De som jobber i førsteklasse får ikke fri, verken med eller uten lønn.

Skrevet

Egentlig ikke, eller for å si det sånn: Vi har ikke rett på det. Men vi pleier likevel å få det til ved at vi dekker opp for hverandre. De som jobber i førsteklasse får ikke fri, verken med eller uten lønn.

Er du lærer, siden du referer til de som jobber i førsteklasse?

Bare nysgjerrig, hvorfor får ikke de fri/blir dekket opp, om andre blir det?

Anonym poster: 89f1337df58c8908cabebd86b4d980b8

Skrevet

Eg fekk beskjed om at slike ting får vi lønnet permisjon for selvfølgeligt vis det blir mye borte pga slike ting så blir di litt strengere men var nettopp på innskrivningsamtale å det fikk jeg dekket å neste uke skal vi få vite klassene å møte alle lærerene det får jeg dekket å første skole dag har alle rett på fri med lønn, jobber i skole selv men i en annen kommune å då forskjellig oppstartdato.

Anonym poster: 510e795b978813690e2bfaad76a23ec5

Skrevet

Går ikke barnet ditt i barnehage? Her er det barnehagen som går med skolestarterne på førskoledagene, ingen foreldre. Men (offentlig sektor) du har rett til en halv dag fri på første skoledag.

Anonym poster: 392cce3a699bfa8b511f2a13061b78bf

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Er du lærer, siden du referer til de som jobber i førsteklasse?

Bare nysgjerrig, hvorfor får ikke de fri/blir dekket opp, om andre blir det?

Anonym poster: 89f1337df58c8908cabebd86b4d980b8

Fordi man så langt det lar seg gjøre ikke ønsker å stille med vikar første skoledagen. Det er ganske viktig at det er kontaktlæreren som tar i mot elevene. Det gjelder ikke alle som jobber i førsteklasse, men kontaktlærer og klasseassistent (om det bare er en) og ev. en-til-en-assistenter. Det er ikke ofte det skjer da.

Skrevet

Går ikke barnet ditt i barnehage? Her er det barnehagen som går med skolestarterne på førskoledagene, ingen foreldre. Men (offentlig sektor) du har rett til en halv dag fri på første skoledag.

Det der virket unormalt.. Førskoledagen om våren hadde til og med jeg da jeg begynte i -83. Stasdag! Fikk hilse på lærer og fikk gave som jeg har den dag i dag.

Mitt eget barn hadde også førskoledag der alle barna møttes og der foreldre var med. Barna fikk hilse på lærer, noen briljerte ved å kunne lese fra tavlen, og de fikk utdelt gratis skolesekk m tilbehør. Jeg vet at ikke alle får skolesekk(bare utvalgte kommuner), men selve dagen trodde jeg var standard!

Anonym poster: 09617fbf7779b99128a9e4416cbb9ad2

Skrevet

Eg fekk beskjed om at slike ting får vi lønnet permisjon for selvfølgeligt vis det blir mye borte pga slike ting så blir di litt strengere men var nettopp på innskrivningsamtale å det fikk jeg dekket å neste uke skal vi få vite klassene å møte alle lærerene det får jeg dekket å første skole dag har alle rett på fri med lønn, jobber i skole selv men i en annen kommune å då forskjellig oppstartdato.

Anonym poster: 510e795b978813690e2bfaad76a23ec5

Oj.....jobber i skole med alle de skrivefeilene?

Anonym poster: 81fdef971f343d39cca181a5da1f79f2

Skrevet

Jeg jobber i kommunal sektor og fått beskjed om at jeg ikke får betalt permisjon for å være med barn på førskoledag. Jeg stusser litt på dette, trodde det var normalt å få betalt permisjon. Hvordan er det på din arbeidsplass?

jeg jobber også i kommunen og får slike dager permisjon med lønn ja..
Skrevet

Skolesekk og hilse på lærere får de på innskrivingsmøtet som er et felles møte for alle skolestartere på ettermiddagstid. Førskole er to dager mai/juni der barnehagene tar de med, men de om ikke har barna i barnehage må jo være med...men da jobber de vel ikke heller. Slikt er det her hvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...