Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kvalifiseres som hard mage/avføring hos baby (5 mnd)?

etter at mini begynte med grøt har han bæsjet annenhver dag men det har vært konsistens som kjøttfarse versus tykk/tynn suppe når det kun var melk.

er dette hard mage?

han virker ikke plaget sånn utenom.

Skrevet

jeg ville ikke karakterisert det du beskriver som hard mage. jenta mi på 5 mnd har "voksenbæsj".

det er hardere enn din har,men hun får det ut. litt etter litt.

jeg må bruke sviskemos

Skrevet

Min bæsjet også hver tredje dag etter vi begynte med grøt... så gikk det seg til etterhvert. Han fikk hard mage av Nestle sin maisgrøt. Blandet en 1/2 t-skje maltekstrakt i grøten så hjalp det. Samt ga litt sviskemos. Ble også bedre når vi byttet til havregrøt når han ble 6 mnd.

Skrevet

Her ble det faktisk daglige bæsjebleier etter innføring av grøt. Det skjønner jeg godt, for noen mengder! ;) Men fastere konsistens ja. Gikk fra peanøttsmør til fast som klemmes flat av rumpa, i bleia. Langt fra "kabel", men bleia er nærmest tørr under. Han jobber faktisk mindre med bæsjinga nå enn før..,

Skrevet

aha... da trenger jeg ikke å bekymre meg helt enda.... :unsure: det er jo ikke nødvendig med sviskemos da hvis han har avføring annenhver dag og det er kjøttfarse-aktig :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...