Gå til innhold

deres mening om navnet..

Anbefalte innlegg

Yuna?

Vi vil gjerne ha et unikt navn til datteren vår. Barnefar er asiatisk, og navnet Yuna er et vanlig navn i både Japan og Korea. Datteren vår vil få et utenlandsk etternavn også, som klinger godt med navnet. Har nå falt helt for dette navnet, men vil gjerne vite hva andre synes om det? Er jo såpass sjeldent i Norge at det ikke står på SSB's navnestatistikk engang :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144049395-deres-mening-om-navnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det uttales Juna så tror jeg at jeg ville stavet det slik selv om Yuna ser finere ut. Tror nemmelig folk vil tro det staves Juna når de hører navnet, så hun må i såfall presentere seg som "Yuna med y".

Selvfølgelig så gjelder dette også vanlige navn som Kamilla/Camilla og Maia/Maja/Maya så det er jo egentlig ikke en godt nok grunn til å ikke bruke det. Men om du møter en Kamilla/Camilla så vil du gjerne spørre om det skrives med C eller K før du skriver det ned.

Endret av Ammie

Annonse

Navnet klinger pent, men personlig skjønner jeg ikke hvorfor dere vil gi henne helt utenlandsk navn, hvis du er norsk? Blir jenta hetende Yuna Choi f.eks., så er det jo ingenting som gir henne tilknytning til Norge og hennes norske opphav? Skal hun ha fars asiatiske etternavn, så ville jeg nok heller valgt et litt mer "norsk" fornavn, dvs. et navn som er mer etablert i Norge, det være seg Emma eller Solveig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...