ønsker1til Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg fikk mensen idag etter min første mislykkede IVF skal si det har vært tårer!!! Fy så vondt og trist det er, etter alt jeg har styret med alene. 5 inseminasjoner rett før det og! Ikke lett den her prosessen. Lurer på når jeg skal gi meg.. Klarer ikke helt gi opp enda, men dette går hardt inn på økonomien og meg . Men jeg har bestemt meg for å beg på puregon imorgen og ulscanning på dag 11 i syklus. Hva er bivirkninger av de tablettene? Sånn som jeg forstod det på legen hos CFC så er det ikke SÅÅÅ nøye hvilke dag jeg tar innsett på, men hvordan gjør de det med opptining av egg, bestiller jeg billett til feks dag 14 i syklus og så drar jeg nedover å "satser" på at egget de tok opp lever?? Herregud, hvordan gjør de det? Det siste jeg vil er bomtur!!! Jeg har 7 egg på frys... Litt klønete spørsmål her, men er usikker på dette med opptining av egg og når jeg skal reise.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 22. mai 2013 #2 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg fikk mensen idag etter min første mislykkede IVF skal si det har vært tårer!!! Fy så vondt og trist det er, etter alt jeg har styret med alene. 5 inseminasjoner rett før det og! Ikke lett den her prosessen. Lurer på når jeg skal gi meg.. Klarer ikke helt gi opp enda, men dette går hardt inn på økonomien og meg . Men jeg har bestemt meg for å beg på puregon imorgen og ulscanning på dag 11 i syklus. Hva er bivirkninger av de tablettene? Sånn som jeg forstod det på legen hos CFC så er det ikke SÅÅÅ nøye hvilke dag jeg tar innsett på, men hvordan gjør de det med opptining av egg, bestiller jeg billett til feks dag 14 i syklus og så drar jeg nedover å "satser" på at egget de tok opp lever?? Herregud, hvordan gjør de det? Det siste jeg vil er bomtur!!! Jeg har 7 egg på frys... Litt klønete spørsmål her, men er usikker på dette med opptining av egg og når jeg skal reise.. Hei. Ikke sånn inn i akkurat dette med frys, men hadde jeg vært deg, tror jeg at jeg hadde ringt ned til klinikken og fått svar fra de. De har vel en rutine på hvordan dette er og hvilke dag som er greit at du er der. Uansett, masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145366864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker1til Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Har spurt de men skjønner ikke svaret! De sier jo forskjellige ting på Cfc, spørs hvem du prater med.. Og det gjør at jeg stoler mindre på de. . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145367116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 22. mai 2013 #4 Del Skrevet 22. mai 2013 Har spurt de men skjønner ikke svaret! De sier jo forskjellige ting på Cfc, spørs hvem du prater med.. Og det gjør at jeg stoler mindre på de. . Hmmm det høres jo ikke bra ut.. at de har forskjellige svar. Ville vel tro at det liksom var best med en spesifikk dag. Når jeg hadde innsetting av frys forsøk her, tinte de opp en dag, så kom jeg dagen etter.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145368018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 22. mai 2013 #5 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei Ønsker1til Først og fremst vil jeg sende deg en stor klem og si jeg skjønner du har det vondt etter det negative forsøket. Ja, for det gjør vondt helt inn i sjelen! Jeg har ikke personlig erfaring fra frys/tin forsøk på CFC men vet en del om hvordan de gjør det. Tar meg derfor den frihet for å oppklare noe av det du undrer deg over. Har du ytterligere spørsmål er jeg på klinikken i morgen og kan spørre dem fra deg. Bivirkning på medisinen kan variere fra person til person og fra forsøk til forsøk. Noen tåler medisinen godt og merker lite andre igjen kan bli veldig dårlige. Jeg bruker å tenke som så den beste bivirkninger er et barn så jeg får prøve å holde ut alt vi prøvere utsettes for. Det er vanlig å scannes på ca 11 dag i syklusen. De kontrollerer om du har store follikler (og om du har det avbrytes du). Om alt derimot ser fint ut med hensyn på follikelvekst måler de tykkelsen på livmorslimhinnen din. Den skal være minimum 7 mm før du kan ha innsett. Om den er for tynn økes antallet dager og ofte dosen på medisinen for å oppnå tykkere slimhinne. Er slimhinnen tykk nok og kun små follikler på scanningen på dag 11 begynner du på progestronepreparatet f.eks Crinone og de kan sette opp en dato for innsettet. Den er gjerne på dag 14 men innsett kan også forskyves noen dager om det passer deg bedre. På den dagen du og klinikken har avtalt innsett av frys/tin embryo tiner de på morgenen og setter inn på ettermiddagen. Om det første strået ikke har levedyktige embryoer tar de det neste strået til det er levedyktig embryo. Ca 70 prosent av alle embryoer overlever denne prosessen med dagens moderne utstyr og du har 7 embryoer så det kommer til å gå bra og du skal selvfølgelig lykkes denne gangen. Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145368685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker1til Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 22. mai 2013 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!!! ja, hjelpe meg, det har vært helt GRUSOMT etter mensen kom, SOM jeg har grått!! Men var hjemme fra jobb idag for fikk feber og forkjølelse oppå det hele, men i ettermiddag kjente jeg det letta litt men på Cfc sier de at prgynivarn gjør at jeg IKKE utvikler egg i den her perioden og at jeg skal kun ta litinus to dager før innsett, når livmorslimhinne måler 8-9 mm, men ok, da bestemmer vi oss for en dag det passer, også rekker de å tine opp nye om de ikke overlever, er det rett? Blir tullete av dette.. Blir vel mitt siste forsøk for økonomien sier stopp, jeg fikk en datter i 09 med samme donor, så jeg vet jeg kan bli gravid... Eller skulle ihvertfall tro det..:-/ men kan ikke bare fortsette om det ikke går.. Litt av en kamp det her tusen takk for råd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145368919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 23. mai 2013 #7 Del Skrevet 23. mai 2013 Bare hyggelig å hjelpe en fortvilt sjel som undrer. Skjønner godt du hadde problemer når de er uklare og du har problemer med å forstå hva de sier. Ja, det var lite og dårlig informasjon på nettsiden deres også. Tårene er helt forståelige i en sånn sårbar situasjon du er i nå. Det er helt forferdelig med de negative testene etter alt mann har vært igjennom. Skal nå ha mitt niende stimuleringsforsøk og etter mange forsøk har jeg blitt realistisk selv om jeg er en drømmer av natur. Tårene er brukt opp for lenge siden fort si det sånn. Ja, det er riktig som klinikken sier du ikke utvikler egg (i alle fall ikke store egg da du blir nedregulert med progynova). Lutinus tas to dager før innsett og er et progestronetilskudd på lik linje med Crinone. Ved innsettingsdagen når slimhinnen er tykk nok starter de tidlig på morgenen med å tine opp embryoer. Så ja, de rekker å tine opp flere strå/embryoer om det viser seg nødvendig. Du fortsetter deretter med å ta Lutinus og Progynova til den dato klinikken bestemmer. Normalt er det innsett etter kl12 en gang, ofte mellom kl13 og 14 så bestill et fly som går på ettermiddagen så du slipper unna stresset med å rekke alt. Jeg bruker å ta flyet etter kl 18 for da rekker jeg det alltid. Liker ikke å stresse med fly og koser meg gjerne noen timer alene når jeg først er her nede. Som for eksempel nå som jeg er i København på Paludan bøker og har hatt en fantastisk brunch med alt og med smoothie. Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145370730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker1til Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 23. mai 2013 Tusen takk igjen så snillt av deg!! Kos deg i København!!! Nå MÅ du lykkes!!!!! Hååååper det er din tur!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049877-noen-som-kan-litt-om-frysefors%C3%B8k-i-danmark/#findComment-145371206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå