Gå til innhold

Jeg kan forvente gratulasjon av sjefen?..Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 6 uker siden jeg fødte og jeg har ikke hørt noenting fra sjefen..Jeg synes det er veldig dårlig..Jeg kan forvente en gratulasjon i det minste eller?

Anonym poster: 54fd63b8d08b30cbefad7869fe4b60e9

Skrevet

Vet ikke, er det en mann så ringer han vel neppe for og gratulere, men man er jo ulik så om han ringer eller sender deg en bukett med blomster på døren kan vel ikke vi her inne vite :-)

Anonym poster: 1ab7f4398833b6ebc64e6dd6a5f8e336

Skrevet

Tviler på du kan vente deg en gratulasjon om du ikke har hørt noe til nå, 6 uker etter fødsel.

Kanskje du får en gratulasjon om du stikker innom jobben i nær fremtid. Kanskje når du kommer tilbake.

Jeg jobbet samme plass når jeg fikk begge mine. Første gang fikk jeg gratulasjoner når jeg var innom kort tid etter, gave og en del hilsninger. Andre gangen fikk jeg ingenting. Ingen som gratulerte eller noe.. 2 år mellom. Synes det var rart, men det ble gjort forskjell på folk der etter hvert som arbeidsplassen ble større.

Skrevet

Jeg ville blitt meget overrasket om jeg hadde fått gratulasjon av min nærmeste leder. Men han engasjerer seg minimalt i vårt privatliv og må minnes på å sende blomster til ansatte som mister nærmeste pårørende osv...

Anonym poster: 0e5fcabbf7552975d233d3c2124c72b0

Skrevet

En sjef bør gi en oppmerksomhet i en slik anledning, ja.

Skrevet

Av min sjef fikk jeg gratulerer på fb. Av samboer sin jobb fikk jeg levert en fantastisk nydelig oppsats på føden :)

Alle gjør det forakjellig :)

Anonym poster: 9afe7dcb819977aa789e1ec9a077dc60

Skrevet

Jeg syntes det er veldig rart om man ikke får gratulasjoner fra jobben i en slik anledning. Det bør være vanlig å få en oppmerksomhet.

Anonym poster: bc62808c5e49ccd86c87b7be6a56694c

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt noe fra jobben, mens mannens jobb sendte en nydelig oppsats mens jeg lå på sykehuset. Bør egentlig ikke bli overrasket da sjefen (ei dame) er ei heks.

Anonym poster: 40a9669dcb14bb9c4499c5cf80cfd3c8

Skrevet

Det er jo sikkert hyggelig med sjefer som gratulerer ol, men de er tross alt bare sjefer, ikke venner eller familie. Flere barn fører ikke noe positivt inn i livet til sjefen, bare mer fravær som regel.

Du kan være en høyt skattet medarbeider selv om sjefen ikke tenker på å gratulere deg med fødselen.

Anonym poster: 9a64aca426b803d36a9c6db03946cfb3

Skrevet

Jeg fikk blomster av sjefene rett etter jeg kom fra sykehuset, når babyen var ca en mnd kom det en gjeng fra jobben med gave til babyen :)

Er en liten arbeidsplass med 10 ansatte.

Anonym poster: c9701012d1aec1ecd078ca4c870df782

Skrevet

Jeg er student, og fikk selvsagt ingen gratulasjon fra universitetet - men mannen er i jobb, og fikk blomster og kort fra kolleger og sjefen :))

Anonym poster: 2670c36a4d862469695835a3f8b85ce7

Skrevet

Hos oss får man selvsagt gratulasjon av sjefen og avdelingen når det kommer barn. Det fikk jeg med en gang jeg ga beskjed om at poden var ute :)

Anonym poster: 8c3c690fcdbc2b6416fdf905d6afb388

Skrevet

Jeg forventer å få gratulasjon av sjefen og mine nærmeste kollegaer etter fødsel ja, selv om sjefen er en mann. Han er veldig omtenksom og bryr seg om hvordan det går med meg, så han vil garantert gratulere :) Regner med jobben til mannen kommer til å gi blomster eller noe, da de er veldig glad i å gi gaver sånn ellers til jul og ferier.

Anonym poster: 9e979296fc5bfba573ef38ea8e34b6b2

Skrevet

HI her :)

Jeg synes at det hadde vært veldig hyggelig om han ville gratulere meg.Sjefen og jobben til mannen har gratulert og sånn da.Men kan kanskje ikke forvente stort av en sjef som ikke vet hva det innebærer å være sjef en gang!?

Anonym poster: 54fd63b8d08b30cbefad7869fe4b60e9

Skrevet

Tja, viss de skal sende en bukett med blomster til hver kvinne som føder, så vil det nok bli veldig mange buketter etterhvert... For ikke å snakke om alle som mister en slektning, eller alle som fyller 30,40,50,60 osv. Da bør de nesten opprette en egen blomster-ansvarlig :P

Anonym poster: 99a539ef5f429971ed59ff1e5b7df1c1

Skrevet

Tja, viss de skal sende en bukett med blomster til hver kvinne som føder, så vil det nok bli veldig mange buketter etterhvert... For ikke å snakke om alle som mister en slektning, eller alle som fyller 30,40,50,60 osv. Da bør de nesten opprette en egen blomster-ansvarlig tongue.png

Anonym poster: 99a539ef5f429971ed59ff1e5b7df1c1

Det har man. De kalles sekretærer og fikser som regel sånt helt fint :)

Anonym poster: 6b1a9aa4d9c67678a2b87431bdeec06f

Skrevet

Mannen fikk blomst på døra fra lederen sin, men det var en personlig hilsen som har personlig hadde betalt.

Jeg fikk gratulasjon på sms fra min sjef.

Anonym poster: 94520f2c1ecc8864d2ba632645dfc001

Skrevet

Jeg fikk ingen gratulasjon, og syns det var litt trist der og da. Sendte også julekort, da var han bare 1 uke. Hørte ikke en ting :P forventet vel å få en gratulasjon, men neste gang kommer jeg ikke til å forvente noen ting :)

Skrevet

Syns det er mye forlangt (men selvfølgelig svært hyggelig selvfølgelig) om det skulle kommet hilsener, blomster eller telefonoppringninger fra sjefen/jobben hjem til deg. Det er vel mer vanlig at kollegaer (og sjefen) legger sammen til en liten spleisegave/oppmerksomhet første gang man stikker innom jobben for å vise fram mirakelet. Tenker at dersom du tar kontakt med sjefen eller en kollega og avtaler tid for at du stikker innom i en lunch eller "fredagskaffe" så fikser de vel en oppmerksomhet/gave til deg.

Skrevet

Syns det er mye forlangt (men selvfølgelig svært hyggelig selvfølgelig) om det skulle kommet hilsener, blomster eller telefonoppringninger fra sjefen/jobben hjem til deg. Det er vel mer vanlig at kollegaer (og sjefen) legger sammen til en liten spleisegave/oppmerksomhet første gang man stikker innom jobben for å vise fram mirakelet. Tenker at dersom du tar kontakt med sjefen eller en kollega og avtaler tid for at du stikker innom i en lunch eller "fredagskaffe" så fikser de vel en oppmerksomhet/gave til deg.

Er vel ikke mye forlangt å ønske et "gratulerer" på sms? Jeg hadde nok blitt skuffet om ikke jeg hadde hørt noe fra di på jobben min...

Skrevet

Er vel ikke mye forlangt å ønske et "gratulerer" på sms? Jeg hadde nok blitt skuffet om ikke jeg hadde hørt noe fra di på jobben min...

Hvem er "di"? Jobben (som sjefen representerer) eller kollegaene. Fra kollegaene er det selvfølgelig ikke uvanlig å få en sms ifm at man har fortalt at man har fått et lige vidunder. Fra arbeidsgiver v/ sjefen litt mere uvanlig tenker jeg.

Skrevet

Hvem er "di"? Jobben (som sjefen representerer) eller kollegaene. Fra kollegaene er det selvfølgelig ikke uvanlig å få en sms ifm at man har fortalt at man har fått et lige vidunder. Fra arbeidsgiver v/ sjefen litt mere uvanlig tenker jeg.

Både sjef og kolleger. Akkurat det med kolleger kommer jo litt an på hvor godt man kjenner dem osv, men en sms fra sjefen synes jeg er på sin plass!

Skrevet

Jeg fikk også kun en gratulasjon på SMS fra sjefen min. Firmaet jeg jobber i er veldig stort og det fødes barn hele tiden siden de fleste som jobber der er på min alder. Mannen min fikk gave til barnet vårt fra kollegaene sine. Han jobber i et lite firma.. Der og da var jeg litt skuffa..

Anonym poster: dbc5b4935c4fa4fcea4fa46122297647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...