Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere. legen min ringte meg i dag og ga meg savr på Hcg prøven jeg tok forje uke. (da var jeg ca 4+3)

Den var på 39 og jeg vet ikke mye om dette men er det lavt?

Jeg har hatt to graviditeter uten for livmor (2009 og i 2012) i venstre eggleder og den ble fjernet i desember 2012, og ja jeg er veldig engstelig for at noe skal gå galt så derfor spør jeg dere som vet litt mer om Hcg enn det jeg gjør.. Noen flere som har hatt lavt Hcg nivå men det har gått bra?

er ca 5+3 idag.

Legen ville ikke ha meg inn til ny Hcg prøve siden jeg er blitt henvist til tidlig UL.

Håper virkelig det går bra denne gangen :)

på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Liljago:-) tror ikke du skal bekymre deg for mye er normalt ift hcg nivået i starten av svangerskapet:-) det viktige er at det stiger relativt fort, så derfor trodde jeg det var lurt å måle to ganger.. Jeg målte to uker etter befruktning og så 5 dager etter det igjen, henholdsvis 119 og 1500, så hadde jo steget mye:-)

Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg ringte legen og hun mente at eg ikke trengte å ta ny hcg før neste uke. Og Ul om en til to uker..

Skrevet

Tegn så langt:

Ømme bryst

Hodepine

Sykt kvalm

Dårlig mage (forstoppet)

Kviiiser

Ikke lyst på mat.

Trøøtt som bare det.

G-tegnene er mye sterkere nå enn de var før :P er idag 5+6

Gjest Gullebolle
Skrevet

Husk at befrukting kan ha skjedd noen dager senere enn antatt. I prøverøsverden er en verdi på 39 lavt om man er 16 dager siden befruktning. Jeg hadde selv 37 eller 39, 17 dager etter altså 4+3 og her gikk alt fint. Men husker klinikken sa det kunne gå begge veier. Men alle er så ulike og med mindre du har hatt ivf så ka man umulig fastslå nøyaktig befruktningstidspunkt. Masse lykke til, så lenge du ikke blør og har symptomer så er nok alt fint. Ta en test med ukeindikator i stedet og sjekk om den viser at du er langt nok på vei iflg dine beregninger. Men husk det og er en indikator og ikke eksakt vitenskap!

Skrevet

Nei har ikke hatt en Ivf (er ikke helt sikker på hav det er heller så :P )

Snakket med med de på Gyn pol Tromsø, og de sa jeg mest sannsynlig ikke kommer inn til UL før om en uke eller noe sånt siden de mente man ikke kunne se noe i uke seks..

Har enda symptomer men de kommer å går som de vil. en dag kan dem være sikkelig intense å andre dager er de ikke like sterke! idag er de veldig svake.. :mellow:

Blir litt nervøs med denne ventingen på UL osv men det har mye med de to graviditetene jeg har hatt før (da jeg var utfor) så skrekken er der.. :( Men prøver å holde meg rolig og tenke positivt.

skal inn til legen idag å ta nye Hcg prøve...

Skrevet

Hei da har eg fått svar på hcg stigning :) første blodprøve tatt 14 mai da var den på 39 også tok eg en ny 27mai å den er nå på 2900 :) legen sa det var en fin stigning :D

Skrevet

HeiHei alle sammen :)

Var på tidlig UL idag, å alt så bra ut så langt, kunne se fostersekken (var vel det det het?) og se en peanøtt på s4mm :D Meeeen de kunne ikke se noe hjerteslag men det var heller ikke så rart siden de fant ut at jeg er kortere på vei enn det legen hadde trodd (legen sin beregning 7+2 idag men er bare 5+6) så jeg skal på ny UL om tre uker for å se om det utvikler seg som det skal :) men Hcg var fint så :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...