Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sover dårlig om dagen. Det værste er jo at føttene brenner, men det er jo også umulig å finne en god stilling å ligge i. Magen går ikke lenger, magen er for stor.

Ryggen fungerte fint før, men nå blir det bare vondt. Ender alltid opp på siden med dyna mellom beina. Men siden magen er såpass stor og bekkenet gjør vondt blir det ikkeno godt det heller. Det å snu seg fra den ene siden til den andre er jo et prosjekt i seg selv :P

Hvordan sover dere? Syns at alt er så mye vanskeligere denne gangen her. Alt var mye lettere i forrige svangerskap....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049611-tips-til-en-god-stilling-i-senga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe under magen når du ligger på sida? Jeg har brettet sammen et håndkle som ligger under magen når jeg ligger på sida, syns det avlaster godt. Gleder meg nå til å kunne legge meg litt mer som jeg ønsker.

Enig i det at det var enklere forrige gang, men er jo ikke så rart når man ikke lenger kan slappe av som man ønsker

Gjest Trulte med to små

Jeg merker det er litt mer slitsomt å snu seg nå i uke 32+6, men magen er ikke så i veien enda heldigvis.

Jeg ligger kun på sidene, men har merket at jeg får vondt i hoftene og må snu meg ganske ofte.

Det er nok værst for dere som er vant til å ligge på magen fra før av.

Jeg liker å ligge på siden, litt lent over mot magen og kan godt ligge slik enda, men jeg tør ikke i redsel for å klemme lillejenta flat stakkars ;)

Jeg har puter i bakhånd, men snur meg så ofte at jeg tror det bare ville bli krøll å bytte rundt på putene hele tiden.

Hvordan løser dere det? Ligger dere mye i samme stilling da?

jeg har fått låne en sånn her pute (http://www.bambina.no/produkt/til-mamma/dreamgenii-sovepute-gravidpute-ammepute-prisvinner), den er som en lang pølse, som jeg har mellom knærene (det liker bekkenet) og så får armen også noe å støtte seg på, for jeg begynte å få problemer med hvor den skulle hen. det er også fint med den lille puten som da havner bak skuldrene, fordi den gir litt støtte bak. jeg sover mye roligere nå med den, enn jeg gjorde før den kom i hus, retten og sletten færre snuprosjekter i løpet av natten. men for all del, i natt har jeg vært på do to ganger og våknet av hetebølge en gang, så alt er ikke fryd og gammen.

Annonse

Syns det er stor forskjell fra natt til natt, men jeg har opptil 5 puter jeg bruker. Har en mellom beina når jeg ligger på siden og som jeg bygger opp under ryggen og rumpa så jeg kan ligge på ryggen men ligger litt skevt så jeg ikke får presset på blodårene som gjør at der er sååå utrolig ubehagelig å ligge på rygg.. Får også fryktelig vondt på utsiden av hoftene :-(

Jeg ligger med tre puter skrått under hodet, nakke rygg, dyne under magen og nedover mellom beina :) ingenting over meg for det blir altfor varmt. Men det er jo et stort prosjekt å snu meg å rigge alt på nytt, og det skjer jo noen ganger hver natt:) men når jwg først sover, så sover eg veldig godt sånn :)

Det finnes bare to stillinger: på høyre side eller på venstre. Det gjør vondt å lene seg for mye på magen, og ryggen orker ikke å holde den oppe, så den må lenes på madrass/dyne/pute. Det gjør vondt i bekkenet å snu seg, men det er verre å bli liggende så jeg snur meg en del ganger før jeg sovner likevel. Når jeg først sovner, og det pleier å ta lang tid pga liv og varme, sover jeg godt og lenge heldigvis, og da aner jeg ikke hvordan jeg ligger. Når jeg våkner er bekkenet lei av madrassen, men jeg er ofte trøtt nok til å ligge litt til likevel. Men pga mye liv klarer jeg ikke å sovne igjen på et par timer, uansett hvor tidlig det er. (Håper jeg fortsetter å sove godt når jeg sover siden jeg bruker så lang tid på å sovne)

Haha jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg trodde det var tips til gode S E X stillinger i senga :D for gravide liksom, syntes det var veldig mange som hadde svart og syntes også det var litt rart at mange foretrakk å ha en pute mellom bena :P plutselig slo det meg at jeg måtte ha lest overskriften feil...sånn går det.. var vel bare inni hodet mitt.. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...