Jente+Oktoberbarn Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Min lille gull er nå straks 7 mnd og blir ammet. Startet med smaksprøver rundt 5 mnd og mer aktivt fra 6 mnd. Men han er veldig lite interessert i mat, og jeg har prøvd MYE forskjellig Mange forskjellige typer grøt både med og uten smakstilsetninger, forskjellig frukt, avokado, banan, forskjellig middag... Får i noen skjeer, men langt ifra at det blir et måltid ut av det. Siden datteren min var veldig flink til å spise og likte alt er dette en ny problemstilling for meg og jeg tar gjerne imot erfaringer og tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 Min lille gull er nå straks 7 mnd og blir ammet. Startet med smaksprøver rundt 5 mnd og mer aktivt fra 6 mnd. Men han er veldig lite interessert i mat, og jeg har prøvd MYE forskjellig Mange forskjellige typer grøt både med og uten smakstilsetninger, forskjellig frukt, avokado, banan, forskjellig middag... Får i noen skjeer, men langt ifra at det blir et måltid ut av det. Siden datteren min var veldig flink til å spise og likte alt er dette en ny problemstilling for meg og jeg tar gjerne imot erfaringer og tips Nå strever jeg med ei på 4,5mnd som ikke vil ha melk, bare fast føde. Men min eldste ville ikke ha middag, kun grøt. Det som hjalp da var hjemmelagd middag med smak. Fiskeboller var det første som slo an. Kanskje du burde prøve en og samme tingen hver gang. F.eks. søtpotetmos hver dag til middag. Risgrøt hver dag til lunsj osv. Det sies jo at barn må smake 10 gang før de liker noe. Masse lykke til. Håper virkelig det ordner seg for dere snart. Det er slett ikke morsomt å streve med mating. Hilsen noen som vet alt for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Ikke noe kjekt når det er sånn, men det er bare til og fortsette og prøve, gi smaksprøver hver dag. Det ordner seg etterhvert - garantert! :-) La han sitte i høystol når du spiser, la måltidene være hyggelige, la han smake på det du spiser, la han få lit fruktmos på fingrene han kan slikke av. Min eldste var veldig sær i matveien når han var baby, spiste kun grøt og drakk melk til han var 11 mnd, først da ville han spise brødskive, middag og frukt. Har en venninne som fullammet sin baby til han var 9 mnd før han var interessert i annen mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå