Gå til innhold

Hvordan "overleve" de siste ukene?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt kraftig bekkenløsning med gangvansker siden starten av svangerskapet. Blitt verre og verre og var etterhvert avhengig av rullestol. Igår toppet det seg, og i dag bar det i ambulanse til sykehuset og er nå innlagt på obsposten frem til fødsel. Ambulanse fordi jeg ikke klarte å sitte den timen det tar å kjøre til sykehuset. Så her ligger jeg, 2,5 uker til jeg blir satt i gang, har så vondt at jeg ikke kan bevege meg, trenger hjelp til ALT (inkludert snu meg i sengen).. og savner lille jenten min på 2 år som jeg ikke får sett hver dag nå.. tanken på å være vekke fra henne i ca tre uker (selvom de kommer på besøk innimellom) er grusom.. har blitt endel tårer i dag.. noen gode tips til hvordan jeg kan få tiden til å gå fortere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050701-hvordan-overleve-de-siste-ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke noe gøy ut. Er det sikkert at du må være innlagt helt til fødsel? Jeg ville tatt en dag av gangen og prøve å tenke positivt. Det er utrolig hva man holder ut hvis man må! Har du iPhone kan du jo se datteren din på Facetime, evt få installert Skype på en pc? Blir jo ikke det samme, men kan hjelpe litt..

God bedring!

Hei.

Nei ikke 100% sikkert at jeg må bli værende frem til fødsel, men sannsynligheten for at jeg må bli værende er ganske stor, da jeg ikke en gang klarer å gå på do uten hjelp lenger. De setter dessverre ikke i gang før jeg er i uke 37+2. Siden det ikke er sykdom hos hverken meg eller barnet (bekkenløsning er ingen sykdom, det er ikke skadelig for meg, bare vondt.. visstnok.. hadde lyst å kverke legen som kom med den uttalelsen..) så setter de ikke i gang så lenge barnet er prematurt.. så må vente til jeg er kommet i uke 37

Jeg har tre, TRE, dager igjen til igangsetting og jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve frem til da. Har hatt masse plager i dette svangerskapet og er totalt utmattet. Har bare lyst å gråte av frustrasjon, spesielt fordi jeg ikke klarer å ta meg av treåringen min. Har ingen råd å komme med egentlig, vil bare ønske deg lykke til denne siste tiden. Du kan i hvertfall vite at du ikke er alene. To uker går fortere enn man tror, selv om det føles uendelig lenge når man står midt i det. Klem :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...