Tromsøprinsen Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Hei, vi holder på å slutte med minifom her. Mini er 4,5 mnd nå og har brukt det i 3,5 mnd... Forsøkte å slutte tidligere også, men da ble han forstoppet (visste ikke at det kunne skje) og han fikk problemer med luftsmerter igjen. Virker ikke som dette er noe større problem lenger, men det vi opplever nå, er at han er begynt å gulpe endel! Han har aldri vært noen gulpebaby (noe har han jo selvsagt gulpet), men nå er det flere ganger for dag. Og i mengder også. Før kom det kun litt sammen med rapen. Nå kommer det gjerne før jeg rekker å ta han opp for rap. Har forsøkt å tenke etter hva som har blitt endret i det siste, og har kommet til innføring av velling og grøt, samt avslutte minifom. Avsluttningen av minifom passer best i tid. Grøt begynte vi med for 3 uker siden, og gulpinga startet for en ukes tid siden. Det var også da vi begynte å gi minifom kun på kvelden. Noen som opplever det samme med minifom? At det å slutte kan gi forstoppelse? At gulping kan tilta når man slutter? Klarer ikke å finne noe om dette når jeg leser om minifoms virkeområde og bivirkninger.
Gjest Kjempeanonym Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Vi sluttet med miniform når han ble tre mnd. Han ble ikke forstoppet av det, og hadde heller ikke mageknipe lenger. Men han begynte å gulpe veldig mye rundt tre mnd, så kanskje det er noe i det at slutt på miniform tiltar gulping....? Begynte med grøt ti dager før han ble fire mnd, og da ble det hvertfall mye gulping. Syns ikke jeg gjorde annet enn å vaske klær. Nå er han fem og en halv mnd, og gulpingen har avtatt veldig, men nå spiser han masse vanlig mat og drikker ikke så mye melk, så kanskje det er noe med det.
Tromsøprinsen Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2013 Ok, takk, det høres lovende ut ser faktisk et mønster her med mindre gulp de måltider jeg gir minifom før. Men det er måltider jeg misstenker kan gi luft, sånn som velling og grøt, så det kan jo være at mer fast/tykk føde gir mindre gulp her. Ikke godt å si. Men på luft lenger ned/mageknip, ser det ut som det går bra å slutte nå
Gjest Kjempeanonym Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Ok, takk, det høres lovende ut ser faktisk et mønster her med mindre gulp de måltider jeg gir minifom før. Men det er måltider jeg misstenker kan gi luft, sånn som velling og grøt, så det kan jo være at mer fast/tykk føde gir mindre gulp her. Ikke godt å si. Men på luft lenger ned/mageknip, ser det ut som det går bra å slutte nå Det går nok over om ikke så lenge, men det skal jo alltid være noe, så da er det nye ting å bekymre seg / glede seg over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå