Gå til innhold

Tyrkia eller Egypt i september/oktober??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi har reservert 2 turer. En til Hurghada i Egypt. ( på et hotell rett ved sjøen, og bassenger med 16 vannsklier) og en tur til Side i Tyrkia, også ved havet og basseng med et par vannsklier. Vi er en familie på 5. En på 2, 8 og 11 år.

Men vi er litt usikre på hva vi skal velge. Prisen er det samme. Men hva er det tryggeste, praktiske og hyggeligste stedet å dra?

Det er startour som har reisen til Egypt, de skriver masse aktiviteter for barn i alle aldre. Har reist med de før og var fornøyd.

Solar har reisen til Tyrkia, men de har jeg aldri reist med før.

Noen som har noen tips og erfaringer å dele?

Vil gjerne at de 2 eldste skal få ha litt aktiviteter i nærheten slik at de slipper å ligge på stranden og ved bassenget i mange dager.

Blir veldig glad for svar, da vi må bestemme oss veldig snart.

Skrevet

Ville aldri reist til Egypt med en toåring. Det er en av verdens mest skitne land. Tyrkia er jeg ikke kjent med.

Skrevet

Ville egentlig heller ikke reist til Egypt med en 2-åring, men hotellet til Star tour i Egypt er nok bra og trygt for små barn også, de er nok rimelig nøye på mat og renhold osv. Også er det vel litt varmere og værsikkert i Egypt på den tiden enn Tyrkia, tror jeg. Har ikke noe erfaring da jeg ikke har vært i noen av de landene. Men jeg ville nok valgt Egypt pga 16 vannsklier og stort Star tour-hotell ved stranden. Jeg hadde elsket det hvis jeg var 8 eller 11 år iallfall :-)

Skrevet

Hmmm ikke lett det her. Er jo akkurat dette som jeg står og vipper imot. Skitten og 16 sklier.....

Men hørt med flere at Tyrkia nok er et bedre valg.

Tar gjerne i mot flere tips.

Skrevet

Aldri vært i Tyrkia men mange rundt meg har og alle skryter.. :) Så hadde nok godt for Tyrkia.. Får se om jeg klarer å overtale mannen til å reise dit en gang..

Skrevet

Ville uten tvil valgt Tyrkia. Mest av alt fordi jeg ikke ville taklet å ha med meg en toåring på flyplassen i Hurghada. Det mest kaotiske stedet jeg noen sinne har vært! Synes det var helt forferdelig selv når vi bare var to voksne. Vi reiser til Tyrkia med Jr i september!

Skrevet

Ville ikke reist til Egypt nå på grunn av den pågående politiske situasjonen i landet.

Skrevet

Tyrkia. Godt og varmt og vannet er herlig på den tiden. Egypt er et nei om dagen pga politikk som over her sier.

Skrevet

Har aldri vært i Egypt, mye pga det er et av verdens skitneste land og har også hørt at de er uhøflige og innpåslitne. Har vært i Tyrkia flere ganger også Side og elsker landet og maten og menneskene der. Riktignok var de ganske innpåslitne da vi var der første gang for flere år siden men det har virkelig blitt mye bedre. Anbefaler absolutt Side i Tyrkia :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg var i Hurghada, Egypt med 3åringen i månedskiftet januar februar. Det gikk helt fint. Jeg fikk ikke inntrykk av at Egypt var mer skittent enn andre steder jeg har vært på. Maten i all inclusive var heller ikke så ille. Så lenge du ikke reiser ned og forventer deg biff med gratinerte poteter. Vi var en stor gjeng der alle var fornøyd med maten. På den tiden vi var der var det også store uroligheter i landet, men vi merket ikke noe til det. Hurghada er en liten plass helt på kanten av Egypt. Er ikke så mye uroligheter der. Ihvertfall ingenting da vi var der. Og flyplassen ligger nært, så du slipper inn til Kairo. Men uansett er det lurt å vaksinere seg uansett om du drar til Egypt eller Tyrkia. Vi tok hepatitt a og b, pluss drikkevaksine for reisemage :) 

Skrevet

Tyrkia såklart. Har vært i Side og Antalya og Alanya og har vært i Sharm al Sheik.

Definitiv Tyrkia

Skrevet

Er det ikke mye uroligheter i Tyrkia også nå for tida? Jeg har ikke fulgt så godt med, men mine foreldre hadde bestilt tur til Tyrkia, men ombestemte seg pga dette (er de jeg har hørt at det er uroligheter der fra), og valgte å reise et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...