Gå til innhold

Her er min fødselshistorie :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble en litt lang historie med litt vonde detaljer, men jeg lover det går bra til slutt hvis du orker å lese ferdig.

Søndag 19. mai startet fantastisk med bare tær på terassen og en iste i sola.

Som noen vet så har jeg dette svangerskapet slitt med forhandlingene morkake og jeg har vært innlagt på sykehuset pga blødninger flere ganger. Men denne gangen kom det virkelig en stor blødning. Da jeg satte meg neppå do sa det bare plask å doen var full av blod på er lite øyeblikk. Jeg ropte på mannen som kom stormende pga tonen i stemmen min når jeg ropte. Hivde meg på telefonen å ringte føden. Beskjeden var klar, legg deg ned så kommer ambulansen.

Vi har vært forberedt på at dette kom til å skje igjen, så sykehusbagen var allerede pakket. I løpet av få minutter var ambulansen på plass, så mannen heiv seg i bilen etter oss. Når jeg kom inn på fødrstua sto 2 jordmødre, sykepleier og lege å ventet. De undersøkte fort babyen med utvendig ultralyd, men når de skulle undersøke innvendig rant det så masse blod at de bare lukket beina mine å sa "da setter vi i gang".

Nå gikk det fort. Mannen kom mens de kledde av meg å fikk meg i sykehusskjorte. Jeg ble trillet rett på operasjonsstua hvor hundrevis av nåler og sprøyter (det kjentes slik ut) ble satt på plass. Jeg fikk i siste liten lov til å være våken under opperasjonen. Mannen min stod på rommet ved siden av med barnelege å fikk all info han trengte. Han skulle få være med å stelle babyen og klippe navlestrengen å alt slikt pappar får lov til. Når alt var klart fikk han komme inn til meg.

Men det som skjedde nå gikk så fort at ingenting gikk som planlagt. Legen måtte skjære gjennom morkaka for å komme inn til babyen. Å babyen som allerede hadde mistet mye bli mister nå enda mer. Det var en grå/hvit livløs baby de hentet ut av meg. Vi fikk ikke se han. Han ble borte sammen med leget og sykepleiere. Etter det som kjentes som en evighet fikk vi beskjed om at han var ok. Mannen fikk nå hilse på han. Men så begynte problemene med meg. Morkaka hadde grodd fullstendig fast i livmoren min å legene hadde et svare stev med å få den ut. Men til slutt gikk det bra. Jeg ble triller på oppvåkningen og babyen var på nyfødt intensiven . Jeg fikk blodoverføring det jeg var, men han måtte ha blod, væske, og pustehjelp.

Så begynte ventingen. Det tok 6 timer fra lillegutt var ute til jeg fikk se han for første gang. Mannen pendlet mellom meg og babyen. Han tok bilder så jeg fikk se, men det blir ikke det samme som å se og ta på ham. Da jeg endelig ble trillet inn til han brøt jeg fullstendig sammen. Jeg gråt som et barn og det var en "religiøs" opplevelse. Den lille perfekte gutten min med masse slanger og rør på kroppen sin. Men han var i live og hadde det etter forholdene veldig bra. Han var litt over 3 kg og 48 cm, det er ikke et dårlig utgangspunkt for en som kom nesten 4 uker før termin.

Nå går det bare bedre å bedre med oss begge. Jeg har akkurat fått flytte inn på et rom her på nyfødt intensiven og gutten har fått av seg nesten alle ledninger. Vi driver å kommer i gang med amming, men han er litt trøtt ennå. Men det går bedre og bedre hele tiden. Vi er verdens stoltere foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye <3<3<3 Tårene triller her jeg sitter!

Skrevet (endret)

Åh, så godt å høre at det gikk bra till slutt! Gratulerer!! Så fint at vi bor i land som Norge! Kos dere videre!

Endret av Kanelbulle
Skrevet

Gratulerer med gutten! Historien din bringer minnene tilbake fra min forrige fødsel. Så og si identisk, men litt mindre dramatikk. Husker at jeg etterpå bare var så takknemlig for at alt var over og at det hadde gått bra etter det som hadde føltes å leve i et vakum. På og av med blødninger og aldri vite helt hvordan det skulle ende.

Så klem og gode tanker til dere. Nå kan dere endelig kose dere sammen :-)

Skrevet

Gratulerer! Når en den er god er allting godt :) Kos dere med den lille gutten!

Skrevet

Gratulerer, godt det gikk bra, men det hørtes dramatisk ut!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille gutt :)

Nyt tida, smertene blir fort glemt ;) det sier jeg av erfaring :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Så dramatisk og skummelt det hørtes ut, godt at det endte bra, håper dere blir godt ivaretatt nå og koser dere med lillegutten <3

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!

Godt det gikk bra med dere begge, selv om det måtte være en vond opplevelse for dere alle, og kanskje spesielt for far som på en måte blir litt utenfor..

Lykke til videre og kos dere sammen. :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Så godt at alt endte bra! Det var jammen litt av en opplevelse for dere.

Jeg ønsker dere alle masse lykke til og kos deg med den lille! :)

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner :)

Nå har jeg lillegullet på rommet mitt for første gang. Det er nesten litt uvirkelig. Alt av stell og mating skal foregå på NEO fremdeles, men bare det å ha han her helt for meg selv er stort for meg.

Nå jobber vi med å øke mengden mat, så kansje vi kommer hjem en dag om ikke lenge.

Skrevet

Gratulerer så masse :) godt alt gikk fint, og dere må kose dere masse med gutten deres :=)

Skrevet

Åh, hormonell jeg...*tårevått* :)

Så glad det gikk godt for dere, elvedatter. Gratulerer så masse og nyt tiden framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...