Gå til innhold

Beste private grunnskolen i Oslo

Anbefalte innlegg

Vi vet ikke helt hvor vi skal bo enda. Begynner med salg og kjøp på nyåret. Har vært og kikket på Østmarka og det og er en fin skole. Har googlet Ryenberget som også ser fin ut. Jeg heller mest mot livssynskole :-)

Takk, håper jeg finner den beste skolen til mine små :-)

Hi

Anonym poster: 8fdc6bce560e6cc97ca0b7392b37675a

Fortsetter under...

Privatskole er verdt hver krone helt sikkert! La taperen som kalte deg klyse sende ungen sin på crappy offentlig skole ;) jeg har valgt steinerskole til mine barn , mye pepper å få da også. Og folk godtar ikke man ikke gjør som " alle andre" lykke til med en god skole for de beste du har :)

Anonym poster: 1a9e4e7d96efe640e9f36c355689403f

IDIOT

Anonym poster: 0357a8ba68c5d7bc8c211544d49a1ded

Annonse

Man kan jo også si det slik at den offentlige skolen er bedre enn de private. De offentlige tar imot alle barn, med varierende sosio-økonomisk bakgrunn. Her får de private inn et snevrere spekter, og av øvre del av sosioøkonomisk bakgrunn. Dette gjør noe utslag på pisastatistikken.

Slikt sett kan offentlig skole gjøre en bedre jobb for akkurat ditt barn.

En ting er å velge privat skole pga. livssyn - da får man det man "betaler" for. For å bedre ditt barns skoleprestasjoner, stiller jeg meg skeptisk til.

Her kan du se reglene for inntak ved St. Sunniva http://www.stsunniva.no/index.php?option=com_content&view=article&id=13:inntaksregler-ved-st-sunniva-skole&catid=27:inntak&Itemid=32

Har en venninne som gikk på Ryenberget. Hun hadde det fint der, men det er en liten skole, så hun var veldig glad for å komme ut i vanlig videregående skole og få litt større valgfrihet i hvem hun ville være med. Kristen friskole.

Anonym poster: b478a0b8d83fa3986de3d0d1308d7996

Man kan jo også si det slik at den offentlige skolen er bedre enn de private. De offentlige tar imot alle barn, med varierende sosio-økonomisk bakgrunn. Her får de private inn et snevrere spekter, og av øvre del av sosioøkonomisk bakgrunn. Dette gjør noe utslag på pisastatistikken.

Slikt sett kan offentlig skole gjøre en bedre jobb for akkurat ditt barn.

En ting er å velge privat skole pga. livssyn - da får man det man "betaler" for. For å bedre ditt barns skoleprestasjoner, stiller jeg meg skeptisk til.

Men så er ikke dette en diskusjon om privatskoler, det er en tråd hvor hovedinnlegger spør folk som har erfaring med private skoler i Oslo. Hun lurer ikke på hva din eller min mening om privatskoler er.

Anonym poster: b478a0b8d83fa3986de3d0d1308d7996

Annonse

Uten at jeg måtte fortalte jeg hvorfor vi harvalgt privatskole. Hvis du hadde lest der hadde du sett at det ikke handlet om å forbedre prestasjoner. Jeg spurte heller ikke om ditt eller andres syn på privatskoler .

Hi

Jeg venta på den ;-p

Vi har valgt privatskole, hva andre velger til sine barn er opp til de.

Hi

For å vise at dere er bedre enn andre? Har mer penger? Tilhører en høyere samfunnsklasse? Klyse kalles det!

Anonym poster: 4d791245988ce2780c1e0f2818cc2f32

Hvorfor er du så fordomsfull? Det er mange gode grunner til å velge privatskole :)

Trekker de om de resterende 50% plassene?

Såvidt jeg vet skal 50 % være katolikker, etter det prioriteres søsken til barn som allerede går på skolen og så andre barn. Inntaket baserer seg på personlige intervjuer med foreldrene og barnet.

Privatskole er verdt hver krone helt sikkert! La taperen som kalte deg klyse sende ungen sin på crappy offentlig skole ;) jeg har valgt steinerskole til mine barn , mye pepper å få da også. Og folk godtar ikke man ikke gjør som " alle andre" lykke til med en god skole for de beste du har :)

Anonym poster: 1a9e4e7d96efe640e9f36c355689403f

IDIOT

Anonym poster: 0357a8ba68c5d7bc8c211544d49a1ded

Steinerskolen tar skolepenger beregnet etter inntekt.. Vi har 200 000 totalt i året og betaler 500 kroner per barn per skoleår. Det dekker materiale.

Vi bor til og med i blokkleilighet på "feil" side av byen, pg vi er noe så simpelt som sykepleierstudent og barnehageassistent. Ikke mye rik-høystatus-sosser over oss ;)

Anonym poster: 0b68e5e0010af7784a8dba64f9647636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...