Gå til innhold

Maserier/ kraftige kynnere gravid for tredje gang

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for 3 gang og lurte på om det er flere her som sliter med mye kynnere og nedpress..

Jeg er gravid i uke 33+ 4 og har hatt veldig vondt under magen de siste dagene, er som et belte som brenner under magen og føler meg av og til nummen mellom bena. Jeg har masse kraftige kynnere og de kommer titt og ofte. Jeg var hos jordmor for to uker siden og hun trodde kanskje at jeg hadde begynt å få åpning. Er det noen som er gravide for tredje gang og sliter med det samme? Har ikke lyst til at lillemor skal komme riktig enda...

Fortsetter under...

Jeg var nettopp på kontroll på føden for lignende symptomer, og fikk påvist forkortet livmorhals. Må holde meg i ro fremover, siden jeg er bare 31 uker, og de helst vil at lillegutt skal holde seg inne til etter uke 34 (før uke 34 regnes som prematur fødsel).

Nå er jo du snart 34 uker på vei, så de kommer ikke til å gjøre noe for å hindre en eventuell fødsel, men jeg hadde ville ringt føden og forklart symptomene, så sier de sikkert at du må komme inn for en sjekk!

Skjønner at du ikke vil barnet skal komme enda, og da kan det jo være greit å vite om noe faktisk er på gang, så du kan ta dine forhåndsregler i så fall!

Lykke til :)

Jepp. Har det på samme måte som deg.

Vi er ca like langt på vei og jeg fikk beskjed om at det ikke er noe "problem" hvis han kommer nå. Men litt ekstra fett på kroppen hadde vært bra. Blir det for ille så kanskje ta deg en sjekk på sykehuset? For å se om det har noen virkning på livmorshalsen din. Jeg håper han holder seg inne ihvertfall til uke 35:) (fødte i uke 37 forrige gang)

Lykke til!

Jeg har også veldig kraftige kynnere, noen ganger må jeg puste meg gjennom de og stort sett på jeg sitte eller stå helt rolig når de kommer. Så langt har de ikke gjort noen skade eller forkortet livmorhals...men får se hva som skjer fremover. Er ca like langt som deg, 3 graviditet her, men nr 2 endte i uke 19.

Jeg har hatt det med nummer to og tre, og igjen nå med nr 4. Har så langt født til termin, men denne gangen mente de jeg har hatt premature rier i uke 26, så jeg er sykmeldt ut svangerskapet. Det hjelper veldig å holde seg i ro, merker jeg. Nå er det jo sånn at jo flere barn, jo mere styr har man i hverdagen også, da.... Så jeg slapper av så godt jeg kan mens barna er i bhg.

Tusen takk for svar! Var en tur på ahus i ettermiddag og lillemor har det godt i magen. Fikk beskjed om å ta det med ro men de kraftige kynnerne jeg har har ikke hatt noen innvirkning på livmorhalsen. Var ingen tegn til at fødselen var i gang. Fikk imidlertidig med beskjed om en urinveisinfeksjon noe som også kunne føre til disse kynnerne. Så nå er det bare å ta antibiotika og fortsette med rugingen :)

Dere får ha masse lykke til jenter! Og ta det med ro når dere kan :) Er ikke bare bare å gå gravid med tredjemann kjenner jeg.

Annonse

Kjenner noen kraftige kynnere med tredjemann her også! I kveld trodde jeg nesten at det skulle bli noe mer.. Kjente det litt ned mot lårene som jeg har gjort når jeg er i fødsel. Men selvsagt ikke annet enn at jeg begynte å tro at jeg kanskje kunne være i starten av noe. Men så ga det seg.

Må puste meg gjennom kynnere hele dagen.. :P

Har flere ganger fryktet at jeg har vært p åvei inn i fødsel jeg også. Startet i uke 33. Har det slik fortsatt. Er godt ute i uke 36 nå. De siste dagene har jeg også hatt følelsen av at det er rett før vannet går. Får slik press og de knettene som jeg har hørt når vannet har gått under de tidligere fødselene har kommet. Men nope.

Ender vell med overtid likevell!! Har funnet ut at det er bare å belage seg på det. Da blir jo ikke den siste ventetiden fult så lang.

• 3 måneder senere...

Hadde vært artig om noen av dere er her fortsatt og kan komme med en oppdatering på hvordan det gikk? Fødte dere før tiden eller?

Anonymous poster hash: 869be...c8b

Jeg fødte en dag før termin! :-) Miss Impatient ble satt i gang hvis jeg husker riktig (men før termin). 

Hadde vært artig om noen av dere er her fortsatt og kan komme med en oppdatering på hvordan det gikk? Fødte dere før tiden eller?Anonymous poster hash: 869be...c8b

Jeg fødte en dag før termin! :-) Miss Impatient ble satt i gang hvis jeg husker riktig (men før termin).

Gøy med en liten oppdatering da! :)

Anonymous poster hash: 869be...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...