ett til! Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har ei tulle på 9 dager som spiser godt og ofte, ca hver 2 time, også på natta. Det rare er at hun sover godt i vugga si på stua på dagtid, men når kvelden/natta kommer er det ikke sjans til å få henne til å sove i senga si. Det er akkurat det samme lammeskinnet i vugga som i senga, jeg ruller en pølse av teppe rundt hodet hennes slik at hun skal få det trygt og godt, har nå kjøpt varmeflaske for å varme opp senga litt til hun skal legge seg men nei... Hun sovner ved puppen på natta, jeg legger henne i senga si med eller uten smokk ,spørs om hun vil ha den, men så etter ti minutter begynner hun å klage og sånn går det i ca ei time før jeg er så lei og trøtt at jeg tar henne inntil meg for å sove. Det er jo koslig å sove sammen med henne, men jeg vil gjerne at hun skal lære seg å sove i egen seng,sånn at jeg ikke ligger der med et øye alvåpent for å passe på at hun har det bra. Dette er tredjemann og med de to andre var det bare å legge de tilbake i senga etter at de hadde spsiet, så sov de til neste måltid. Er jeg bare utålmodig, skal jeg bare prøve og prøve eller er det noen som har noe tips? Natta mi blir jo så fryktelig kort om jeg skal være våken mellom måltidene hennes også... Takk for svar!
Julie (: Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke stresset med det nå, hun er jo så lita! Bare å samsove
Gjest Thunder Road Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Synes det er for mye å forvente av en nyfødt å sove i egen seg, etter å ha blitt vugget i magen mange måneder Min lå bokstavelig talt oppå meg i flere uker, før ha plutselig fant ut at senga var god rundt 6 uker gammel Det skjedde helt av seg selv
Tromsøprinsen Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Tror du har vært heldig med de to første min gutt sov på brystet/magen min den første tia. Jeg sov sittende på natta. På dagtid sov han på fanget. Jeg satt i godstolen til jeg var nummen i baken Senere samsov vi helt til han var 2,5 mnd. Da ble det egen seng på vårt rom. Der er han ennå, 4,5 mnd gammel. Og der blir han til det er slutt på nattmat og han klarer å finne smokken selv
.Lillemy. Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Det er nok helt vanlig at baby roer seg best inntil deg. Min første kunne legges rett i seng etter måltid, og sov da til neste måltid. Men minstemann roet seg ikke i sengen sin, så vi samsov til han var ca 5 uker, da kunne jeg ligge han i sengen sin etter nattmåltid. Ikke stress, samsov med den lille og kos dere :-) Gratulerer med en liten baby! :-)
Petrine84 Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Ikke stress med det. Vår gutt ligger i vogna på dagen (har tidligere lagt i vugge), og vi sliter litt med å få han til å sove i senga på kvelden. Men når jeg tenker meg om er jo ikke det så rart siden han må ha stimuli for å sove på dagen (vugging på vogna), det er vel litt naivt av oss å tro at han da skal sovne i senga uten noe som helst Når det er sagt er han nå snart fem mnd, og når han var bare ni dager sov han stort sett sammen med meg, tenk hvor nytt og skremmende den nye tilværelsen er for de nyfødte! Det går seg til det der, plutselig er senga populær.
peanutts82 Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 blir det ikke litt for varmt med skinn og varmeflaske og pølserull?????
ett til! Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2013 blir det ikke litt for varmt med skinn og varmeflaske og pølserull????? nei, hun er en kaldfisk,så hun er ikke for varm.Det er mye varmere helt tett inntil meg
ett til! Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2013 Takk for svar alle sammen! Da skal jeg bare stresse ned og prøve igjen senere. Tror kanskje jeg har blitt bortskjemt med de to første... Greit å høre hvordan andre har/har hatt det, sånn at man føler seg litt normal
lowe+spire Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Jeg samsov med gutten min til han var rundt 4 mnd (om jeg husker riktig). Han ville bare ikke sove i egen seng. Synes det var kos og lot han ligge der med oss Men når han ble rundt 4 mnd ble han plutselig så fryktelig aktiv når han sov, så da ble det vondt for alle å ligge så trangt. Da tok jeg han over i egen vugge ved siden av min seng. Men han havnet ofte oppi senga mi igjen etter første eller andre nattmåltid Jeg synes ikke du skal stresse noenting med å få henne til å sove i egen seng, kos deg heller du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå