Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Jeg lurer på hva som skal til for å heve kjøp av hus. Vi kjøpte hus for 2 år siden. vi finner bare mer og mer feil her. Selger har forsikring som er håpløse og prate med. -Vi klaget første gang etter bare to uker da det ble oppdaget et hull i mur i kjeller. Det kom en del vann inn. Vi måtte utbedre feilen raskt. kostet oss en del. -Når vi fjernet kjøkkenskap. oppdaget vi hull i gulvet som går ned i kjeller. (ser ikke fra kjeller ) dette måtte også fikses. -Selger lovet at det ikke lengre skulle komme inn vann i kjeller. Tok ikke mer enn noen uker første gang. så kom det en meter vann inn etter 9 mnd her. Mange ting ble ødelagt. og vi mistet mange dyre minner og ting. -når snøen gikk oppdaget vi fort at bakredel av hagen inneholder kunn søppel. søppelposer, sekker, gamle bildekk, alt ligger litt gravd ned. (fikk ikke sett dette før vi kjøpte da det var snø) Føler vi er blitt lurt. jo lengre vi bor her jo mer skade og dritt skjer her. noen som vet?? Anonym poster: f87269b91e612e589f27a7f924cfa956
MrsMilla Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Jeg lurer på hva som skal til for å heve kjøp av hus. Vi kjøpte hus for 2 år siden. vi finner bare mer og mer feil her. Selger har forsikring som er håpløse og prate med. -Vi klaget første gang etter bare to uker da det ble oppdaget et hull i mur i kjeller. Det kom en del vann inn. Vi måtte utbedre feilen raskt. kostet oss en del. -Når vi fjernet kjøkkenskap. oppdaget vi hull i gulvet som går ned i kjeller. (ser ikke fra kjeller ) dette måtte også fikses. -Selger lovet at det ikke lengre skulle komme inn vann i kjeller. Tok ikke mer enn noen uker første gang. så kom det en meter vann inn etter 9 mnd her. Mange ting ble ødelagt. og vi mistet mange dyre minner og ting. -når snøen gikk oppdaget vi fort at bakredel av hagen inneholder kunn søppel. søppelposer, sekker, gamle bildekk, alt ligger litt gravd ned. (fikk ikke sett dette før vi kjøpte da det var snø) Føler vi er blitt lurt. jo lengre vi bor her jo mer skade og dritt skjer her. noen som vet?? Anonym poster: f87269b91e612e589f27a7f924cfa956 Det skal betydelige feil til for å oppheve kjøp, ville heller tatt en telefon til advokat for å gått gjennom situasjonen. Sannsynligvis mer aktuelt for erstatning her, eller at selger tar på seg kostnaden med de feil som dere ikke ble opplyste om som kom fram etter at dere tok over (som dere ikke kunne ha hatt mulighet til å sjekke ved overtagelse).
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Har dere eierskifteforsikring? Ta kontakt med huseierenes landsforbund og en advokat.. Kanskje de kan anbefale en til dere.. Anonym poster: 650f9a5e7188334e802f9e3bd42db203
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Det skal veldig mye til at dere får hevet kjøpet, spessielt etter 2 år. Søppel i hagen for eksempel måtte dere jo ha oppdaget forrige sommer. Du kan lese litt om hva som kreves her: http://www.huseierne.no/boligsporsmal/juridisk-hjelp/kjop-og-salg-av-bolig/mangler-ved-eiendommen/ Anonym poster: bef32b4a58e11ee209809a6f3d931725
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Det der er ikke nok. Det er jo bare småtteri. Tror de anbefaler å vente med advokat til du har passert 250 000.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Det der er ikke nok. Det er jo bare småtteri. Tror de anbefaler å vente med advokat til du har passert 250 000. Hvis de har inboforsikkring er det ofte inkludert litt juridisk rådgivning. Det samme har man i noen organisasjoner. Dette kan det være lurt å benytte seg av i slike tilfeller for å få råd om hvorvidt det er noe å gå videre med. Anonym poster: bef32b4a58e11ee209809a6f3d931725
Leb76 Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har vært gjennom en klagesak i forbindelse med kjøp av ei leilighet. Det skal mye til før man får hevet et kjøp, fordi du har ansvar for å sjekke slike ting selv før du kjøper. Jeg fikk ikke hevet kjøpet, men jeg fikk tilbakebetalt en del av beløpet. Jeg anbefaler dere å gå gjennom saken med en advokat, kanskje kan dere også få erstatning. Jeg anbefaler dere også å sjekke om dere får dekket advokatutgiftene gjennom innboforsikringa. Det gjorde jeg, advokater er dyre, så det hjalp mye at jeg bare måtte ut med en egenandel.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Leser en del fornuftig på Huseiernes Landsforbund. Men er det noe fler med erfaringer av dette slaget? Lurer jeg også, se. Ikke HI, men en med lignende historie, uten helt å ha peiling på hvilken retning vi skal begynne å gå i... Anonym poster: 2c79d7d4507400024412a6c603d61a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå