Nullstress;) Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #76 Skrevet 20. mai 2013 vi var hos dyrlegen med henne på en uke siden, pga forstoppelse. da tok de blorprøver av henne, og både nyrer og lever så fine ut... en uke etter hadde hun akutt nyresvikt, og måtte avlives... det var pga det dyrlegen mente det var frostvæske... hi
Trimsi Skrevet 20. mai 2013 #77 Skrevet 20. mai 2013 jeg bor på landet!!! det er 7 hus i gata vår, inkudert vårt hus. på de stedene det er lov til å ha katter, vil det vare katter. der jeg bodde før, var det ikke lov å ha katter, så da slapp naboene det. klag til kommunen da, om dere ikke vil ha katter rundt dere... og er det katter som plager dere, hva med å skremme de vekk. de trenger ikke bli skremt mange ganger før de skjønner at de ikke skal komme til dere... hi Jeg tenkte mer i retning "indre Finnskogen med to mil til nærmeste nabo." Du fremstår som et egoistisk krek som tror det er andres jobb å sørge for at ditt dyr ikke er til sjenanse. Anonym poster: c6f5713a77459d388b41eb0fbca063cd Som en dyrehater regner jeg med at du ligger i skjul og plaffer ned skjærer, skogsduer og andre fugler som driter rundt i hagen din? Vi har ofte rådyr på besøk her, de legger fra seg avføring MIDT på plenen, regner med at du ville ha skreket og skremt de unna så fort du fikk mulighet? Jeg er helt enig i at det IKKE er heldig med for mange katter i tettbygd strøk. Selv om kattene er ukastrerte ønsker de å ha et lite revir og man bør ha stor hage eller gode utemuligheter for å ha utekatt. Dessuten vil en katt som er vant til å gjøre fra seg i en dokasse (som holdes ren) sansynligvis ofte velge dette, det gjør i hvertfall min. Skulle man føle seg plaget av disse vakre kattedyrene, er det lov å bruke vannpistol eller legge ut appelsinskall og kattestopp gele, spray eller pulver som man kan kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #78 Skrevet 20. mai 2013 Har vært mange slike saker i Stjørdalen(?) har jeg lest i avisen. Ihvertfall i Nordtrøndelag et sted hvor mange katter har dødd slik i en periode. Så tydeligvis syns noen det er ok å drive slik dyreplageri.... Huff! Anonym poster: 635bb32efe9f11049bc10f6fa3dc0a48
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #79 Skrevet 20. mai 2013 Blir litt oppgitt over alle dere som hater katter og mener at katteeierne skal holde katten sin unna deres hage. Det er liksom ikke sånn det fungerer altså. Cat off er sikkert bra, jeg har aldri brukt det. Ser jeg en katt så "freser" jeg til den, ev klapper hardt og tramper så den løper. sakl ikke mange gangene til før den skjønner poenget. Er det vinter kaster jeg litt løssnø på den, er det sommer spruter jeg vann. Ikke noe farlig, men nok til at pusen tar hintet og ikke kommer til meg for å drite. ;-D Anonym poster: cdec36f75d49993b770bb5c072ec4b16
frøkenAH Skrevet 20. mai 2013 #80 Skrevet 20. mai 2013 Så forferdelig å lese:( tenk at folk kan gjøre sånt!!! Men, det finnes jo andre løsninger enn frostvæske, mener at svigermor har sagt at å helle klorin rundt huset holder kattene vekk, her er det lukten som holder de borte ikke smak eller at de kan drikke det.noen som har prøvd det? Er i hvertfall en middelløsningpå å enten forgifte de stakkars skapningene og å bare ha de inne... Føler med deg HI, kjempe synd at du måtte miste husdyret på den måten:(
Bustehue Skrevet 21. mai 2013 #81 Skrevet 21. mai 2013 Vi har en katt. Regner med at den gjør fra seg andre steder enn i vår hage, for her har jeg aldri funnet noe i blomsterbed eller andre steder jeg har gravd. Har ikke fått noen klager fra naboene. Hvis det er noe man kan gjøre for å unngå at kattene går andre steder enn på vår eiendom så vil jeg gjerne høre om det. Et par tips for å prøve å unngå at katter gjør fra seg/markerer i andres hage. Få deg ikke utekatt hvis du ikke har en stor hage/evt skogsområde i nærheten. Vi har stor hage og har skjeldent sett noen av de kattene vi har hatt har tatt turen over til naboen. Så er det utrolig viktig å sterilisere katten. Regner med at du har gjort det men det er absolutt INGEN grunn til ikke å gjøre det. Ukastrerte hunnkatter tiltrekker seg ukastrerte hannkatter og det blir mye bråk og markering. Ukastrerte hannkatter streifer mye og hvileløst rundt og har et stoort revir, De markerer ofte (illeluktende urin) og sloss mye. Ukastrerte katter har også større tilbøyelighet til å gjøre fra seg "åpenlyst" da dette kan være en måte å markere dominans på. De aller fleste katter vil velge å gjøre fra seg under busker og i skjul.... Det er en stor fordel å venne katten til å bruke dokasse. Holder man kassen ren er det stor sansynlighet for at katten foretrekker å gjøre fra seg der. Har også hørt om flere som setter dokassen utenfor under tak. Har du mistanke eller får nyss om at katten din gjør fra seg i naboens hage, kan du kjøpe inn luktestoff mot katter å gi dem. Det finnes flere typer i dyrebutikkene. Har en grei størrelse på tomta, men katten vet jo ikke hvor tomtegrensa går. Også nekter katten å gå på do i kasse. Men så lenge ingen sier noe, så regner jeg med at ingen har noe problem med katten heller.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #82 Skrevet 21. mai 2013 Herregud, noen mennesker mangler rett og slett empati og fornuft! Det er ille nok om et dyr drikker dette og dør, men hva om en liten unge gjør det? Anonym poster: 811e1577012608ed7494b19b74220ed3
Tresøtesmå141517 Skrevet 21. mai 2013 #83 Skrevet 21. mai 2013 Grusomt!!! Kunne aldri ha mishandlet dyr!!! Kan virkelig ikke forstå slike folk! Her i gården går kattene på do i dokassen (som mannen i huset for tiden har ansvaret for ). Dette har vi gjort for å skåne naboene slik at de slipper tiss og bæsj i hagene sine, iallefall er det ikke mine katter som gjør det
Von Hertelhofen Skrevet 21. mai 2013 #84 Skrevet 21. mai 2013 For noen jævlige mennesker som gjør dette, de skulle fått smakt sin egen medisin!!! Og fy skam til politiet. Men du kan alltids prøve å ringe igjen, godt mulig det er en annen konstabel som tar tlf og som ser litt alvorligere på det. Jeg har jo pus selv, og hun skiter ute. Men det er umulig for meg å vite hvor, dersom ingen sier noe. Så klart jeg skjønner det kan være frustrerende for naboer, for Larsen i nr 13 kan ikke vite at den grå katten med skjev hale som driter i bedene hans bor hos Skogland i nr 22... Vanskelig dette, men det finnes dyrevennlige metoder! Så leit med pusekatten din, stor klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå