N.A Skrevet 22. mai 2013 #1 Del Skrevet 22. mai 2013 Sønnen min er nå 3 mnd og jeg fullammer. Jeg har vært så positiv for alle sier at man går så lett ned i vekt når man ammer. Jeg gikk opp 20 kg i svangerskapet og 10 kg ble borte rett etter fødselen. De resterende 10 derimot har fått en ekstra kg.. Jeg går altså opp! Hvordan har det vært for dere andre? Burde jeg gi opp håpet om at ammingen kan hjelpe meg ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 22. mai 2013 #2 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg gikk ikke ned noe før 4 mnd og jeg fullammer også. Begynte å jogge også rundt da, så amming alene hjalp ikke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini&Meg Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg gikk ikke ned noe med amming, gikk opp 14 kg i svangerskapet og 9 forsvant da babyen kom ut. Resten ble der til jeg sluttet å amme, nå forsvinner de sakte, men sikkert uten at jeg gjør noe spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 22. mai 2013 #4 Del Skrevet 22. mai 2013 ikke for å skremme deg det er mange som går opp i vekt når de ammer. her inne virker det ganske rosenrødt... men det er under halvparten som går ned helt uten hjelpemidler kun pga amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 22. mai 2013 #5 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg gikk ned de siste 3-4 kiloene først etter 3 mnd med amming, og det har jeg hørt gjelder for flere. Smør deg med litt mer tålmodighet;-) Jeg gjorde ikke annet enn å holde snopet til helga, og gå trilleturer. Det skal sies at jeg har høy forbrenning, og må spise omtrent annenhver time for i det hele tatt å fungere. Det der er jo litt urettferdig fordelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evas cecilie Skrevet 22. mai 2013 #6 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har gått ned d jeg la på mg i svangerskapet. Nå er jenta mi 10 mnd. Men det har vært ved å ha god kontroll på at jeg spiste sunt drakk masse vann og gikk gode turer. Jeg ble kjempesulten av å amme så hvis jeg ikke hadde passet på hva jeg spiste og bare hadde spist junk så hadde nok jeg lagt på mg mer enn når jeg var gravid. Men fra føtsel til ca 6 mnd var d ingenting ekstra som gikk av. Tror d viktigste er å fokusere på å være sunn og så være mer i aktivitet etter hvert. Håper dette hjelper. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 22. mai 2013 #7 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har adri gått ned noen kiloer pga amming, måtte begynne å trene og spise sunt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thunder Road Skrevet 22. mai 2013 #8 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg gikk ned kun 4 kg etter fødselen (av 14,5). Jeg gikk ikke ned noe av å amme og spise normalt, så jeg har begynt å trene og telle kalorier. Dessverre Skulle ønske de rant av av seg selv, men det skjer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 22. mai 2013 #9 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg gikk opp rett over 20 kilo i svangerskapet. En uke etter fødsel var 8 kilo av. Resten var altså FETT De kommende mnd ammet jeg av ca 5-6 kilo til. Men enda manglet jeg altså enda 6-7 kilo for å komme ned der jeg var før graviditeten. Det skulle gå 7,5 mnd før jeg var nede i det jeg var før jeg ble gravid. Og da har jeg måtte slanke meg og trene. JEg som hadde håpet at de overflødige kiloene bare skulle "renne" av da jeg ammet. Tok visst feil der gitt Neste gang skal jeg prøve å ikke gå opp likemye. Tenker at 15 kilo i pluss er mer enn nok. Men så spørs det om jeg klarer å holde meg unna sjokoladen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper<3 Skrevet 22. mai 2013 #10 Del Skrevet 22. mai 2013 Huff, jeg var like "naiv" som deg. La på meg 28 kilo, 15 kilo fløy av og jeg tenkte at de siste 13 kom til å gjøre det samme. Nå snart 6 mnd senere er fortsatt de 13 ekstra kiloene på kroppen. Håpet så veldig at de ville forsvinne av kun ammingen men det ser ut til at det er på tide å gjøre noe mer aktivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.A Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 22. mai 2013 The truth hurts.. hvorfor har jeg da blitt fortalt det motsatte? Jeg eier jo null selvdisiplin jeg kommer for alltid til å være 11 kg tyngre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 22. mai 2013 #12 Del Skrevet 22. mai 2013 JEg fikk også innprenta av min mor at jeg ikke skulle bekymre meg for hos henne så "rant" bare kiloene av når hun begynte å amme. Hun var nede i startvekt etter 1 mnd! Naive lille meg tok det som en grunn til å unne seg litt ekstra hver dag fordi jeg tenkte at det uansett kom til å "renne" av igjen når jeg begynte å amme Ikke like lett for alle. Men så gikk jeg jo opp mer enn det som de anbefaler også da. Kan jo være at om jeg bare hadde gått opp 12-17 kilo, så hadde kanskje amminga gjort susen. Men nå måtte jeg altså gå mer drastisk til verks for å få av de resterende kiloene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleteia Skrevet 22. mai 2013 #13 Del Skrevet 22. mai 2013 For å tilby litt trøst, jeg gikk ned de siste kiloene etter at jeg sluttet å amme, uten å gjøre noe spesielt. Tror det ble litt for mange kaffe latte i permisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.A Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 22. mai 2013 JEg fikk også innprenta av min mor at jeg ikke skulle bekymre meg for hos henne så "rant" bare kiloene av når hun begynte å amme. Hun var nede i startvekt etter 1 mnd! Naive lille meg tok det som en grunn til å unne seg litt ekstra hver dag fordi jeg tenkte at det uansett kom til å "renne" av igjen når jeg begynte å amme Ikke like lett for alle. Men så gikk jeg jo opp mer enn det som de anbefaler også da. Kan jo være at om jeg bare hadde gått opp 12-17 kilo, så hadde kanskje amminga gjort susen. Men nå måtte jeg altså gå mer drastisk til verks for å få av de resterende kiloene Haha, det var det moren sin sa til meg også! Så det er mye sjokolade under svangerskapet, i god tro om at jeg kom til å amme av meg alt. Så nå sitter jeg her da skulle ønske noen hadde fortalt meg det dere gjør nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 26. mai 2013 #15 Del Skrevet 26. mai 2013 jeg mistet alle mine 11 kilo på 14 dager, men etter 3 mnd hadde jeg lagt på meg 2-3 kg !!! ganske irriterende det blir litt ekstra kjeksspising når du ikke alltid lager deg tid til ordentlige måltider... jeg er overvektig fra før så kiloene skal av. når det blir er en annen sak hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 27. mai 2013 #16 Del Skrevet 27. mai 2013 For å tilby litt trøst, jeg gikk ned de siste kiloene etter at jeg sluttet å amme, uten å gjøre noe spesielt. Tror det ble litt for mange kaffe latte i permisjon! Samme her, det gjorde jeg oxo etter jeg var ferdig med perm da raste kiloen av. Så håper det bli denne gangen oxo ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå