ellen-propellen Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 I fjor høst, rett etter de første 2 frostnetter, flyttet jeg en peon. Jeg elsker peoner. Og har bekymret megi hele vinter over prosjektet mitt. Nå spirer den så flott, og den har fått knopper. Jeg er lykkelig, for jeg elsker peoner. I dag ser jeg at det er sukkermaur på de vakre knoppene! Maur!!! for satan! De vil sikkert spise opp knoppene som skal bli vakre blomster. Så hva gjør jeg nå da? For å redde peonen min?
Gjest sug lut Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Maurene skader den ikke, de spiser søtstoffet utenpå og så forsvinner de. Hvis du skal plukke peoner for å ha i vase er trikset å sette blomstene oppned i en bøtte vann noen minutter, så slipper du maur på bordet. Jeg vil også ha peoner.
ellen-propellen Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2013 Takk lut <3 du har nettopp reddet kvelden min Jeg har bestemt meg for å begynne å samle på peoner. Har nylig overtalt mannen ( les lurt) til å samle på rhodo...... Så en peonsamling må vel også være mulig? Du kan få så mange avleggere du ønsker :-D
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 åh, peoner har jeg jo ikke. Det må jeg ha.
Gjest sug lut Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Takk lut <3 du har nettopp reddet kvelden min Jeg har bestemt meg for å begynne å samle på peoner. Har nylig overtalt mannen ( les lurt) til å samle på rhodo...... Så en peonsamling må vel også være mulig? Du kan få så mange avleggere du ønsker :-D Oj, dere skal få en bugnende hage! Jeg har jo bare balkonghagen, og selv om jeg telte opp at jeg har 56 planter der ute i øyeblikket er jeg litt engstelig for å teste peon siden det blir krukkeliv, men kanskje...
Iiiiik Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har to peoner og ønsker meg flere. De er langt unna blomstring dog, for det var jo nettopp vinter her føles det som. Og så har jeg to rhododendroer også og de er ikke glade så jeg i dag. Helt flekkete blader har de
ellen-propellen Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Jeg har for mye hage. Eller, jeg er for lite interessert i all jobben for å holde alle blomsterbedene fine. Så det mest utilgjengelige bedet skal nå fylles med rhodo..... Bed 2 vurderes for kun peoner og ulike løk for lengst blomstring. I tillegg skal jeg ha espalje rundt hele verandaen med roser og klematis. Resten blir krypende vintergrønt. Det er kanskje nok prosjekter for i sommer siden veldig veldig mye må graves opp og kastes før rosene plantes Syns du skal prøve noen peoner jeg Lut. Kanskje 4 så har du 60 planter? Ett rundt og greit tall å forholde seg til Endret 23. mai 2013 av ellen-propellen
Gjest sug lut Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Syns du skal prøve noen peoner jeg Lut. Kanskje 4 så har du 60 planter? Ett rundt og greit tall å forholde seg til Det høres ut som du har veldig fine planer! Ja, runde tall er jo gromt. Men det er ingen måte jeg kan få plassert fire digre krukker til og samtidig klare å gå ut. Én, derimot... Min vakre bonica-rose måtte jeg nemlig i dag innse at er død. Så der var det ei ledig krukke. Men bare i ti sekunder, så sådde jeg en halv pakke erteblomster i den. Men nå kom jeg på at jeg har ei krukke til, som i øyeblikket bare er bord for ei annen som det bor storkenebb i, så der kan jeg kanskje få parkert en peon... men den skal egentlig fylles med hengepetunia...tenketenke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå