Gå til innhold

Vet barnet at det er tid for legging nå?

Lisse_01

Anbefalte innlegg

Eller er det kun rutinene som får han til å forstå det?

Han er straks 8 mnd. Vi skal kjøre 4 timer i bil i morgen fra kl 19. Da sover han jo som regel fra 19-7.

Vil han merke at han er supertrøtt og ta natten selv om vi ikke er hjemme i sengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEg har kjørt en del bilturer tur-retur til en by som ligger 2-3 timer unna for å besøke familie. Vi har da kjørt om morgenen rundt den tida han har første hvil. Da har han sovet en stund i bilen. Så har vi kjørt hjem i 18.30 tiden når vi egentlig skulle lagt han hjemme i senga. Det vi har gjort er å gjøre alle de samme kveldsrutinen som vi gjør hjemme (grøt+stell+pysj+sang), men i stedet for å legge han i sengen, har vi satt han i bilstolen og lagt dyne over for så å bære han over i bilen. Da har han sovet superfint på vei hjem, og når vi har kommet hjem har jeg bare lempet han forsiktig over i sengen, og han har sovet slik som han pleier om natta ;)

Så min erfaring er altså at de tar natta selv om de blir satt i en bilstol istedet for lagt i en seng :) Håper du får samme erfaring som meg og at turen går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gode ord :)

Nå ble jeg mer beroliget :)

Håper det går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det samme som dere også innimellom, og har god erfaring med det :-)

Tar kveldsstellet før han blir satt i bilstolen og vi kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde min baby skulle legge seg og sove fint når vi skulle kjøre hjem fra familiebesøk i leggetida, pleier å sovne fort i bil.

Men den turen var et rent helvete, på tross av at vi gjorde vanlige nattarutiner først.

Tror aldri baby har vært så sint som hun var da. Er 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde min baby skulle legge seg og sove fint når vi skulle kjøre hjem fra familiebesøk i leggetida, pleier å sovne fort i bil.

Men den turen var et rent helvete, på tross av at vi gjorde vanlige nattarutiner først.

Tror aldri baby har vært så sint som hun var da. Er 6 måneder.

Haha... Nå bare drepte du positiviteten min. Haha :)

Neida, det får gå som det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men følte jeg måtte være ærlig.

Hadde regna med at det skulle gå kjempefint siden vi kjørte rundt sju og hun pleier å sovne i bil, så den tok mor litt på senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde regna med at det skulle gå kjempefint siden vi kjørte rundt sju og hun pleier å sovne i bil, så den tok mor litt på senga...

Bare bra du er ærlig. Godt å være forberedt på det værste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, akkurat det samme skjedde her! Poden pleide å sove godt både i bilstol om dagen og i senga om natta, men natta i bilstol ble tydeligvis heelt feil. Så nå kjører vi på dagtid, leker og sover litt om hverandre i bilstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere mitt eget innlegg her.

Han sov hele veien til Oslo, 32 mil.

Da jeg løftet han over i sengen var han våken i 20 min, så sovnet han.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :)

I morgen går turen til Alicante. Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! :-)

Må bare kommentere mitt eget innlegg her.

Han sov hele veien til Oslo, 32 mil.

Da jeg løftet han over i sengen var han våken i 20 min, så sovnet han.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :)

I morgen går turen til Alicante. Hurra :)

Så bra! God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at det gikk så fint :) kos dere i Alicante (jeg misunner dere :P ). Håper turen hjem går like fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...