Gå til innhold

Hva kan jeg servere i 3 årsdagen som er Halal og IKKE pølser?

Anbefalte innlegg

Er så lei pølser, selvom kyllingpølser er favoritt til de fleste barna!

Prøver å finne på en rett som er spennende og allikevel passende for en haug med 3 åringer!

Gidder ikke å dra til byen for å kjøpe halal kjøttdeig, så må bli noe med kyllingkjøttdeig tror jeg da Solvinge er godkjent. Men føler meg så fantasiløs!

Noen gode forslag der ute?

Fortsetter under...

Solvingen er ett helt vanlig selskap og har ikke halal produkter, så om det må være halal så kan du ikke servere kyllingkjøttdeig fra dem.

All fisk er halal, så om du serverer pølser så kan jo de barna som ikke spiser det spise fiskepinner i lompe?

Jeg bor i Oslo, og mannen min spiser ikke svinekjøtt men det må ikke være halal kjøtt. Det er veldig mange muslimer som spiser vanlig slaktet kjøtt. Barna våre spiser heller ikke svinekjøtt nå mens de er så små at vi "bestemmer" om hva de putter i munnen. Men, om vi skal i bursdag forventer jeg ikke at de får særbehandling, jeg spør alltid om jeg skal ta med egene pølser e.l. Når vi har bursdag for våre barn har jeg ikke egne halal alternativer, må noen ha det kan de ta med egne pølser e.l.

Flott at du prøver å tenke på alle, men ikke gjør det vanskeligere en det er : )

ah lag kyllinghamburgere!

Kyllingkjøttdeig.

Tilsett salt, pepper og litt finhakket vårløk.

Dropp olje og brødsmuler!

Sønnen min på 4 år elsker dette! :):) Så har de søte små hamburgerbrød på rema iallefall :)

Annonse

Pannekaker eller risgrøt var en god ide. Ellers er det jo vegetarpizza, taco med tofu i stedet for kjøttdeig...

Kylling er ikke noe mer halal enn okse, så ser ikke poenget med å bytte til det, det smaker jo bare vondere...

Anonym poster: 4fdc40327b043efbe68e68b147914be4

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Med mindre du har invitert noen som må ha Halalslaktet kjøtt, spiller det jo ingen rolle om det er kylling eller okse eller fisk. Ingen av muslimene jeg kjenner spiser kun halalslakt, de bare holder seg unna svin. Og noen spiser det også :P

Taco med kylling eller laks

Kyllingpizza eller vegetarpizza

Mini-wraps med laks

Mini-quiche med kylling, brokkoli og paprika

Igjen, hvorfor i alle verden skulle kylling være noe bedre????

Er så lei pølser, selvom kyllingpølser er favoritt til de fleste barna!

Prøver å finne på en rett som er spennende og allikevel passende for en haug med 3 åringer!

Gidder ikke å dra til byen for å kjøpe halal kjøttdeig, så må bli noe med kyllingkjøttdeig tror jeg da Solvinge er godkjent. Men føler meg så fantasiløs!

Noen gode forslag der ute?

Hvorfor er solvinge kyllingkjøttdeig godtatt? De slakter vel ikke kyllingene på Halal måte eller?

Taco med kylling eller laks

Kyllingpizza eller vegetarpizza

Mini-wraps med laks

Mini-quiche med kylling, brokkoli og paprika

Igjen, hvorfor i alle verden skulle kylling være noe bedre????

Så vidt jeg vet så er kylling fra Solvinge halal

Pannekaker

Spiser de halal, så drikker de sannsynligvis ikke melk heller

Anonym poster: b6bbd6617e6f626fac60d8b87b3ca2d0

Ehh hva snakker du om? Ingen regel i islam som sier at muslimer ikke kan drikke melk..

Anonym poster: 9c592cbc83f8fd8370286e0cf5da9f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...