Gå til innhold

100% sykmeldt og trenger tips til bra tv serier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha noe å fordrive tiden med, og er veldig glad i å lese og se på tv serier.

Har en rekke bøker klar, men det er verre med tv serier - for jeg har sett absolutt alt som finnes, tror jeg.....

Er veldig glad i dramaserier, eller spenningsserier. Må også innrømme at jeg har fått dilla på the real housewives seriene......Her er listen over de jeg allerede har sett ferdig (laster ned fra nettet altså, så ser de nyeste sesongene):

Greys anatomy

Parenthood

Brothers and Sisters

The good wife

Revenge

American Idol

The real housewives of New York

The real housewives of Vancouver

The real housewives of Beverly Hills

The real housewives of Orange County (venter på nyeste episode)

Mad Men (venter på nyeste episode)

Nurse Jackie (venter på nyeste episode)

The big C (Venter på nyeste episode)

Game of Thrones (venter på nyeste episode)

Shameless

Dexter

Hell on wheels

Breaking Bad

Magic City

Californication

Vegas

Vikings

Blue Bloods

666 Park Avenue

Call the midwife

One born every minute

I tillegg holder jeg og samboer på med The Following og Touch.

Ble jo mer som en liste med anbefalinger fra meg til dere dette wink.png

Puh! Så... Om dere vet om en bra serie, som IKKE finnes i listen over - kom med det!!! (Ingen sit. coms...) biggrin.png

Hvor på nettet finner du alle disse tv-seriene? Jeg vil også se.

Anonym poster: 155285252a14ce959da4135a76e65a8b

På Piratebay.... :ph34r:

Men du har jo også lovlige alternativer, som Netflix - der kan du finne en god del serier! Det jeg har gjort for å tilgang til amerikansk netflix er å laste ned en programvare som heter Mediahint. Kjempelett å laste ned og installere, og når den står som aktiv, og du har Netflix konto - så får du automatisk tilgang til den amerikanske versjonen! I tillegg er bruker jeg en amerikansk nettside som heter hulu.com: der får du også tilgang til mange serier! Det Mediahiint gjør er at den fjerner blokkeringen som gjør at du vanligvis ikke har mulighet til å streame tv fra andre land. Anbefales!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Sitter du og lastet ned ulovlig fra nettet? Rett og slett stjeler? Du blir sikkert en god rollemodell for barnet ditt. Tyv.

Skrevet

Seriøst? Sitter du og lastet ned ulovlig fra nettet? Rett og slett stjeler? Du blir sikkert en god rollemodell for barnet ditt. Tyv.

Det var jo en veldig saklig kommentar.... Så lenge det ikke er blitt ulovlig i Norge enda så tar jeg sjangsen - men som jeg skrev ovenfor så bruker jeg mye mediahint også for å se på netflix - og det er fullt lovlig....

Mine barn har ingenting med dette å gjøre, for de vet ikke noe om slikt enda - så hold de utenfor dette vær så snill... Så kan du kanskje fortelle meg samtidig at du aldri har gjort noe som helst ulovlig i ditt liv - som jeg er sikker på du ikke kan. Jeg er sikkert en grusom person som gjør dette ja - men tror nok det finnes verre ting her i livet.

Skrevet

Emily Owens. Sykehusserie:-)

Anonym poster: e5bbd4d7ef16d618db7d2b68699f03be

Gjest Anybody
Skrevet

Life unexpected, for en serie!

Gråt og ble rørt, den rørte meg veldig.

Skrevet

Jeg liker Det lille huset på Prærien.

Ellers må jeg si, oj, du ser mye på TV! Hva med litt radio og håndarbeid som avveksling?

Anonym poster: 3cb0d5bd070055af9cd9285dc70cb642

Hihi, trodde jeg var den eneste som likte huset på prærien :P

Har alle sesongene i hus :D Og jeg sitter å pusler litt med lett håndarbeid mens jeg ser på ;)

Anonym poster: ab9237e93768b6a816d9ce29e96bd6d2

Skrevet

The Walking Dead, New Girl, Hannibal, Men at Work, The Big Bang Theory, og selvfølgelig... Sex and the City.

Skrevet

Akkurat nå ser jeg på Big Love. Syns den er ganske bra.

Og så var det en britisk serie som handlet om jordmødre i London i etterkrigstiden. Den var ganske bra, men kun laget en sesong hittil av den. Husker dessverre ikke hva den het.

Skrevet

Akkurat nå ser jeg på Big Love. Syns den er ganske bra.

Og så var det en britisk serie som handlet om jordmødre i London i etterkrigstiden. Den var ganske bra, men kun laget en sesong hittil av den. Husker dessverre ikke hva den het.

Har sett litt av Big Love, men falt av litt uti, syntes den ble litt treg...

Den andre serien heter call the midwife, og der er kommet ut to sesonger av den - jeg er midt i den andre nå ;-)

Skrevet

Kan ikke se at House of Cards er nevnt her.

Fiiine serien, så kast deg over den :)

Skrevet

Du må se Broen, den er helt fantastisk. Noe av det beste jeg har sett!

Anonym poster: 63de6c4cf5447b0e7c48efccaf358c88

Skrevet

Kan ikke se at House of Cards er nevnt her.

Fiiine serien, så kast deg over den :)

Begynte på første episoden, men slo av straks Kevin Spacey begynte å prate til kamera.... Det er det verste jeg vet! Fortsetter han slik gjennom serien? I så fall klarer jeg ikke å se den....

Skrevet

Du må se Broen, den er helt fantastisk. Noe av det beste jeg har sett!

Anonym poster: 63de6c4cf5447b0e7c48efccaf358c88

Sett den! Bra den ja ;)

Skrevet

Forbrytelsen (hvis ikke den er nevnt allerede)

og 30 Rock!

Skrevet

På Netflix finn du mange bra serier:

Drop Dead Diva

Sons of Anarchy

Gossip Girl

Terra Nova

Skrevet

Forbrytelsen (hvis ikke den er nevnt allerede)

og 30 Rock!

Har sett den amerikanske versjonen av Forbrytelsen; "The Killing". Den var veldig bra :-)

Sit coms, som 30 Rock, får jeg meg aldri til å sette meg ned og se på av en eller annen grunn. Før så jeg mye på Friends og King of Queens før - men har ikke fulgt med på noen nye komedieserier. Tror jeg trenger litt mer alvor ;-)

Skrevet

Homeland! Sykt bra;)

Ja den er nevnt tidligere, og jeg har sett den:-)

Skrevet

Noen av mine favoritter:

How to make it in America

Six feet under

Twin Peaks

Skrevet

Noen av mine favoritter:

Six feet under

Twin Peaks

Sett de to siste:-) Men ikke How to make it in America.... Er ikke det en typisk sit. com (á la new girl, big bang theory, Christine,tetc...)? I så fall er det ikke helt min smak....

Skrevet

Castle, love it!

Anonym poster: da92085acad7d050a8f12114b8336de9

Skrevet

Jeg ser Person of interest, Castle og Numbers, Cold case og The closer! Kooser meg med opptaksfunksjonen på tv-en:)

Anonym poster: 25aae3b3120b618106766f99478526bb

Skrevet

Noen av mine favoritter:

Six feet under

Twin Peaks

Sett de to siste:-) Men ikke How to make it in America.... Er ikke det en typisk sit. com (á la new girl, big bang theory, Christine,tetc...)? I så fall er det ikke helt min smak....

Det er ikke en sitcom som er spilt inn i et studio. Det er en drama/komedie. Anbefales.

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Dead like Me

Broen

American Horror Story

Skrevet

Jeg ser også på utrolig mye av serier. Ser du har lastet ned Fringe, det er bra, den er herlig! Og Supernatural er full av overnaturlige ting ja, men den er utrolig morsom og gir begrepet "ta av" en helt ny dimensjon, hehe... Ville gitt den noen episoder om jeg var deg.

Ellers kan jeg ikke se at noen har nevnt "Suits" og "Carnivale", begge veldig bra serier på hver sin måte. Dvs, Carnivale sluttet de å produsere, men det er verd å se det som er laget likevel. Husker ikke om "Rome" stod noen steder, men den er også utrolig bra! Godt laget med mange gode historiske detaljer, samtidig som den har mer enn nok av saftige intriger og mye humor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...