Gå til innhold

Kjæresten min er dårlig til å gi meg komplimenter...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 6mnd. Vi har det kjempe fint sammen, og det vet jeg at han også synes.

Jeg liker å gi han komplimenter og gjør det så ofte som vi sees eller på en mld.

Men han gir meg veldig sjeldent komplimenter... Jeg skulle ønske at han ga meg litt komplimenter av og til..

Hvordan ta dette opp med han?

Anonym poster: a5415783031b504f45b601a33014f3bd

Fortsetter under...

Av egen erfaring tror jeg du bare på forberede deg på et samliv uten for mange komplimenter om dere fortsetter å være sammen og kanskje ta stilling til om dette er noe du kan venne deg til. Jeg har vært sammen med mannen min i 7 år og kan telle på to hender de gangene jeg har fått spontane komplimenter fra han. Han er en stille og ganske sjenert type når det kommer til romantikk etc. og selv om jeg kan savne å få høre noen bemerkninger på positiv måte har jeg på en måte vent meg til det.

Det kan irritere meg at han er så rask til å være kritisk og negativ om ting (ikke som gjelder meg da, men ellers i samfunnet/ jobben etc) men ikke positivt om noe bra skjer. Men han er en meget stødig og tilstedeværende kjæreste og pappa til våre to små barn som han dedikerer mesteparten av sin tid og energi på. Han er ikke av den flørtende typen så jeg er 99,9% sikker på at han aldri vil være utro. Når jeg har tatt det opp med han sier han at han ikke har så lett for komplimenter men at han ved å være tilstede for meg og forsakelser han har gjort (forlatt venner og familie for å bosette seg der jeg er ifra) viser at han er seriøs og elsker meg.

Du kan jo forsøke å ta det opp med han på en rolig måte og spørre om det er en grunn til at han ikke kommer med komplimenter til deg og se hva han sier.

Anonym poster: 87cc3891790f54f61299f1aab37baacb

MIn erfaring er at de som ikke er naturlig raus med komplimenter, heller ikke klarer å begynne å være det. Det ligger bare ikke i blodet deres. Og hvis man stadig må minne kjæresten på å gi et kompliment, så mister det jo hele sjarmen...

Min samboer er litt sånn. Han kan ofte tenke at jeg er fin, men sier det bare ikke, for han tenker ikke på å gjøre det. Selv om jeg har sagt ørten ganger at jeg hadde satt pris på det. Så, man venner seg til alt. Jeg har da holdt ut i 9 år med denne fyren, tross manglende komplimenter :)

Anonym poster: a01df01eaa699f7558e23ad4df267e12

Velkommen i klubben :P Min kjære gir meg kompliment kanskje en gang i halvåret, max.. Har tatt det opp med han flere ganger, men det er nik bare noe som er unaturlig for han..

Anonym poster: 03183c4eb985d870c4bf1e9f9be6600d

Sånn er min og :-P Nytt forhold og, relativt. EN gang sa han helt spontant at jeg ble så fin når jeg hadde sminka meg og kledd på meg fine klær. Men men, han hadde vel aldri blitt sammen med meg om han ikke likte meg eller mitt utseende.

Anonym poster: 48f5aef681ee5fba4172830092ee9b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...