Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

men faen så mye syke folk da! hvis min katt tisser hos naboen , så håper jeg da inderlig at vedkommende har vett nok til å gi meg beskjed, så skal jeg gladelig kjøpe inn produkter for å holde katten min unna. forferdelig slemt å ta livet av katten deres. og jeg håper at avisen skriver om det så vi alle kan holde øynene oppe for "vann" skåler rundt omkring.

Skrevet

ok, siste svar til anonym som mener jeg er naiv,

ja, jeg skjønner at det er slitsomt med kattetiss/bæsj i hagen

jeg skjønner det er slitsomt med katteskrik osv

men jeg snakker med naboee våre, ingen av de hadde noe å si om vår katt. hun var en stille og rolig (sterilisert hunnkatt) som faktisk holdt seg, for det meste, i hagen vår. på vinteren var hun nesten aldri ute, da hun brukte kassa inne (hun hatet kulde og dårlig vær) naboene har sett henne, men aldri klaget på henne. de som ikke har katter i gata vår, har hunder. og dit gikk hun ALDRI!

men igjen, har man et problem med noen sin katt, si ifra til eieren, klag. vær sint på eieren. krev ertatning av blomster eller hva det nå enn er . skrem katten vekk, hva som helt, bare IKKE DREP DEN!!!

hi

Skrevet

Å GRU om jeg hadde overhørt noe slikt! Ondskapsfulle mennesker!

Utrolig leit å høre om katten deres, håper dere anmelder, og at beist som gjør dette får en straff.

Skrevet

Jeg er allergisk mot katter.

Liker ikke katter overhode.

De gjør fra seg i blomsterbeddet mitt.

Det lukter forferdelig etter dem.

Men gjøre noe som vil skade dem, det ville ALDRI falr meg inn.

Selv om jeg ikke liker dem, gir det ikke meg retten til å skade dem.

Sier som de andre her, anmeld.

Anonym poster: dead7e0996047b4d41caeb5dc4ff3cc5

Skrevet

da ringte jeg politiet, og han spurte meg om hva jeg ville oppnå med å anmelde... jeg sa jeg ville sette fokus på dette, og da sa han at det ble ikke fokus over dette ved å anmelde... jeg måtte heller ringe avisen...

så det funket dårlig :(

hi

Det er rett og slett en skam at i et moderne land som Norge ikke kan ha bedre sikkerhet for dyr. Sist jeg sjekket har Sør-Afrika eget dyrepoliti, så hvorfor ikke Norge?

Hadde ringt opp igjen og fortalt om skålene og at barn kan drikke det også. Da blir det vel tatt på alvor :rolleyes:

Leit å høre om katten din!

Anonym poster: 47b688022d9a913dc929ffdef3e77494

Skrevet

Jeg er allergisk mot katter.

Liker ikke katter overhode.

De gjør fra seg i blomsterbeddet mitt.

Det lukter forferdelig etter dem.

Men gjøre noe som vil skade dem, det ville ALDRI falr meg inn.

Selv om jeg ikke liker dem, gir det ikke meg retten til å skade dem.

Sier som de andre her, anmeld.

Anonym poster: dead7e0996047b4d41caeb5dc4ff3cc5

prøvde å anmelde, men ha bare lurte på hva jeg håpet på å oppnå med det. han ba meg ringe avisen om jeg ville sette lys over saken... jeg har sendt mail til avisen

hi

Skrevet

prøvde å anmelde, men ha bare lurte på hva jeg håpet på å oppnå med det. han ba meg ringe avisen om jeg ville sette lys over saken... jeg har sendt mail til avisen

hi

Og da skrev du til avisen: "En jeg kjenner hørte tilfeldigvis noen på gata si...... Min katt døde kanskje av dette, men den har fått det i seg med en feil. Mine naboer elsker katen min og vil aldri sette ut noe slikt"

Ja det blir det bra sak av du.

Anonym poster: 073a81224a79543a45bf783d0c2bbe05

Skrevet

Jeg hadde faktisk aldri hørt om sånt før jeg så du skrev det!

Om noen har gjort det med vilje så er det bare sykt.

Men når det er sagt så finnes det mange forferdelige folk rundt om.

Vi mistenkte at en katt vi hadde når jeg var liten, døde av rottegift som var satt ut. Hadde ikke blitt sjokka om de satt det ut pga kattene.

Og for ikke lenge siden ble vi faktisk meldt til mattilsynet hvor de hadde fått en ganske stygg melding med grove beskyldninger som ikke var sanne i det hele tatt og det så de med en gang de kom.

Vi har få naboer og trodde som deg at ingen kunne funnet på å gjøre noe sånt, men der tok jeg visst feil :S

Mistenker sterkt at noen har meldt bare fordi de irriterer seg over dyrene på en eller annen måte. (Og nei, vi har ikke mange)

Vet jeg sporet litt ut nå, men måtte bare få frem at det finnes faktisk folk som vil andre vondt..

Anonym poster: 24f6b03df883f9f01ff36c200a2027c9

Skrevet

les i avisen om det kommer ut.

det skal stå at min katt døde da den fikk i seg frostvæske. i den forbinnelse har jeg fått høre at det faktisk er mennesker som setter ut dette for å ta katter. det skal også sier at jeg ikke tror naboene mine har gjort det, men jeg vil fortelle om hvor store smerter dt var for både katt og oss da dette skjedde...

kanskje de GRUSOMME menneskene som setter ut dette tenker seg om to ganger før de gjør det en gang til. vil også gjøre andre katte-eiere oppmerksom på hvor GRUSOMME andre mennesker KAN være...

hi

Skrevet

Syns ikke kattene som surrer rundt huset her er irriterende jeg! Skjønner ikke hvorfor så mange syns de er plagsomme.... Hmm, ville anmeldt dette jeg HI!! Stakkars dere og stakkars lille pusen :/

Skrevet

jeg spurte om det kune være rottegift, og da sa han nei. dyr som spiser rottegift, dør av indre blødninger... min katt hadde akutt nyresvikt og var veldig dehydrert, som aller mest sannsynlig kommer av frostvæske...

hi

Skrevet

Seriøst?! Folk er jo ikke gode.. stakkar katten din. Rip

Anonym poster: e70f5ae49563425515016f3757ca3310

Skrevet

Har jeg aldri hørt om, så her kan det ikke være vanlig i alle fall. Bor på landet, så kanskje kattene er mer velkommen her? Da vi flyttet hit ble naboene glade for at vi hadde katt, for da ble det i alle fall ikke mus i kjellerne rundt omkring ;)

Anonym poster: a4b84409c01782a3ee030fcfa87704a1

Skrevet

jeg googlet "katt forgiftet av frostvæske" og det er vist ikke så uvanlig som man skulle håpe :(

HI

Gjest meg&mini
Skrevet

til dere som takker for tipset, mener dere virkelig dette? eller sier dere bare dette for å være stygge? mener dere at dere vi la uskyldige dyr pines til døde?? torturere dyr på den måten? la barn finne sitt elskede dyr ligge apatisk i sitt eget spy, for så å få beskjed om at man må avlive katten!!! MENER DERE DET?????

hi

At voksne mennesker mener dette er helt uforståelig. Folk som driver med mishandling av dyr er en MISHANDLER!

Dette er snakk om uskyldige skapninger som har like mye på denne jorda å gjøre, som oss.. Jorda tilfører faktisk ikke bare mennesker, sånn som tydeligvis enkelte her tror!!

Jeg liker de fleste dyr, men jeg er ikke overbegeistret for katter. Dette er fordi at de er over alt her hvor jeg bor. Går inn i stua, er på verandaen og sikkert spiser på det ene og det andre utenfor her.

Men nå har JEG valgt å bosette meg her og dette skal i hvertfall ikke gå utover uskyldige dyr.

Aldri aldri aldri om jeg hadde gjort noe som dette og jeg får nesten litt vondt av at sånne folk som gjør dette har barn. For dette er snakk om idioter, egoister og forferdelige mennesker...

Jeg hadde stilt opp for mitt dyr og andre sine dyr på samme måte som at jeg hadde stilt opp for min unge og andre barn.

Jeg håper at du finner psykopaten av en mishandler som gjorde dette mot katten din.. Tenk så mange katter som kanskje har lidd samme skjebne:(

Nå ble jeg så sint at jeg har ikke ord!!!

Lykke til videre, kjære deg!

Skrevet

Ville ikke falt meg inn.

Men jeg synes det burde være mulig å få avlivet dyrene til idioter som tror det er OK å påføre sine naboer i tettbygde strøk sine egne ekle kjæledyr. Vil du ha katt får du også sørge for at den ikke plager andre.

Anonym poster: c6f5713a77459d388b41eb0fbca063cd

Eller folk som ikke tåler dyr, unger som bråker, mennesker som snakker osv får bosette seg et sted hvor det er langt til naboen. Ja, naboer har hannkatter som markerer rundt vårt hus. Vi har kjøpt en spray hos dyrelegen somholder kattene borte uten å skade dem. Man påfører da ikke dyr lidelser med viten og vilje.

Jo, jeg blir faktisk overrasket over hvor fæle mennesker kan være.

Hi, anmeld de damene du overhørte. Det fortjener de.

Anonym poster: 8cca1fe5c9e04b77d334eb6bb9a23c72

Skrevet

Kremt..

Katter KAN dø av akutt nyresvikt uten at noen har gitt de frostvæske.. Katten vår måtte avlives av denne grunn. Min teori om hvorfor hun fikk sykdommen er at jeg har kjøpt saltholdig "billigkattemat" til henne (Friskies mm) og at alt saltet ødela nyrene hennes.

Jeg ville kontaktet dyrlegen og forsikret meg om at det er frostvæske i magen hennes før jeg begynte å anmelde eller peke rundt meg. Som du sier er det mange andre katter i de 7 husene i gata, så så lenge din katt er den eneste som har dødd er det vel ikke så sannsynlig at det er frostvæske satt ut?

Du kan også høre med dyrlegen om mulige årsaker til akutt nyresvikt...

Skrevet

Jeg er vel egentlig en kattemisliker, men kunne aldri falt meg inn å gjøre noe så grusomt! Håper virkelig dette bare er tull!

Anonym poster: 4de2d5f72e9ba51d1eb20754d32ed100

Skrevet

Ville ikke falt meg inn.

Men jeg synes det burde være mulig å få avlivet dyrene til idioter som tror det er OK å påføre sine naboer i tettbygde strøk sine egne ekle kjæledyr. Vil du ha katt får du også sørge for at den ikke plager andre.

Anonym poster: c6f5713a77459d388b41eb0fbca063cd

Syke syke person, trist hvis du har barn.....
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om! Noe så grusomt!

Når jeg var liten brukte katten vår å tisse i en blomsterpotte vi hadde inne. Mamma la appelsinskall oppi potta for den lukta likte vist ikke katter og unngikk det. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men det virket og katten vår sluttet å tisse i blomsten vår. Hva skjedde med slike harmløse løsninger?

Anonym poster: 3d627b8bbe85b062bf31d97c60356831

Skrevet

Jeg har alltid vært glad i katter og har hatt katt frem til jeg var 17år.

Da vi flyttet for oss selv så kom nabo katten å dreit, hver dag, i blomster beddet mitt ved inngangs døren. Kan tro det luktet godt når solen stekte der.

Sykt irriterende, men synes det er eiernes ansvar og ikke katten.

Våre naboer kunne stå å se på at katten gjorde fra seg i mitt bedd.

Anonym poster: 54899f80386c8b5ac29fa615eefd90cd

Skrevet

Syke syke mennesker som gjør slikt! Stakkars katten for en grusom død :( Det kryr av katter her jeg bor og jeg har vært plaget med katter som har hatt mitt blomsterbed som fast bæsjeplass. Men etter at jeg la appelsinskall i bedet har kattene holdt seg borte. Jeg har i tillegg en sprayflaske med vann stående på lur. En dusj på nesa er ubehagelig, men ikke farlig.

Skrevet

Selvsagt er dette grusomt, selv om jeg også er en av dem som irriterer meg over katter som pisser og sloss i hagen og på terrassen.

Men til dere som vil at HI skal anmelde. Hva skal hun anmelde?

At en nabo har satt fra seg frostvæske i hagen sin er jo ikke ulovlig, så det kommer du ingen vei med. Som politiet sa, har det lite eller ingenting for seg.

Anonym poster: 21b7bc9c34fb57d3d3c106511861b211

Skrevet

Vi har en katt. Regner med at den gjør fra seg andre steder enn i vår hage, for her har jeg aldri funnet noe i blomsterbed eller andre steder jeg har gravd. Har ikke fått noen klager fra naboene. Hvis det er noe man kan gjøre for å unngå at kattene går andre steder enn på vår eiendom så vil jeg gjerne høre om det.

Et par tips for å prøve å unngå at katter gjør fra seg/markerer i andres hage. Få deg ikke utekatt hvis du ikke har en stor hage/evt skogsområde i nærheten. Vi har stor hage og har skjeldent sett noen av de kattene vi har hatt har tatt turen over til naboen.

Så er det utrolig viktig å sterilisere katten. Regner med at du har gjort det :) men det er absolutt INGEN grunn til ikke å gjøre det. Ukastrerte hunnkatter tiltrekker seg ukastrerte hannkatter og det blir mye bråk og markering. Ukastrerte hannkatter streifer mye og hvileløst rundt og har et stoort revir, De markerer ofte (illeluktende urin) og sloss mye. Ukastrerte katter har også større tilbøyelighet til å gjøre fra seg "åpenlyst" da dette kan være en måte å markere dominans på. De aller fleste katter vil velge å gjøre fra seg under busker og i skjul....

Det er en stor fordel å venne katten til å bruke dokasse. Holder man kassen ren er det stor sansynlighet for at katten foretrekker å gjøre fra seg der. Har også hørt om flere som setter dokassen utenfor under tak.

Har du mistanke eller får nyss om at katten din gjør fra seg i naboens hage, kan du kjøpe inn luktestoff mot katter å gi dem. Det finnes flere typer i dyrebutikkene.

Skrevet

da ringte jeg politiet, og han spurte meg om hva jeg ville oppnå med å anmelde... jeg sa jeg ville sette fokus på dette, og da sa han at det ble ikke fokus over dette ved å anmelde... jeg måtte heller ringe avisen...

så det funket dårlig :(

hi

Det er rett og slett en skam at i et moderne land som Norge ikke kan ha bedre sikkerhet for dyr. Sist jeg sjekket har Sør-Afrika eget dyrepoliti, så hvorfor ikke Norge?

Hadde ringt opp igjen og fortalt om skålene og at barn kan drikke det også. Da blir det vel tatt på alvor :rolleyes:

Leit å høre om katten din!

Anonym poster: 47b688022d9a913dc929ffdef3e77494

Og hva mener du politiet egentlig skal gjøre med en slik anmeldelse??

En veninne av HI har hørt NOEN som snakket om å sett ut skåler med frostværske. Disse NOEN bor ikke i HIs nabolag og HI vet ikke hvem disse NOEN er. Du mener altså at politiet bør spandere patrulier til å sjekke alle hager og verandaer i et stort område for å sjekke ut om NOEN har satt ut frostvæske?

Anonym poster: 37ed772144e1e4bcb64d12c4143c2254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...