Gå til innhold

Nattavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen her har tatt nattavvenning på vår ettåring (jada..), som inntil for 1,5 uke siden fikk pupp flere ganger om natta. Han leter desperat og sint etter pupp hos meg, og jeg får ikke roet han, derfor tok pappaen det. Mini våkner veldig ofte, 5-8 ganger fra kveld til morgen, og vi må derfor dele litt på dette. Selv om vi ofte våkner begge to, tross ørepropper på grunn av lydnivået.. Men hvordan vil det nå bli når jeg tar over? Vil det bli en ny avvenning? Pappaen har bysset han (kun noen minutter) for så å bare kunne gi han smokk i de siste to nettene. Men jeg er likevel redd for om det blir hyl og skrik med meg. Han hyler helt hinsides, og vekker hele huset, derfor blir jeg litt desperat etter å få han stille, dessuten er jeg så sliten etter å ha vært våken hundre ganger i løpet av natta i snart ett år.

Noen som har erfaring eller synspunkter?

Skrevet

Var litt i samme båt selv. Men han er snart to nå, så begynner jo å bli en stund siden. Hadde jeg vært deg ville jeg latt pappaen ta nettene (om han orker) i en uke eller to så gutten faktisk har kommet over den fysiske biten.. Altså, at han ikke lenger er tørst/sulten på natta, bare våkner av vane.. Så må du nok ta en kamp du også, men være bestemt på at han ikke får pupp. Prøver seg nok et par netter men skjønner det nok fort! Også tilby vann om han gråter lenge da.. Er ikke så fan av skrikekurer så ville vært der med ham. Lykke til!

Skrevet

Nå nattavvendte vi ved 9 mnd, så det blir kanskje litt annerledes, men her gikk det helt problemfritt at jeg tok over igjen 3. natten. Våknet nesten like ofte som før, men ingen skriking eller leting etter pupp, og sovnet igjen minst like fort som før. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...