*oktobergutt 12* Skrevet 21. mai 2013 #1 Del Skrevet 21. mai 2013 Min gutt er snart 7.5 måned og har levet godt på puppen!! Men jeg merker at han er blitt mindre og mindre interessert i den... nå er det kun pupp når han er trøtt og vil sove, og det er ikke bestandig han da drikker så mye. Han får grøt når vi står opp og til kvelds. Ellers får han litt fruktmos midt på dagen. Han har ikke vært noe særlig interessert i middag, men tenkte jeg burde forsøke å gi det fast nå. Han er jo såpass stor. Han er flink til å drikke vann. Siden 17 mai har han faktisk sovet natten gjennom også (kun 1-2 amminger etter at jeg har lagt han... mot 4-5 ganger tidligere.....) Siden han drikker da mindre melk pr døgn så burde jeg kanskje øke på med faste måltider ? (flaske og mme er han IKKE interessert i....) Hvordan ser deres dager ut? Trenger litt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleteia Skrevet 21. mai 2013 #2 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Min lille på 8 måneder spiser fire måltider for dag. Det har hun gjort en stund allerede. Vil heller ikke ha særlig med mm. Har nattavvennt. Jeg begynte tidlig med middag, nå spiser hun grovmost vanlig middag, evt et middagsglass om vi spiser noe lite barnevennlig. ( har en storebror i hus, så vi spiser stort sett barnevennlig!) Jeg vil tro at din lille er klar for middag og flere måltider! Endret 21. mai 2013 av Aleteia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma`n te Skrevet 27. mai 2013 #3 Del Skrevet 27. mai 2013 Lilleputt på 8mnd spiser grøt om morran, hjemmelaget smoothie eller litt brød med leverpostei til lunsj, middagsmat og grøt til kvelden. Puppen er han fortsatt veldig glad i, men blir fort distrahert!! Prøvd lenge med å gi han vann i forskjellige suttekopper, glass og nå gått over til tåteflaske,men han er mest interessert i å leke med koppene og flaskene. Vi drar til syden til helgen så ville gjerne at han skulle drikke mere vann, men er ikke interessert.... så det blir nok mye pupp nedenfor og dermed ekstra mye vann på meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hringariki Skrevet 27. mai 2013 #4 Del Skrevet 27. mai 2013 Ca 1,5 porsjon grøt, 0.5-1 porsjon fruktmos og smaksporsjon middag per dag. I tillegg amming.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 28. mai 2013 #5 Del Skrevet 28. mai 2013 Min gutt på 8,5 måned har endelig begynt å spise ganske greit med fast føde nå, så da er vi skikkelig i gang med fire måltider. Grøt til morgen, brød og frukt til lunsj, grøt på ettermiddag og middag til kvelds. I tillegg ammer jeg etter lunsj og ettermiddagsmat, ammer ved legging pluss to-tre ganger om natten/morgenen. Han drikker mye vann heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsa88 Skrevet 29. mai 2013 #6 Del Skrevet 29. mai 2013 Min er 7,5 mnd og har hatt dette oppsettet en stund. Morgen: morsmelk frokost: Fruktmos og 1/2 brødskive Lunsje: 1-1 1/2 posj grøt + morsmelk mellommåltid: fruktmos og litt frukt i netting + morsmelk middag: 6 isbiter med hjemmelaget mat kvelds: 1 posj grøt før leggetid morsmelk. vann til alle måltider. Skal snart begynne med MME siden jeg jobber natt og må ofte sove lenge på dag for å være våken natta for så sove ut dagen etterpå. Men skal prøve først med å pumpe men har lite håp at jeg klarer å fylle fryseren godt opp siden jeg jobber ofte 3 netter etter hverandre, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenblipp Skrevet 29. mai 2013 #7 Del Skrevet 29. mai 2013 For min lille på 7.5 mnd så ser en dag ca. slik ut: Frokost: Grøt og litt fruktmos Lunsj:Grøt og fruktmos, litt vann. Middag:Er ikke glad i middag ennå, men vi prøver hver dag! Får grøt/brødskive etter at han har "protestert" nok Vann i koppen. Kvelds:Grøt og fruktmos Får også ca 180 med mme når han skal sove (2 ganger på dagen og for natta) Ser at d blir endel grøt, men vi prøver så godt vi kan og venne han til både skive og middag, og han elsker grøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlis83 Skrevet 29. mai 2013 #8 Del Skrevet 29. mai 2013 7 1/2 mnd: spiser frokost og lunsj: brødskive, banan, middag:en porsjon kvelds: grøt eller skive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywize Skrevet 29. mai 2013 #9 Del Skrevet 29. mai 2013 7 1/2 måned her også. Fryktelig nysgjerrig og interessert i mat, så det blir ikke så mye melk i løpet av dagen. Frokost: stor porsjon grøt Lunsj: ca halv brødskive + en boks fruktmos Middag: 1 middagsporsjon, det meste går ned på høykant. Kveldsmat: Nok en stor porsjon grøt med sviskemos, og etterpå tigger han gjerne litt av mor og fars middag også... Nam nam! Drikker vann til måltidene, og melk morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå