Gå til innhold

Hvordan er det med dere andre som er ca i uke 5? :)

Anbefalte innlegg

Jeg er visst gravid!! :)

Gleder oss og denne gangen vil jeg ha lave skuldre! Det blir lite handling, stressing og planlegging! :)

Kjenner jeg er EKSTREMT trøtt og kvalm allerede og blir litt bekymret hvis det skal øke..

Synes det er ekstra slitsomt fordi vi ikke ønsker dele nyheten enda og det blir mange avlysninger pga kvalmen..

Hvordan har DERE det? :)

Fortsetter under...

Gratulerer!! :)

Jeg er også helt utrolig kvalm. Er ca uke 6+2. Var kvalm allerede for en uke siden, men det blir verre hver dag virker det som. Nå begynner jeg å bli litt fortvilt, med tanke på hva jeg skal foreta meg. Skal til en akupunktør på torsdag, og håper inderlig det hjelper.

Og så er jeg så utrolig lettrørt. Hver eneste gang jeg brekker meg litt (selv uten oppkast), må jeg jo gråte en skvett etterpå. Blir kanskje litt tullete av seg når man ikke får i seg ordentlig mat... Kan knapt se på tv, eller lese avisen, blir rørt av alt jeg.

Jeg har en fra før, og kan ikke huske at jeg var så ille med henne. Jeg var kvalm da og, men litt mer håndterbart. Nå er jeg bare i stand til å ligge på sofaen, eller i senga. Har gjort det stort sett hele helga.

Har du noen lure tips jeg ikke har tenkt på i forhold til kvalmen, kanskje? Er dette din første, eller har du barn fra før?

Har en treåring fra før og kan heller ikke huske det var så ille, men man glemmer kanskje fort? :)

Eneste jeg synes hjelper mot kvalmen er mat! Spiser mye frukt, fiberrik med prim og kanelknekkebrød.

Eneste jeg synes hjelper mot trøttheten er søvn og hvile.

Så det er bare å holde ut og tenke på at jeg gjør dette for noe godt. Tenk at gutten vår skal bli storebror, er så ufattelig takknemlig for at vi får gi han denne gaven.

Har dere fortalt det til noen enda? Synes det er et paradoks at man ikke forteller det til noen de første ukene for det er jo da jeg er dårligst og kunne trengt litt hjelp! :)

Vi har fortalt det til noen venner, men ikke til familie enda. Har et par venninner som skjønte det og spurte meg rett ut, og syns det da var greit å fortelle det. De hadde nok uansett fått vite det dersom det ikke skal gå bra! Samboeren min har fortalt det til to kompiser, han ene venter barn med kjæresten sin bare noen uker før oss!

Jeg har ei på 4 år, og tror også dette skal bli stas :) Hun er nok klar til å bli storesøster. Hun har funnet sin egen forklaring på hvorfor jeg "hoster" så mye (brekker meg). Hun sier jeg har så vondt i halsen og derfor hoster mye :) Greit at hun ikke får vite det riktig enda, tenker jeg.

Jeg blir nesten mer kvalm av å spise, jeg... nå har jeg kjøpt inn ritz-kjeks, og det virker som går greit. Spiste et eple og drakk et halvt glass vann til frokost i dag, som kom i retur. Spiste så et halvt rundstykke med litt appelsinjuice, og tror halvparten av det kom opp igjen. Nå har jeg begynt å tenke over hva jeg spiser, i forhold til hvordan det vil oppleves når det kommer opp igjen :) hehe. Satser på snarlig bedring :)

Annonse

mamma veit det! me mista etter 24 fullgåtte veker i haust, så eg ville at ho skulle vite det no. Leiarane mine på jobb veit det også, men det er mest pga planlegging av neste år, då eg er lærar. Eit par venninner veit det også. det er fint å ha nokon å dele det med!

Endret av browneyes

Jeg er uke 4, bekreftet i går:) er nr to så det blir en storebror her også hvis alt går bra. Kjenner jeg også har lyst å fortelle det til alle, holdt på å si det så mange ganger i dag til forskjellige venninner... Men jeg prøver å la være;p jeg har aldri opplevd ma eller sa, så jeg veit ikke hvor vanskelig det ville vært om noe skjedde og jeg måtte si det ikke var noe lenger, så er veldig usikker på når jeg skal si det til forskjellige..

Hei!

Jeg er 4+2 i dag. Testet på lørdag og da var det 2 streker:-) Var trøtt kun et par dager etter befruktning, ømme pupper kom også ganske raskt. De siste dagene har det i tillegg vært murring og endel stråling ned i lårene.

Har kun fortalt det til en venninne og til mamma så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...