Gå til innhold

Hjelp....er dette raserianfall...?

Anbefalte innlegg

Vesla som straks blir to har begynt å bli veldig vanskelig å håndtere... Har jo lest om "the terrible twos" og raserianfall, men vet ikke helt om det er det hun har?

Hun har jo ikke villet legge seg før heller, men det har nå gått greit, litt sutring, men latt seg avlede. De to siste kveldene har det å begynne på kveldsstell utløst hylgråt så tårene spruter, hun slår oss, spreller og kjemper i mot. Tannpussen har blitt temmelig vanskelig å få til for å si det slik. Har ikke villet lese eller kosesnakke slik vi pleier før legging, har endt m at jeg rett og slett har bysset henne, da har hun sovnet på 2min...kokvarm og utslitt. Vi har ikke endret rutiner på noen måte, så synes denne reaksjonene er litt rar. Har hatt samme reaksjon når hun ikke får det som hun vil , eks må gå inn for å spise middag når hun vil være ute å leke er en klassiker. Vi har prøvd å avlede, trøste osv, ingenting annet enn å bære og bysse hjelper. Har prøvd å overse henne men syntes bare det økte på...men holdt ikke ut så lenge.

Er det slik raserianfall forløper stort sett? Regner jo med at det er det det er..

Hvordan takler dere dette, blir veldig gald for tips!! Hverdagene blir jo rimlig slitsomme hvis det skal fortsette slik!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049817-hjelper-dette-raserianfall/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Høres kjent ut. Har en på snart to selv som har hatt et par slike episoder. Jeg føler vi er mer "utsatt" når han er litt ekstra sliten. Kan nesten forutse hvordan kvelden blir når jeg henter han i bhg.

Vet ikke om jeg kan komme med de beste rådene for dette er jo litt nytt for meg også;)

Uansett, her kan avledning fungere. Gå til vinduet å se etter noe spennende, f.eks en syklist, barn som leker etc. Er vi riktig heldig kommer det et fly eller motorsykkel eller noe mer spennende akkurat da.

Pleier også å forberede på nye situasjoner. F.eks si at når vi har lest ferdig denne boken går vi på badet... Også gjør jeg det til noe veldig positivt. Går kanskje i forveien inn på badet å roper at oj, her ligger jo traktoren på stellebordet el. Da kommer han som regel velvillig etter.

Merker at de kveldene jeg er utålmodig og sliten selv, går det mye lettere galt. Lettere å anstrenge seg litt å unngå raserianfall enn å måtte takle det etterpå.

Kan jo hende at hun har en tann som kommer eller vondt i øret el. nå, slik at hun gruer seg til å legge seg. Vi har jo alle litt dårlige dager. Hos oss går det som sagt litt opp og ned etter dagsformen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...