ønsker1til Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Når jeg alltid har hatt en flott livmorslimhinne på ul skanningene? Er det så mye bedre å proppe seg full av hormoner? De jeg kjenner som har lyktes ved ivf har hatt fryseforsøk i naturlig syklus.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Det er opptil hver enkelt klinikk hva de setter opp som standardbehandling. Klinikkene og særlig de offentlige må optimalisere for å få flest mulig gjennom sitt system. Klinikkene kan lettere kontrollere og planlegge når pasientene er under stimulering med medisiner for da vet klinikken når pasientene er nedregulert og klare til innsett. Graviditetsraten har vist seg å være noe høyere når det stimuleres med medisiner i forhold til uten. Det kan være noe å tenke på... Da jeg var på Riksen hadde jeg mitt første frys/tin forsøk med medisiner. Det var aldri snakk om noe annet fra deres side. På mitt andre frys/tin forsøk var det problemer med å nedregulering meg og kroppen min lagde follikler og det endte med avbrudd. Neste forsøk satte de opp dosen med progynova og det tålte ikke kroppen min så jeg ble forferdelig syk men kom til innsett. Neste forsøk fikk jeg tilbud om forsøk i naturlig syklus pga kroppen min er vanskelig å nedregulere og fordi jeg ble så dårlig av medisinene (det er ikke normalt å bli dårlig av progynova for å nevne det). Personlig synes jeg det var litt mye styr med å kontrollere og ta eggløsningstester i naturlig syklus og hadde jeg fått velge ville jeg gått for styrt syklus da det har høyere graviditetsrate men det er bare min lille mening. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/#findComment-145366654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*ønskegull* Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg går på Progynova på frys, pga jeg ikke vet når el er. Jeg får 8 positive el-tester etter hverandre. Veldig frustrerende. Så legen mener det er best om jeg går på Progynova. De tabl. gjør meg utrolig kvalm og dårlig, så det er ikke noe jeg synes er ok. Men bedre det enn å avbryte hele tiden.. Slimhinnen min har vært veldig fint den, men den er jo ny for hver syklus. Nå feks må jeg gå på dobbel dose og myyye lenger venting for å bygge opp endometriet, enn jeg gjorde ved første frys. Så alle forsøk er forskjellige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/#findComment-145366955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonja77 Skrevet 22. mai 2013 #4 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg fikk to innsett med hormoner, 3 innsett i naturlig syklus ga full klaff og har termin om fem uker. Tror mye av det er at det er mye som dkal klaffe i naturlig, får man eggløsning på "feil" dag slik at innsett blir i helg blir d jo utsatt, mens i styrt syklus er d mer sannsynlig at d faktisk blir innsett. Men jg sverger til naturlig-det var himmelrik i forhold til progynova hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/#findComment-145367098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare meg123 Skrevet 24. mai 2013 #5 Del Skrevet 24. mai 2013 Det er opptil hver enkelt klinikk hva de setter opp som standardbehandling. Klinikkene og særlig de offentlige må optimalisere for å få flest mulig gjennom sitt system. Klinikkene kan lettere kontrollere og planlegge når pasientene er under stimulering med medisiner for da vet klinikken når pasientene er nedregulert og klare til innsett. Graviditetsraten har vist seg å være noe høyere når det stimuleres med medisiner i forhold til uten. Det kan være noe å tenke på... Da jeg var på Riksen hadde jeg mitt første frys/tin forsøk med medisiner. Det var aldri snakk om noe annet fra deres side. På mitt andre frys/tin forsøk var det problemer med å nedregulering meg og kroppen min lagde follikler og det endte med avbrudd. Neste forsøk satte de opp dosen med progynova og det tålte ikke kroppen min så jeg ble forferdelig syk men kom til innsett. Neste forsøk fikk jeg tilbud om forsøk i naturlig syklus pga kroppen min er vanskelig å nedregulere og fordi jeg ble så dårlig av medisinene (det er ikke normalt å bli dårlig av progynova for å nevne det). Personlig synes jeg det var litt mye styr med å kontrollere og ta eggløsningstester i naturlig syklus og hadde jeg fått velge ville jeg gått for styrt syklus da det har høyere graviditetsrate men det er bare min lille mening. Hei. Ser du har vært gjennom frys,og vil derfor spørre deg om noe... har egentlig ikke noe med denne tråden å gjøre altså. Jeg har nettopp begynt på Progynova,og hadde kommet i gang med mensen i dag tidlig,men etter tre tabletter,har mensen avtatt veldig! Er dette vanlig? Aldri hatt så lite blod på første dag mens noen gang... Og den kvalmen,som hun nevner under deg,kjenner jeg allerede... Men skitt la gå,hva gjør man ikke for å få eskimoen til å sitte! Jeg og syns det er best å bli medisinert,enn å teste hele tiden. Blir så mye styr. Selv om,jeg er jo ikke veldig glad i å ta hormoner,men likevel....lettere og følge kroppens utvikling,selvom jeg har blitt overstimulert noen ganger da....så må ofte til UL,for å holde det i sjakk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/#findComment-145375898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 25. mai 2013 #6 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei. Kjenner igjen det du spør om. Mensen avtok og forsvant veldig raskt etter at jeg startet på Progynova, tror det er helt vanlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049897-hvorfor-ikke-frysefors%C3%B8k-i-naturlig-syklus/#findComment-145376613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå