Gå til innhold

Sommer og sol - hva har deres 6-7 mnd på i vogn?

mama78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har kjøpt inn noen lette sommerkjoler;) da har jeg tenkt at hun skal ha kjole og bleie. Ikke noe body eller strømpebukse. + solhatt og solbriller. Prøver å være mest i skyggen. I dag var det 4 grader da vi var ute så nå er det ull og lue igjen..... Æsj hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer masse med tanke på gradene! Er det varmt og godt, bare en body eller en kjole med solhatt og solbriller :) Men når det er som idag 16-18 grader så har vi body og tights :) og solfaktor 50;)

Veldig vanskelig med så varierte temperaturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig unødvendig med solkrem på de aller miste, for de skal rett og slett ikke være så mye i solen at de trenger det..

Jeg bruker lette tynne, men heldekkende klær på mini + solhatt og vi holder oss i skyggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig unødvendig med solkrem på de aller miste, for de skal rett og slett ikke være så mye i solen at de trenger det..

Jeg bruker lette tynne, men heldekkende klær på mini + solhatt og vi holder oss i skyggen

Synes det er bedre å smøre inn og unngå at barna blir brent, skal ikke masse til når de sitter i vogna på tur og de får litt mer sol på seg enn hva man trodde, men det er jo opp til hver enkelt! Er den typen som er bedre føre var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bedre å smøre inn og unngå at barna blir brent, skal ikke masse til når de sitter i vogna på tur og de får litt mer sol på seg enn hva man trodde, men det er jo opp til hver enkelt! Er den typen som er bedre føre var ;)

Ja, det er selvfølgelig opp til den enkelte..

Jeg er av typen som vil unngå å smøre inn huden til barna mine, og min egen forsåvidt, med unødvendig mye kjemikalier.. Og det er det mye av i solkrem!

(Jeg har gjennom jobb ganske god kjennskap til innhold i bl.a. slike kremer.. Og det er mye rart for å si det sånn..)

Men selvfølgelig bedre med krem enn solbrent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er selvfølgelig opp til den enkelte..

Jeg er av typen som vil unngå å smøre inn huden til barna mine, og min egen forsåvidt, med unødvendig mye kjemikalier.. Og det er det mye av i solkrem!

(Jeg har gjennom jobb ganske god kjennskap til innhold i bl.a. slike kremer.. Og det er mye rart for å si det sånn..)

Men selvfølgelig bedre med krem enn solbrent! :)

tror dere myggnettingen beskytter mot sola? Vi bruker den ute i sola og det har gått veldig bra;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naa kjopt noen litt finere bomullspysjer med fot og bruker kun den over bleien og en solhatt naar det er veldig varmt og vi er nesten utelukkende i skyggen saa langt det er mulig. Naar det er litt varierende temp saa bruker jeg body go strompebukse innerst og fks en sparkebuske i bomull over saa kan jeg enkelt ta av sparkebuksen, eller erstatte den med en ull sparkebukse. Har alltid med 3 forskjellige luer, sokker, genser,bukse ...som et pakkesel.... men jeg er mere redd for at barnet mitt skal bli overoppheten enn at det blir kaldt. Stort sett saa maa vi skifte noen ganger i lopet av dagen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene det har vært så varmt nå i det siste har han kun hatt på seg shorts og t-skjorte. Og solhatt og solbriller =) Han hadde stryket med hvis jeg hadde tatt på han langermet body og strømpebukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig varierende.

Og jeg synes det er SÅ vanskelig å kle lillegutt nå. Ikke kaldt men ikke varmt heller.

Jeg er nok den som tar på for mye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...