Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eller er det kun rutinene som får han til å forstå det?

Han er straks 8 mnd. Vi skal kjøre 4 timer i bil i morgen fra kl 19. Da sover han jo som regel fra 19-7.

Vil han merke at han er supertrøtt og ta natten selv om vi ikke er hjemme i sengen?

Fortsetter under...

JEg har kjørt en del bilturer tur-retur til en by som ligger 2-3 timer unna for å besøke familie. Vi har da kjørt om morgenen rundt den tida han har første hvil. Da har han sovet en stund i bilen. Så har vi kjørt hjem i 18.30 tiden når vi egentlig skulle lagt han hjemme i senga. Det vi har gjort er å gjøre alle de samme kveldsrutinen som vi gjør hjemme (grøt+stell+pysj+sang), men i stedet for å legge han i sengen, har vi satt han i bilstolen og lagt dyne over for så å bære han over i bilen. Da har han sovet superfint på vei hjem, og når vi har kommet hjem har jeg bare lempet han forsiktig over i sengen, og han har sovet slik som han pleier om natta ;)

Så min erfaring er altså at de tar natta selv om de blir satt i en bilstol istedet for lagt i en seng :) Håper du får samme erfaring som meg og at turen går fint!

Jeg trodde min baby skulle legge seg og sove fint når vi skulle kjøre hjem fra familiebesøk i leggetida, pleier å sovne fort i bil.

Men den turen var et rent helvete, på tross av at vi gjorde vanlige nattarutiner først.

Tror aldri baby har vært så sint som hun var da. Er 6 måneder.

Jeg trodde min baby skulle legge seg og sove fint når vi skulle kjøre hjem fra familiebesøk i leggetida, pleier å sovne fort i bil.

Men den turen var et rent helvete, på tross av at vi gjorde vanlige nattarutiner først.

Tror aldri baby har vært så sint som hun var da. Er 6 måneder.

Haha... Nå bare drepte du positiviteten min. Haha :)

Neida, det får gå som det går

Annonse

Sorry, men følte jeg måtte være ærlig.

Hadde regna med at det skulle gå kjempefint siden vi kjørte rundt sju og hun pleier å sovne i bil, så den tok mor litt på senga...

Bare bra du er ærlig. Godt å være forberedt på det værste :)

Sorry, men følte jeg måtte være ærlig.

Hadde regna med at det skulle gå kjempefint siden vi kjørte rundt sju og hun pleier å sovne i bil, så den tok mor litt på senga...

Haha, akkurat det samme skjedde her! Poden pleide å sove godt både i bilstol om dagen og i senga om natta, men natta i bilstol ble tydeligvis heelt feil. Så nå kjører vi på dagtid, leker og sover litt om hverandre i bilstolen.

Må bare kommentere mitt eget innlegg her.

Han sov hele veien til Oslo, 32 mil.

Da jeg løftet han over i sengen var han våken i 20 min, så sovnet han.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :)

I morgen går turen til Alicante. Hurra :)

God tur! :-)

Må bare kommentere mitt eget innlegg her.

Han sov hele veien til Oslo, 32 mil.

Da jeg løftet han over i sengen var han våken i 20 min, så sovnet han.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :)

I morgen går turen til Alicante. Hurra :)

Så bra! God tur! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...