Gå til innhold

Blir bare mindre og mindre liv i magen, grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke lenger, men fom uke 20 har det blitt så lite liv i magen at jeg begynner å bli urolig til tider, er nå 21 pluss 3. Det er svake spark av og til, kanskje 2 svake spark av gangen og fullstendeg stillhet resten av dagen. Det er svak reaksjon på mat og drikke og sjeldent. Det er skremmende lite liv i forhold til siste graviditet. Vært på ul, alt var ok når jeg var 19 uker. Hvordan opplever dere bevegelsene i magen og ville dere bekymret dere i min situasjon?

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta kontakt med lege/jordmor og be om å bli henvist til ny ultralyd for å se at alt er bra.

Jeg opplevde det samme i forrige graviditet. Jeg kjente liv fra uke 12/13 - kjente liv hver dag og bevegelsene ble tydeligere og sterkere, frem til de plutselig ble svakere.

Var på ultralyd og alt så fint ut. Fikk også beskjed om at morkaken lå delvis foran.

Så begynte det å dabbe av med liv. Jeg ble engstelig, men tenkte at det var tidlig enda, morkaken lå foran og ville ikke være "hysterisk gravid".

Var på ultralyd i uke 22 og da ble jenta mi oppdaget død.

Jeg mener ikke å skremme deg, og alt er sikkert helt fint. Men, jeg ville helt klart sjekket det ut, bare for å være helt sikker.

Lykke til :)

Jeg synes du skal ta kontakt med lege/jordmor og be om å bli henvist til ny ultralyd for å se at alt er bra.

Jeg opplevde det samme i forrige graviditet. Jeg kjente liv fra uke 12/13 - kjente liv hver dag og bevegelsene ble tydeligere og sterkere, frem til de plutselig ble svakere.

Var på ultralyd og alt så fint ut. Fikk også beskjed om at morkaken lå delvis foran.

Så begynte det å dabbe av med liv. Jeg ble engstelig, men tenkte at det var tidlig enda, morkaken lå foran og ville ikke være "hysterisk gravid".

Var på ultralyd i uke 22 og da ble jenta mi oppdaget død.

Jeg mener ikke å skremme deg, og alt er sikkert helt fint. Men, jeg ville helt klart sjekket det ut, bare for å være helt sikker.

Lykke til :)

Takk for svar, du har et poeng i det. Vi skal til ny ul 10.mai. Jeg hadde dødsfødsel i uke 36 første gangen uten at de fant noen grunn og da var det ogsåblite liv. Med nr.2 var bevegelsene tydelige og regelmessige og jeg trengte aldri å tvile på om alt var ok fordi det var godt med liv der. Denne gangen med nr.3 har jeg kjent liv veldig tidlig, men veldig utydelig, og nå har det blitt ennå mindre. Jeg mistenker at det blir samme som 1.gang, bare håper at det vil skje tidligere. Morkaken ligger ikke foran, så den skulle ikke være i veien. Blir helt gal av dette.

Uff, stakkars. Skjønner godt at du blir bekymret når du har opplevd å miste så sent i svangerskapet... Du får helt sikkert komme inn for en sjekk om du forklarer dette. Synes jo egentlig du burde få tettere oppfølging gjennom svangerskapet etter noe sånt...

Lykke til! Hvis de ikke fant noen grunn den gangen så er det nok ikke noen grunn til å tro at det skal skje igjen. Men jeg ville ha vært minst like bekymret!

Annonse

Uff, stakkars. Skjønner godt at du blir bekymret når du har opplevd å miste så sent i svangerskapet... Du får helt sikkert komme inn for en sjekk om du forklarer dette. Synes jo egentlig du burde få tettere oppfølging gjennom svangerskapet etter noe sånt...

Lykke til! Hvis de ikke fant noen grunn den gangen så er det nok ikke noen grunn til å tro at det skal skje igjen. Men jeg ville ha vært minst like bekymret!

Takk for støtte. Det har vært mye mer liv i magen i dag, har faktisk kjent bevegelsene nesten i hele dag. Men jeg må nok ta kontakt m med føden når jeg opplever nedtur i bevegelsene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...