mama78 Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 For å venne mini til flaske, samt kutte ut en amming pr dag, dette pga mye styr rundt puppen, spesielt når vi er ute/på besøk. Det blir det bare kaving, sutring, stress osv. Tenkte derfor heller gi flaske til dette måltidet. Så pupp igjen til neste. Da vil det bli ca slik: Pupp Ca 3 timer til: Flaske Ca 3 timer til: Pupp Altså går det ca 6 timer fra pupp-pupp. Vil dette redusere melkemengden noe/mye? ( Mini er 6.5 mnd )
.Lillemy. Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har ammet min gutt kun morgen og kveld siden han var 7 mnd, det er fordi han ikke ville ha pupp på dagtid, noen ganger ammet jeg en gang om natten også. Men han spiste mye fast føde da, og drakk vann. Ammer han kun morgen kveld nå også, og han er 9,5 mnd, jeg har rikelig med melk. Melkemengden regulerer seg etter etterspørsel, men det kan hende du får litt speng, hvs puppene er vandt til at barnet dier hver 3. time på dagtid.
Lisse_01 Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Jeg fulltidsammet, og begynte gi 1 flaske med MME om dagen da han var 5 mnd. Jeg var bare nøye med å gi flasken til samme tidspunkt hver dag. Melkeproduksjonen stabiliserer seg etter det. Gutten min er straks 8 mnd og jeg ammer ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå