Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. mai 2013 #26 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Fordi førstemann er født med et syndrom og jeg vil ikke ha noen overraskelser som den gang etter fødselen. Er det noe galt vil jeg vite det før han/hun kommer ut. Endret 27. mai 2013 av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
malise Skrevet 28. mai 2013 #27 Skrevet 28. mai 2013 Jeg ble gravid med prøverør og da får man UL i uke 8 for å se hvor mange det er og om hjertet slår. Det var virkelig betryggende å se hjertet banke. Jeg fikk tilbud om ny time i uke 10, i går, da var jeg 9+5, bare for å sjekke at alt var bra. (Har hatt tre spontanaborter og en xu før) Legen sa på denne kontrollen at det var 95 % sjanse for at det nå skulle gå bra. Jeg dro dit alene fordi vi var sikre på at alt var bra, men hjertet hadde sluttet å slå! Helt grusomt. Og en forferdelig dag. Fikk med meg tabletter hjem, og startet aborten selv i går kveld. Hadde det ikke vært for denne oppfølgingen kunne jeg fort ha gått i flere uker til og trodd at alt var i orden. Så jeg er takknemlig for tidlig ultralyd, til tross for at jeg er fryktelig tom og trist her jeg sitter.
My73 Skrevet 28. mai 2013 #28 Skrevet 28. mai 2013 Uff malise, så trist:-( sender deg en varm klem og håper du lykkes neste gang:-)
Gjest flykræsj Skrevet 28. mai 2013 #31 Skrevet 28. mai 2013 Jeg ble gravid med prøverør og da får man UL i uke 8 for å se hvor mange det er og om hjertet slår. Det var virkelig betryggende å se hjertet banke. Jeg fikk tilbud om ny time i uke 10, i går, da var jeg 9+5, bare for å sjekke at alt var bra. (Har hatt tre spontanaborter og en xu før) Legen sa på denne kontrollen at det var 95 % sjanse for at det nå skulle gå bra. Jeg dro dit alene fordi vi var sikre på at alt var bra, men hjertet hadde sluttet å slå! Helt grusomt. Og en forferdelig dag. Fikk med meg tabletter hjem, og startet aborten selv i går kveld. Hadde det ikke vært for denne oppfølgingen kunne jeg fort ha gått i flere uker til og trodd at alt var i orden. Så jeg er takknemlig for tidlig ultralyd, til tross for at jeg er fryktelig tom og trist her jeg sitter. Så leit å høre! Har vært så redd for MA jeg også, på tross av at jeg aldri har opplevd det. Synes det er brutalt at man skal måtte vente frem til uke 18-19 for å kjenne seg tryggere. Så jeg støtter som tidligere sagt tidlig ul og mener en slik undersøkelse burde tilbys alle kvinner innen utgangen av uke 12. Sender deg en klem og håper du har noen rundt deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå