Gå til innhold

Influensa/toxoplasma/listeria

Anbefalte innlegg

Ah! Vanligvis er jeg ganske avbalansert og rolig + lite smitteredd og fnyser litt av alle "hysteriske" innlegg her om redsler for ditt og datt.. Men NÅ! Rødme.. Jeg har vært influensasyk etpar dager småkvalm, hodepine, slapp, trøtt og uggen. Plutselig er jeg livredd for toxoplasma/listeria og tenker med gru på de gangene jeg ikke har vært 100 % oppmerksom og spist kjøtt som kanskje ikke var heelt gjennomstekt, eller mat fra kontbord. Uah!! Heldigvis spreller lille frø, men jeg er bekymret! Trodde aldri jeg skulle spørre - men bare å knaske i seg surt eple - hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049992-influensatoxoplasmalisteria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver høres egentlig ikke ut som influensa. Men om du er veldig bekymret kan du jo ta en tur til legen, finne ut hva du feiler, antagelig få beskjed om å ta noen paracet - og spørre pent om du kan få tatt blodprøver for å sjekke antistoffer ifht i hvert fall toxo.

God bedring! :)

Takk Robot! Glemte å nevne muskelsmerter, tett i brystet og veldig varm.. Har ligget oppå dynen i bare trusa de siste dagene. Veldig rart å ikke "kjenne kroppen sin" lenger - vanligvis ville jeg ikke bekymret meg det grann! Har fått legetime - Phu!

Jeg fikk tatt en toxotest bare for å sjekke med en gang jeg ble gravid, hadde håpet jeg hadde smitten fra før, for da slapp jeg å bekymre meg underveis. Jeg har alltid spist rå biff, spekemat, har hatt katt, spist alt mulig i utlandet osv. Men testet negativt. Tenker at det skal godt gjøres å greie å bli smittet da på de ni mnd man er gravid, spesielt om man tar litt hensyn til det. Men jeg skal allikevel teste på nytt da jeg er på reise nå i syd-europa, legen sa det var bare å stikke innom laben for blodprøve. Veldig enkelt. Men husk at toxo har ca tre uker latenstid, så om du tror du nettopp kan ha blitt smittet, så må du vente tre uker før testing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...