☆Zassy☆ Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har vært plaget med mye kynnere lenge i dette svangerskapet så det er ikke noe nytt for meg, men nå i kveld så går det aldri over, uansett om jeg prøver å ligge og slappe heeeeelt av, puste med magen, eller om jeg prøver å reise meg opp å gå litt. Magen er STEINhard konstant..men det er ingen smerter da, bare veldig ubehagelig at det aldri går over. Prøvde å gå på do også for i blant får jeg kynnere hvis jeg må tisse f.eks, men var ingen forskjell etterpå. Er det vanligere at kynnerne varer lengre mot slutten av svangerskapet? Trenger jeg ikke å bekymre meg selv om det går veldig lang tid nå? kjenner bevegelse så virker som han har det bra inni der likevel. Er i uke 36
jentene på haugen Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har vært plaget med mye kynnere lenge i dette svangerskapet så det er ikke noe nytt for meg, men nå i kveld så går det aldri over, uansett om jeg prøver å ligge og slappe heeeeelt av, puste med magen, eller om jeg prøver å reise meg opp å gå litt. Magen er STEINhard konstant..men det er ingen smerter da, bare veldig ubehagelig at det aldri går over. Prøvde å gå på do også for i blant får jeg kynnere hvis jeg må tisse f.eks, men var ingen forskjell etterpå. Er det vanligere at kynnerne varer lengre mot slutten av svangerskapet? Trenger jeg ikke å bekymre meg selv om det går veldig lang tid nå? kjenner bevegelse så virker som han har det bra inni der likevel. Er i uke 36 kan være det de kaller masrier. Kommer mot slutten og kan være ubehagelige. Er bare tegn på modning. Men ta en tlf inn til føden og forklar for dem hvordan du har det. Tviler på at de gjr noe så sent for å stanse fødsel om det skulle vært det, men greit å få et ekspert svar Håper iafall du får en god natt med søvn. Pleier å hjelpe litt
2010 Mammaen Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Hvis det har vært en slitsom dag kan det være grunnen til at du har det sånn. Kynnere varer jo normalt sett ikke så lenge og det går som oftest over etter en stund. Hvis ikke dette gir seg snart, eller øker i intensitet er det nok ikke så dumt med en telefon til føden for å høre hva de mener om det (tenker da spesielt siden du har født tidlig før og en fødsel i uke 36 er litt tidlig).
FiloSofen j00j07g10 Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Gravide kan få uvi uten å "kjenne" det selv. Det gir gjerne kynnere, maserier, nedpress, mensubehag. Bare som et tips
☆Zassy☆ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2013 Takk for svar, jeg ble så utslitt i går at jeg bare la meg og sovnet veldig fort og i dag kjennes det mer normalt ut igjen Var kanskje bare en ekstra sliten dag, men ubehagelig var det! FiloSofen ja jeg tester urinen min veldig ofte pga jeg tidligere har vært plaget med uvi og diverse infeksjoner, skal faktisk ringe å sjekke prøvesvar i dag så da får jeg iallefall sjekket opp det også Men kan slike vedvarende kynnere rett og slett være modning når når jeg har kommet såpass langt? Har jo aldri vært så lenge gravid før, hehe, så er uvant for meg å være i denne "fasen" så vet ikke helt hva som er vanlig heller. Masrier som du sier jentene på haugen, det er et ukjent begrep for meg egentlig, synes det er så mye forskjellig som brukes; masrier, modningsrier, kynnere osv. Kjente også noe "rart" mot underlivet i går når kynnerne var på det verste, akkurat som noe falt sammen der inne, helt umulig å forklare, men var litt vondt og jeg holdt pusten et lite sekund for det føltes nesten som sist like før vannet gikk..men kanskje var det bare bekkenet som justerte seg litt eller noe. Men men så lenge magen er myk og rolig igjen nå så er vel alt bare bra tenker jeg Godt å kunne lufte bekymringer her inne og få gode svar i hvertfall
☆Zassy☆ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2013 Hm fortsatt rare kynnere nå faktisk..aah blir gal av dette Kjennes veldig rart ut, som et slags nedpress men ikke direkte vondt, men et slags trykk nedover samtidig som det er litt mensaktig..hm..må kjenne om det går over eller så kanskje jeg rett og slett ringer en liten tur til jordmor bare for å høre..men kjenner at det sitter litt langt inne å ringe når jeg ikke faktisk har vondt. Må vel bare skjønne at det er mye rare vondter framover nå
♡ Jersey ♡ Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Det er bare å ringe føden! Jeg kvier meg veldig en gang, og da jeg ringte etter tre dager sa de at jeg skulle ha ringt, fremfor å ta ansvar for at jeg skjønte hva som skjedde selv! Som du sier selv, du har aldri vært så langt, så en UL av livmorhals hadde kanskje gitt noen svar?!
2010 Mammaen Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Ta det rolig og slapp av Kroppen din vil nok ha hvile. Dersom det tar seg opp igjen kan du prøve med et par paracet og en en dusj eller et bad om du har badekar.
Zora-okt10+jun13 Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Har det akkurat likedan... Har hatt kynnere hele svangerskapet, men siden ca uke 25 har det blitt fler og fler. Naa er det omtrent ikke noe tid uten de i det hele tatt. Baade med og uten smerte i tillegg. Er 36+6 i dag. Skal til kontroll om en time, saa skal blir interessant aa se om de har noen virkning i det hele tatt... Plagsomt er det iallefall.
☆Zassy☆ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2013 Lykke til og må rapporterer da Zora hvordan det gikk Litt godt å høre at flere har det likt. Nå har jeg sovet i 2,5 timer og føltes helt normalt da jeg våknet, kynnerne startet jo igjen med en gang jeg reiste meg, men føles mer "normalt" nå da bare magen som blir stram..så nå får jeg bare kjenne etter om det bare var hvile jeg trengte eller om den "rare" følelsen kommer tilbake igjen. Venter middagsgjester i dag så har litt å gjøre nå også, men skal la det meste være til samboer komme hjem og være flink å stort sett bare "ruge" som han sier
☆Zassy☆ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2013 oi nå ringte jeg sykehuset for å sjekke den urinprøven og det viser seg at jeg har fått GBS igjen! Ble litt overraska kan man si, for både jordmor og lege har flere ganger når jeg har uttrykt bekymring for dette sagt at det antagelig ikke kom tilbake nå når jeg ikke hadde fått det så langt og det var så vidt hun ville sende inn urinen min til dyrkning sist jeg var der. Og så blir jeg litt irritert på at de ikke har ringt meg å fortalt dette ettersom prøvesvaret tydeligvis var kommet inn! Så nå skulle jeg få behandling og må få det under fødsel også, nevnte at jeg har hatt mye kynnere det siste døgnet, men hun mente at det kunne være helt normalt og at jeg ikke skulle stresse med det.. måtte ringe tilbake for å høre hvor jeg skal dra for å få resept, men ble jo litt stressa nå likevel! usj..jaja..får bare være glad det ble oppdaget tross alt.
=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Skjønner at du blir litt stressa, men det er jo veldig bra at du har fått et svar slik at du kan behandles riktig:) Er det slik at man kan ha fin urinprøve hos lege/jordmor og fortsatt ha gbs? Eller ser man at det er en infeksjon uten å dyrke?
☆Zassy☆ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 24. mai 2013 Hos meg så de det ikke før etter dyrkning i alle fall, men tror det er forskjell på å få utslag på urinen og å få utslag i skjeden? Er bare urinprøve som er tatt hos meg da. Ja venter på at jeg kan hente pencilin nå, men jeg har ekstremt mye kynnere som også er vonde og føler meg veldig dårlig nå :/ Skulle egentlig ønske de ville ta meg inn til kontroll, er redd det allerede har påvirket noe... men får vel stole på dem og at det vil roe seg med medisin.
Svale <3 Skrevet 25. mai 2013 #14 Skrevet 25. mai 2013 Er det vanlig å bli testet for GBS under svangerskapet?? Kjenner jeg ble litt bekymret.. :/ Kan man ha det uten å merke noe?
☆Zassy☆ Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. mai 2013 <p>Hei Svale det er ikke vanlig å bli testet for dette uten grunn, men det vil vises i urinprøve ved dyrkning hvis det har gått så langt som hos meg at det gir utslag i urin (da er det rikelig oppvekst) men mange har disse bakteriene i normalfloraen i skjede/endetarm og det trenger ikke være noe farlig såvidt jeg har skjønt det. Hvis du er bekymret så spør lege/jordmor, men jeg mente ikke å skremme noen her, det er mange som er gbsbærere uten at dette har noe å si, det er svært svært sjelden at barnet blir sykt og det er ikke alle bærerne av dette som smitter barnet heller (og av disse tror jeg det bare er 0,5-1% som faktisk blir syke). </p> <p> </p> <p>Dette er ingenting å tenke på med mindre du har noen plager av noe slag? Jeg hadde f.eks kjempemye kynnere og ble dårlig av urinveisinfeksjon, med en gang jeg startet på antibiotika nå så roet det hele seg ned og jeg føler meg bedre igjen </p> <p> </p> <p>Poengterer igjen at jeg ikke mente å skremme noen! </p>
Svale <3 Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Takk for svar! Jeg tenkte ikke noe på dette i første svangerskap. Har ingen plager som kan tyde på noe sånt.. Så da kan jeg sikkert ta det med ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå