HH80 Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Er 7+3 idag og kvalmen herjer. Spes på ettermiddag og kveld er det ille, og jeg kaster opp flere ganger på en kveld,,,,, tenkte vi kunne dele litt tips her om hva vi syns hjelper !!! Jeg syns frisk luft , saftis, appelsiner og søvn hjelper : ))
Gjest Bjørketreet Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 FRISK LUFT, følte meg alltid bedre utendørs Men da må man jo orke å dra ut også da... Kjøpte også Seaband, det dempet kvalmen litt. Jøss, har blitt så mye bedre nå at jeg allerede nesten har glemt hvor ille det var med den kvalmen!
olebrum30_05&09&13 Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Huff 7+3 idag og kvalmen er på topp.. :-/ ingenting hjelper utenom frisk luft og mat akkurat der og da men blir helst mer kvalm rett etterpå.. Har hatt fri siden torsdag forrige uke og gruer meg til jobb om 2 dager.. Hjelper å legge meg ned å sove når jeg blir for kvalm men det blir litt vanskelig på jobb så håper dette går over.. Men er vel lite sannsynlig før uke 12-13 Lykke til alle dere andre.. Jordmora sa idag at det eneste positive med kvalmen var at det var ett godt tegn på at det vokste.. men ser virkelig frem til den dagen denne kvalmen forsvinner
HH80 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2013 Ja det her er ille !! Alt jeg har spist etter lunch igår har kommet opp : (( tvinger i meg et knekkebrød nå før jobb , og er spent på åssen denne arbeidsdagen blir!!
Paulita Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Her er også kvalmen skikkelig ille nå, og føler meg handikappa. Jeg syns ikke det hjelper med frisk luft. Da blir jeg bare redd for å spy ute blant folk... Seaband hjelper av og til og litt, men ikke så mye jeg hadde håpet på. Matlukt gjør det verre for meg, og jeg må gå ut i hagen når samboeren min lager mat. Har endelig skjønt at hvis ungen vår skal få frokost, og ha med seg matpakke i barnehagen, må dette lages kvelden i forveien. Da slipper jeg å spy opp den lille frukten jeg spiser først om morgenen. Ingefærøl og cola hjelper noe, men ikke så lenge av gangen, det samme med ingefærte og peppermyntete. Jeg klarer nesten ikke å spise noen ting, og det jeg spiser er bare drittmat. Vanligvis spiser jeg veldig lite hvetemel, men nå er hveteprodukter omtrent alt jeg får i meg... Pizza og rundstykker, og ritzkjeks. Klarer også å spise noe frukt, kanskje 1 eller halvannen om dagen. Blir også kvalm av vann, men farris og andre ting som juice går bedre. Skal få akupunktur i morgen, og er spent! Håper så veldig det hjelper, for jeg er helt desperat nå!
olebrum30_05&09&13 Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Huff ikke kjekt når det blir sånn.. Håper det hjelper litt iallefall.. lykke til..
Minnimusa Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Jeg er bare 4+2 og småkvam. Ikke noe behov for å kaste opp ennå i hvert fall, bare uvel liksom. Tok med meg noen friske bringebær på jobben i dag for å gjelpe på luftboble gulpinga mi og funka veldig bra for meg. Håper det fortsetter å funke hvis kvalmen blir skikkelig jævlig. Nå skal det sies at jeg veldig sjeldent spyr når jeg er skikkelig dårlig ellers(fyllesyke el omgangsyke). Må liksom brekke meg skal jeg få opp noe, tror jeg bare har klart å kaste opp ukontrollert en gang tiden tenåra.
når 3 blir 4 <3 Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Er fulgåtte 7 uker, og har den sist uken vært kvalm/uvel. Men har ikke kastet opp noe, føler det hjelper med kaldt vann og frisk luft.
Supersnusken Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 Salte kjeks, og potetgull hjelper her....sunne greier! I tillegg sure grønne epler, og godteriet sursild. Så altså salt og surt, ikke søtt! Hjelper også litt med typisk gjærbakst, boller, rundstykker og brød...spiser lite av dette til vanlig. Trodde for noen dager siden at jeg var på bedringens vei, men synes nå det blir verre igjen. Er 9+0 i dag..
lady82 Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Ingenting hjelper her... bare spyr å spyr... prøvde akupunktur sist... det virket på spyingen men ikke på kvalmen.. og avåtil er det bedre å få det opp. .. så nå vet jeg ikke om jeg tør...:-P jaja... bli nåkke bra av d tilslutt...
Tresøtesmå141517 Skrevet 23. mai 2013 #11 Skrevet 23. mai 2013 Ingenting hjelper her heller.. Til og med vann er blitt vanskelig å drikke. Det eneste som er mulig å spise uten å bli enda verre, er banan som har gul og grønn farge. Spyr hvis jeg forsøker å bevege meg. Jeg som til vanlig er veldig aktiv får jo snart abstinenser!!!!
Gjest Bjørketreet Skrevet 23. mai 2013 #12 Skrevet 23. mai 2013 Uff da!! Jeg håper det går bra med dere som sliter sånn!! Formen VIL bli bedre, hold ut jenter!
lady82 Skrevet 23. mai 2013 #13 Skrevet 23. mai 2013 Satsa på de! idag funket pære litt for min del:-D
Paulita Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 I går prøvde jeg akupunktur, noe jeg hadde veldig lyst til også forrige svangerskap (men aldri fikk meg til å gjøre). Jeg er fortsatt bittelitt uggen, men mye mye bedre enn før akupunkturen i går! Jeg tenker nå bare hvorfor jeg ikke gjorde dette forrige uke! Skal inn igjen etterpå, eller i morgen. Jeg gråter nesten av glede! Hadde ikke så veldig store forhåpninger, for noen merker mye bedring, noen merker bare litt, mens for noen så hjelper ikke akupunktur noe særlig i det hele tatt! Jeg har gått i en tåke rundt og i hodet mitt i over en uke nå, og endelig føler jeg meg som meg selv igjen! Det er så vanvittig deilig! Og så har jeg skjønt at kroppen min er annerledes nå som jeg er gravid. Vanligvis er jeg frossen av meg, og spiser og drikker helst varme ting. Liker varmt vann/te, varm mat, må riste brødskiva først og sånn, og trives kanskje best med omelett til frokost. Men nå er jeg helt motsatt. Nå har jeg mye mer hete i meg, og er varm og svetter lett. Må drikke kalde ting, og lufte mye! Det er litt rart. Jeg som bare bruker isbiter hvis jeg skal ta meg en drink, nå bruker jeg det i alle drikker. Eller, særlig etter i går når jeg skjønte at grunnen til at jeg liker kalde drikker nå, er fordi kroppen min er varm. Ble langt dette, men poenget er bare at jeg er så lykkelig for at akupunkturen har hjulpet såpass mye for meg! Tok afipran, men i dag har jeg ikke tatt noe. Tok kun en i går morges, men ingen etter det. Hilsen lykkelig! Nå klarer jeg endelig å glede meg litt over den lille bønna i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå