Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Livredd for å føde igjen:(

Sist fødsel gikk så fort at jeg følte jeg ikke fikk med meg hva som skjedde en gang. Smertene var grusomme med rier som kom rett etter hverandre uten tid til å puste imellom, og selve utdrivingsfasen var så vond at jeg trodde jeg skulle dø. Hadde utrolig kjip opplevelse på sykehuset. Dro dit da vannet gikk og riene var veldig tette, og ble satt i et venterom. Fikk beskjed om at dette kommer til å ta lang tid siden jeg var førstegangs fødende. Følte jeg ikke ble tatt på alvor. Den tiden vi satt der føltes som et vondt år, riene var så intense og tette at jeg klarte omtrent ikke puste. Da de kom tilbake etter 15 min hadde jeg allerede fått pressrier. Etter det gikk alt så fort og lille kom omsider ut. Fra jeg kom på sykehuset til lille var ute tok 45 min.

Fikk beskjed av jordmor at neste gang jeg skulle føde måtte vi være kjappe med å komme til sykehuset så fort vannet går, for da kommer det nok til å gå enda fortere.

Jeg vet at mange synes det høres ut som en drøm at fødselen går fort. Men for meg var det ikke det. Det hele ble mer et sjokk. Kall meg gjerne kontrollfreak, men jeg liker å følge med å være med på selve hendelsen som skjer. Da følte jeg at jeg ikke hadde kontroll og at alt var kaos.

Nå er jenta mi 2 år og vi har lyst på nr.2, men jeg nekter å bli gravid når jeg vet hva slags fødsler jeg har. Og enda mer demotiverende er det å vite at å få planlagt ks er heller en kamp og slit å få til.

Jeg har gått mange runder med meg selv og tenkt at det er ok å ikke ha kontroll. Men for meg så er det ikke det. Jeg slet lenge etter fødselen med hele opplevelsen, hadde mareritt om det. Så skal det bli noen fler barn, så må jeg ha det på papiret på forhånd at jeg får keisersnitt.

Er det mulig å få innvilget keisersnitt på forhånd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050332-lyst-p%C3%A5-nr2men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Dette har jeg stor forståelse for siden jeg har to styrtfødsler bak meg. Du kan be om samtale på sykehuset du skal evt skal føde på i neste omgang. Det finnes gode alternativer tror jeg. Jeg har bedt om forsamtale på sykehuset og fastlegen sender nå inn henvisning. Så tar jeg den samtalen før vi prøver på ordentlig. ( om jeg ikke er gravid nå da). Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...