Blåttkryss Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Min 2 mnders gamle baby er litt hvit langt inne i munnen på tungen. Har ikke lagt merke til det før i dag. Ikke tykt belegg. Kan dette være melkerester eller noe eller er det begynnelsen på sopp tro??? Har deres små som ammes hatt sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma med to trollunger Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Min jente var stortsett litt hvit på tungen når jeg fullammet. Melkerester tror jeg det er. Hvis det er sopp, vil du se det ellers i munnhulen også tror jeg (ikke sikker). Har babyen problemer med å suge, ville jeg sjekket med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelupp1988 Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvis du kan fjerne belegget med fingeren er det ikke trøske. Trøske kan være på tungen og bak i halsen, men utvikle seg i hele munnen seinere. Du kan fjerne det med sitronsaft (liten grønnflaske) og kokt vann som smøres godt på områdene. Legen min ville heller bruke den naturlige måten enn å la en liten gutt gå på medisiner for å bli kvitt det... Det kan ta uker før det forsvinner, men du må også behandle deg hvis du ammer selv om du ikke merker noe med canesten trur jeg det heter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsa88 Skrevet 26. mai 2013 #4 Del Skrevet 26. mai 2013 Sopp kan komme flekkevis i munnen til ungen. Min har vært plaget mye med dette. Vi gikk først på medisin til han men fikk et genialt tips av ei venninne. Først så prøver du å tørke det ut med en klut, jeg tok en klut rundt fingeren og gikk over i munnhulen. Så tar du helt vanlig farris på en q-tips og smører over. gjør dette 4 ganger dagelig eller etter hver amming. Og etter hver amming så må du smøre deg selv med canesten etter hver amming. Canesten trenger ikke å smøres av før neste amming, er ikke skadelig. Det med canesten fikk jeg viste av en ammehjelper Dette fungerte for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #5 Del Skrevet 30. juni 2013 Trøsken forsvinner også av seg selv med tiden:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 30. juni 2013 #6 Del Skrevet 30. juni 2013 Ta litt honning i kopp med varmvann press litt sitron i, ta en gassklut duppe i med fingern lirke i tungen hennes før hvert måltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #7 Del Skrevet 30. juni 2013 Ta litt honning i kopp med varmvann press litt sitron i, ta en gassklut duppe i med fingern lirke i tungen hennes før hvert måltid Barn under ett år skal vel ikke ha honning? Med tanke på spedbarnsboutolisme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 1. juli 2013 #8 Del Skrevet 1. juli 2013 Hu skal ikke svelge det, du bruker det honning vannet for å skrape vekk hvit bellegg i tunga med en finger ruller i gassklut, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 1. juli 2013 #9 Del Skrevet 1. juli 2013 Åå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå