Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 10 dager, har kun badet han to ganger. Husker ikke helt fra sist, er det sånn at de bør bades hver dag??

Skrevet

ca en gang i uken badet vi :-) Men vasket grundig hver morgen og kveld. Gratulerer med baby :-)

Skrevet

Badet nyfødt sånn ca hver 5-7 dag.

Sykehuset sa 1 gang i uka holdt :)

Skrevet

Bada ho ein gong i veka. Er fortsatt same badefrekvens no som ho er 14 mnd, blir vel meir når ho får hår ;)

Skrevet

1-2 ganger i uka sa de på sykehuset. Vi gjør det.

Skrevet

en gang i uken... men jeg vasket/vasker han etter hver bleie skift og tørker litt og lar luft tørke litt og tar litt 100% økologisk mandelolje. det beste for tørr hud og baby hud og sart hud.

nå som han har begynt med grøt og det er varmt så bader han 2 ganger i uken. ;)

Skrevet

Har bada 3 ganger o sitt liv og babysvømming med dusj etterpå ca 10 ganger. Er 8 måneder.

Skrevet

En gang i uka. Oda har badet 2 ganger på sine 15 dager :)

Skrevet

Var hos helsesøster i dag og hun fortalte meg at min nyfødte datter skulle bades hver 2-3 dag...Hvorfor så ofte lurte jeg på etterpå. Hun er mitt tredje barn og dagene flyr jo, så her har hun bada en gang siden hun ble født for 8 dager siden.

Kommer nok til å bade 1-2 dager i uka tenker jeg, like ofte som storebrødrene :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Min har badet fire ganger i sitt liv (4 mnd). Vi dusjer heller en gang eller to i uka. Vasker underlivet og hendene under rennende vann to ganger om dagen (og ved bæsjebleie) og vasker ansiktet med klut morgen og kveld.

Skrevet

Min har badet fire ganger i sitt liv (4 mnd). Vi dusjer heller en gang eller to i uka. Vasker underlivet og hendene under rennende vann to ganger om dagen (og ved bæsjebleie) og vasker ansiktet med klut morgen og kveld.

Hehe begynte å lure litt her, men hun med baby på 8 mnd som hadde badet 3 ganger, dusjer sikkert også med baby ;)

Mini her elsker å bade. Fyller så lite vann i badekaret at han kan ligge på rygg og mage å plaske :) han er 4,5 mnd så han kan jo ikke sitte ennå.

Men tenkte å dusje sammen med han, for at han skal bli vant til det også. Han kan nemlig begynne å gråte dersom vi har badet med såpe og må skylle han med dusjen etter badet.

Så: hvordan gjør du det rent praktisk?? Er det ikke vanskelig å holde baby samtidig som man vasker overalt? Får du vasket deg selv også, i samme slengen? Er det best å være to dersom man skal dusje med baby, -en som kan ta i mot baby når ferdig f.eks?

Gjest Thunder Road
Skrevet

Jeg kler av baby så får han ligge på håndduk på gulvet mens jeg dusjer :) Så tar jeg han inn til meg og vasker han som best jeg kan. Bruker ikke såpe enda da, bare vann. Hadde nok vært litt mer nervøs for å miste han om han hadde vært såpeglatt ;) Når vi er ferdige pakker jeg han godt inn i håndkle mens jeg tørker meg raskt, deretter tørker jeg han og kler på og tørker meg selv grundig og kler på :)

Skrevet

Jeg kler av baby så får han ligge på håndduk på gulvet mens jeg dusjer :) Så tar jeg han inn til meg og vasker han som best jeg kan. Bruker ikke såpe enda da, bare vann. Hadde nok vært litt mer nervøs for å miste han om han hadde vært såpeglatt ;) Når vi er ferdige pakker jeg han godt inn i håndkle mens jeg tørker meg raskt, deretter tørker jeg han og kler på og tørker meg selv grundig og kler på :)

Aha! Lurt! Takk ;) bruker vanligvis ikke såpe, men er det mye gulp så ja. Og kunne godt tenkt meg å dusje han etter bæsjeeksplosjoner, -må jo vanligvis vaske han grundig i forkant av et bad etter noe sånt ;)

Skrevet

Bader min i allefall to ganger i uka. Han elsker å bade, plasker med armer og bein så jeg blir søkk våt! Sutrer når jeg tar han opp for han vil bade mere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...