Gå til innhold

Mistet for 5.gang, men håper likevel

Håperpålykken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har bestemt meg for å hive meg på forumet jeg også etter nok en SA idag i uke 6+2.. Dette er vår historie. SA uke 4+2 og uke7, MA uke 7 og 8+5 pluss denne gangen. Etter å ha mistet tre ganger fikk vi utredning og jeg har pcos og litt forhøyet kardilipin. Likevel mener gynekologen at det alene ikke kan forklare så mange spontanaborter. Siste to gangene har jeg stått på albyl e, crinone , metformin, klexane, og nå siste gang prednison, uten at det til nå har lykkes. Eneste positive er at jeg får pergotime for å bli gravid og jeg har i det siste blitt gravid på tre av fire pergoforsøk. Tidligere brukte jeg et år på å bli gravid, så det er en lettelse at iallfall det problemet ser ut til å være løst.

Samtidig er ønsket om et barn så stort at det gnager langt inn. Hvor lenge skal vi forsøke å få vårt ønskebarn? Vi har tenkt på både adopsjon og fosterbarn og er faktisk i godkjenningsfasen for et fosterbarn nå. Dette er noe vi gjerne ønsker, og som det ser ut som at det er det det blir til høsten, når papirer blir i orden. Likevel kjenner jeg på et ønske om å forsøke en graviditet til før den tid. Noen ande som sitter med samme erfaringer og tanker?

Synes det er veldig motiverende å lese om alle som har lykkes til slutt, og det hååååper jeg der gjør for oss alle her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist at du har opplevd så mange aborter:( ikke gi opp!!! Håper det går greit med deg i kveld!! Klem fra meg til deg!

Skrevet

Vil ikke si velkommen inn hit - for her fortjener ingen å være... Veldig trist å høre at du har mistet 5 ganger :-(

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du forsatt har alderen på din side og psyken holder, vil jeg anbefale deg og ikke miste motet ennå.

Jeg har hatt to sene MA (uke 14 og 18 pga kromosonfeil) samt flere SA/MA mellom uke 5 og 12 (alt i alt 9 ganger). Heldigvis har jeg en sønn som nå er 7 år, og om alt går bra, får han en søster om 3 mnd. Tror ikke helt på ennå - men det ser lyst ut... Men, det har som sagt tatt nesten 6 år og 9 aborter for å komme hit jeg jeg nå. Jeg har forsøkt alt som går av medisiner. Har Leiden Mutasjon så nå tar jeg blodfortynnende sprøyter, har tatt progesteron og masse folat... De fleste klarer det til slutt!!! Lykke til videre!!

Syns unasett at dere bør bli fosterforeldre om dere vil det. Veldig fin ting å gjøre for et barn som behøver et stabilt hjem!

Klem til deg!

Skrevet

Tusen takk for hilsen. Nei skal forsøke å ikke miste motet. Kommer helt sikker til å forsøke flere ganger... Tenker at det må jo gå til slutt. Håper det går bra med deg også!

Skrevet

Og til deg Luddes mamma. Tusen takk for oppmuntringer, og fantastisk at du skal bli mamma igjen etter den lange veien . Det fortjener du virkelig!!!! Ser du skrev at du gikk på masse folat?? Det har jeg ikke prøvd..Hvilken dose har du tatt, og når tok du det? Her vil alt forsøkes i håp om å finne noe som kan hjelpe:) jeg er heldigvis nokså ung endå, 29 år så har en god del år igjen som jeg kan forsøke. Så skal ikke gi opp endå:) tror psyken skal holde en stund til, selvom det så klart tar på.. Og kan nesten ikke forestille meg hvor nervepirrende det må være hvis en er så heldig å klare å fullføre et svangerskap. Men alt er verdt det om det bare går bra til slutt.. Masse lykke til siste tiden !! Det her går bra. Klem

Skrevet

Huff. Ikke noe særlig å få enda et medlem her.

Ikke mist motet enda. Selv klarte jeg det i 6 forsøk og er 31 uker på vei i mitt 8 forsøk. Så da er jeg ganske nærme å bli 2 barns mor. Vi stopper der.

De har ikke funnet noe galt med oss. Men det er en teori på at hcg nivået ikke stiger nok og i de fire siste svangerskapene har jeg fått tilførsel av hcg de første 11 ukene og abyl e de 3 siste svangerskapene tom uke 35.

Jeg har også en teori på at jeg kanskje har vært litt for rund. De gangene det har gått bra har jeg gått ned noen få kilo slik at jeg har hatt en bmi på under 25. Har ligget på 25, ett eller annet i de andre svangerskapene.

Krysser fingre og tær for at det går bra neste gang !

Skrevet

Tusen takk for gode oppmuntringer. Så fantastisk at det endelig gikk på 6. forsøk, og nå en gang til. Det viser bare at en ikke må gi opp. Er det hcg sprøyter du har stått på? Jeg har bare fått crinone, men lurer på om jeg skal høre om jeg kan få det neste gang. Om ikke annet enn for psyken, godt å prøve noe nytt i nytt svangerskap. Ønsker deg masse lykke til siste del av svangerskapet, og håper jeg en eller annen gang kommer etter:)

Skrevet

Ja jeg fikk hcg sprøyter 2 ganger i uken tom uke 11. Pregnyl het de jeg gikk på. Men jeg har mistet med de også. Første gang jeg mistet startet jeg veldig tidlig og det var nok en kjemisk graviditet i utgangspunktet.

Andre gang jeg mistet (7 svangerskap) fikk jeg bare halv dose og måtte gå over på ovitrelle etter hvert da de var tomme for Pregnyl over alt. Prøvde tom rikshospitalets apotek.

Lykke til:-)

Skrevet

Sender ein klem til deg og ynskjer deg velkommen hit. Ingen egentleg som vil hit, men når ein først er her så er det god støtte å få. Eg er så heldig at eg har barn frå før, men no har eg og mista 5 gangar. Eg er no prøvar igjen....ynskjer deg lykke til!

Skrevet

Og til deg Luddes mamma. Tusen takk for oppmuntringer, og fantastisk at du skal bli mamma igjen etter den lange veien . Det fortjener du virkelig!!!! Ser du skrev at du gikk på masse folat?? Det har jeg ikke prøvd..Hvilken dose har du tatt, og når tok du det? Her vil alt forsøkes i håp om å finne noe som kan hjelpe:) jeg er heldigvis nokså ung endå, 29 år så har en god del år igjen som jeg kan forsøke. Så skal ikke gi opp endå :) tror psyken skal holde en stund til, selvom det så klart tar på.. Og kan nesten ikke forestille meg hvor nervepirrende det må være hvis en er så heldig å klare å fullføre et svangerskap. Men alt er verdt det om det bare går bra til slutt.. Masse lykke til siste tiden !! Det her går bra. Klem

Hei

Du, jeg husker ikke hvor mye folat jeg fikk, og jeg finner ikke esken :(. Rundt uke 15 fikk jeg mye magesmerter og de trodde jeg hadde en truende abort. Så jeg fikk ekstra folat og progesteron som jeg gikk på i ca 3 uker. Men jeg har tatt ekstra B-vitamin i hele svangerskapet. Så vidt jeg vet er B-vitamin et av de få man bare tisser ut om man får for mye. Tok det med sønnen også, og om ikke annet ble han født med masse hår som aldri datt av :)

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Tusen takk for svar og oppmuntringer fra dere alle. Det hjelper på. Og takk for gode tips. Her må alt forsøkes. Ønsker dere alle lykke til med prøvingen, og lykke til videre i svangerskapet til dere som er kommet der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...