Vannmann35 Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Lenge tenkt på Harriet, men blir dette for sært for en liten jente? Sjekket SSB, og det er ingen som har fått dette navnet de siste årene, og kun 749 i norge som heter dette.
Ammie Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Jeg kjenner en liten Harriet, og syns det er super søtt Syns det passer til alle aldre og er veldig stilig
Suebird Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Absolutt ikke sært, og et navn de aller fleste har hørt. Sprekt og herlig navn på en liten snuppe synes jeg
Gjest Siklerotte Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Spesielt, nei, men jeg kan styre min begeistring. Jeg vet at det har vært på topplisten (topp 100) i England i hvert fall et år, og jeg vet om to som har fått navnet de åtte siste årene, så det virker jo til å være litt i vinden. Du risikerer nok at kallenavnet blir Harry, dessverre, men i Norge slipper du vel kanskje billigere unna med kallenavn enn andre steder.
Ammie Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Her tenker jeg det er lurt å merke seg at det ikke bare er Harriet som kan få et mannsnavn som kallenavn. Feks: Henriette - Henry Fredrikke - Fred, Freddy Benedicte - Benny Victoria - Victor Altså gjelder dette flere av de kvinnenavnene med nært beslektede mannsnavn.
Hun med alle ungene Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Jeg liker det ikke..syntes det blir litt Harry
Giss Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Flott navn! Selvom det ikke er pop akkurat nå er det jo et velkjennt og ganske så klassisk navn. Jeg ser ingen problem i å bruke det.
sommertiara Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Ikke for sært hvis det er over 700 som heter det. Er et navn de aller fleste har hørt.
Summer29 Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Liker ikke, syns det er hardt... Men kjekt med et navn som ikke "alle" heter da!
junijuli Skrevet 24. mai 2013 #11 Skrevet 24. mai 2013 Liker det! Og vil dere ha kallenavn er f.eks. Hetty og Etta fine, og faller seg også mer naturlig som kallenavn for Harriet enn Harry gjør - synes nå jeg, da. (Men kallenavn er for all del ikke nødvendig.)
may-mom-05 Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Det første jeg tenker når jeg hører Harriet, er hun i Huset på prærien, hehe Foruten det, så er ikke Harriet ett navn jeg hadde valgt. Klarer ikke helt å sette ord på hvorfor, bare kjenner det slik ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #13 Skrevet 30. mai 2013 Lenge tenkt på Harriet, men blir dette for sært for en liten jente? Sjekket SSB, og det er ingen som har fått dette navnet de siste årene, og kun 749 i norge som heter dette. Kult, digger navnet ;-) Anonym poster: c73452b7c03e3345a30b55ac3ff0fc2a
Castho Skrevet 30. mai 2013 #14 Skrevet 30. mai 2013 Forbinder det med hun som er forsvunnet i "menn som hater kvinner" så ikke den beste assosiasjonen men selve navnet er kult!
Vannmann35 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 31. mai 2013 Forbinder det med hun som er forsvunnet i "menn som hater kvinner" så ikke den beste assosiasjonen men selve navnet er kult! Tenker også på henne faktisk, men hun er jo en vakker og mystisk ung kvinne - ikke en ond eller slem skikkelse, så på den måten positivt :-)
Vannmann35 Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2013 Jeg dytter denne opp jeg... Kanskje noen flere som mener noe? Da vi nevnte navnet i et familieselskap nylig ble det ganske stille rundt bordet, og fikk ikke den store positive responsen egentlig...
Giss Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Jeg dytter denne opp jeg... Kanskje noen flere som mener noe? Da vi nevnte navnet i et familieselskap nylig ble det ganske stille rundt bordet, og fikk ikke den store positive responsen egentlig... Det har vi heller ikke fått på våre navnevalg fra foreldrer osv. Min svigermor jobbet veldig hardt for at vi skulle kalle gutten vår for Embrik. Vi valgte Aksel i stedet. Ofte har familie og venner ideer om hva de synes den nye babyen skal hete men de vænner seg snart til navnet dere velger og snart synes de det er et kjempesøtt navn fordi de assosierer det med babyen. Velg det navnet dere selv føler er det rette. Harriet er hverken sært eller ukjennt så det kommer ikke til å være til skade for barnet på noe vis.
Ammie Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Jeg dytter denne opp jeg... Kanskje noen flere som mener noe? Da vi nevnte navnet i et familieselskap nylig ble det ganske stille rundt bordet, og fikk ikke den store positive responsen egentlig... Da foreldrene mine skulle velge navn til meg, så protesterte oldefar og mente det var et "navn som bare gamle tanter heter". Men mine foreldre brydde seg ikke om det, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med navnet mitt. Dessuten pleier jeg bare få positive reaksjoner sånn ellers. Hva familien syns betyr egentlig ikke noe særlig. Dessuten syns jeg Harriet er et slikt navn som du liker mer og mer. Første gang du hører det så tenker du det er litt rart, men neste gang du hører det så syns du det var litt pent, og tredje gang så syns du det er nydelig. Var i alle fall sånn med meg.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 Det er så umoderne at det er kult!! Go for it! Anonymous poster hash: 2e120...6f6
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes Harriet er veldig hardt.. Tenker bare på en sur gammel ensom dame når jeg hører navnet, enda jeg aldri har vist om/kjent noen som heter det. Nei jeg liker det ikke.. Men det har ingenting å si så lenge dere liker det godt man har forskjellige syn på navn
sommertiara Skrevet 14. juni 2013 #21 Skrevet 14. juni 2013 Det er heldigvis ikke familien som skal velge navn til deres barn da
☆☆☆ Skrevet 14. juni 2013 #23 Skrevet 14. juni 2013 Over 700 er mange, ingen grunn til å nøle pga det. Under 100 har mitt namn, begrensar ein til oss som har det som einaste namn er vi ca 50.. Harriet er forresten eit stilig namn
LoveDove Skrevet 21. juni 2013 #24 Skrevet 21. juni 2013 Jeg syns det er kult! Tror nok jeg måtte vendt meg til det på en norsk jente, men kjør på. På engelsk er det en av mine aboslutte favoritter.
Salomine Skrevet 22. juni 2013 #25 Skrevet 22. juni 2013 Flott navn, har alltid likt det. Bruk det hvis du liker det. Kjenner to som heter det, to veldig flotte damer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå