Queenmee Skrevet 22. mai 2013 #1 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) ... og hvor mye "får dem med seg"?? Har ikveld hatt en utrolig kjip opplevelse, hvor en av mine søsken ligger på sykehus uten at vi vet hvordan dette vil ende. Har ikke muligheten til å reise, da det er på annen kant av landet, og min mor mener jeg heller burde " slappe av og tenke på magen". Har merket at magen ikke er helt som den pleier ikveld. Svært lite aktivitet, og svært spent mage. Nesten som om snuppa inni der har gått i dvale. Mine følelser er såklart kaos, og det har værtcendel grining. Hvor mye påvirkes hu av dette, og hva kan være konsekvensene? Spør mest for moroskyld, da jeg finner det utrolig fascinerende at våre små mageboere påvirkes av vår sinnstemning... Så vil gjerne høre både spekulasjoner og evt fakta:) Endret 22. mai 2013 av Queenmee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050261-hvor-lett-p%C3%A5virkes-de-i-magen-egentlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. mai 2013 #2 Del Skrevet 23. mai 2013 Håper alt går bra med søskenet ditt! Jeg tror nok til en viss grad at barnet i magen sanser mors sinnsstemning, at det kan bli stresset, beroliget osv men at det ikke er noen fare for det å oppleve mors skiftende sinnstemning ( som jeg har skjønt er veldig vanlig under graviditeten ) Er det derimot snakk om stress i alle varianter over lengre tid er det nok mer uheldig. Dette vet jeg ikke, jeg bare tenker meg det. Alle opplever vi jo livet på godt og vondt, også som gravide. Tror nok du bare kan slappe av og ta vare på deg selv og den lille så godt du kan. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei nå, men du hører vel til 3 trim? Det trenger ikke ha sammenheng med din sinnstemning og barnets oppførsel, men er du usikker på om alt er som det skal så ta kontakt med sykehuset. Men dette vet du jo! Ønsker dere alle masse lykke til og håper det går bra med din søster/bror! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050261-hvor-lett-p%C3%A5virkes-de-i-magen-egentlig/#findComment-145370004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queenmee Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mai 2013 Håper alt går bra med søskenet ditt! Jeg tror nok til en viss grad at barnet i magen sanser mors sinnsstemning, at det kan bli stresset, beroliget osv men at det ikke er noen fare for det å oppleve mors skiftende sinnstemning ( som jeg har skjønt er veldig vanlig under graviditeten ) Er det derimot snakk om stress i alle varianter over lengre tid er det nok mer uheldig. Dette vet jeg ikke, jeg bare tenker meg det. Alle opplever vi jo livet på godt og vondt, også som gravide. Tror nok du bare kan slappe av og ta vare på deg selv og den lille så godt du kan. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei nå, men du hører vel til 3 trim? Det trenger ikke ha sammenheng med din sinnstemning og barnets oppførsel, men er du usikker på om alt er som det skal så ta kontakt med sykehuset. Men dette vet du jo! Ønsker dere alle masse lykke til og håper det går bra med din søster/bror! Er 29+6, så hører til her ja. Ble visst våkenatt gitt. Magen, bekkenet, skambeinet og lårene føles totalt mørbanka ut. Mulig det er tilfeldig at det kommer nå... Vil tro at det går bra med hu i magen. Jeg kjenner henne av og til, så hu merker sikkert nok til at jeg ikke har det kjempe bra.. Takk for lykkeønskene, min søster er for øyeblikket stabil, men ocervåkes på hjerte og hjerneaktivitet. Ved siste oppdatering var hjerneaktiviteten gått noe ned, men så lenge hun puster selv må man håpe det går bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050261-hvor-lett-p%C3%A5virkes-de-i-magen-egentlig/#findComment-145370022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fertila Skrevet 23. mai 2013 #4 Del Skrevet 23. mai 2013 Først, klem til deg og for en grusom situasjon for søsteren din Noen kan få kynnere ved stress, og da kjenner man ikke så godt bevegelsene til babyen. I tillegg er det også holdepunkter for at mye kynnere gir mindre næring til morkaken, slik at babyen automatisk beveger seg mindre. Men for all del, ikke nøl med å kontakte sykehuset ved lite liv. God bedring til søsteren din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144050261-hvor-lett-p%C3%A5virkes-de-i-magen-egentlig/#findComment-145370109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå