Gå til innhold

Othilie,Pernille,Fredrikke eller Daniella?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart slutte å mase! Lover!

Men vi klarer ikke å bestemme oss! Tvillingsøsteren skal hete Matilda :)

Vi hadde bestemt oss for Othilie,og Daniella visst ikke Othilie passet..men mannen sa at Fredrikke og Pernille også fine.. Det er jeg veldig enig!:)

Kom fra Johanna (4) i stad - det hadde hvert mye bedre om vi kunne fått 4 babyer! Vi kan jo be til Gud! Haha,tydelig at de for med seg at det kun er navn som står i hodet på mamma og pappa :P Hva ville dere ha valgt? Den ene skal hete Matilda :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om jeg skal rangere navnene hver for seg blir det slik:

Othilie

Fredrikke

Daniella

Pernille

Om jeg derimot skal ta hensyn til at tvillingsøsteren skal hete Matilda blir det slik:

Matilda og Fredrikke

Matilda og Daniella

Matilda og Othilie

Matilda og Pernille

Syns av en eller annen grunn at Matilda og Daniella var litt tungt, men syns fortsatt de passer fint sammen siden begge har a-ending (slik som du har på de andre jentene dine). Ut i fra stavelser er det nok Pernille og Fredrikke som passer best siden de begge da får tre-stavelses navn.

Syns ikke Pernille passer helt, kan være fordi det er ca. 350 som heter Matilda/Mathilda og ca. 3 500 som heter Pernille. Er liksom mer vant til å høre Pernille enn å høre Matilda. (Det er ca. 200 som heter Daniella, ca. 350 som heter Fredrikke og ca. 300 som heter Othilie/Otilie). Syns egentlig Pernilla passet bedre (kan være fordi Mathilde er vanlig, Matilda uvanlig, og Pernille vanlig mens Pernilla uvanlig).

Lykke til med valget!

Endret av Ammie
Skrevet

Fredrikke uten tvil! De andre synes jeg er litt kjedelig.. Fredrikke er nydelig.

Skrevet

Takk for svar!

Micka: Fredrikke er fint ja,og ikke noe alle heter-det er en stor bonus syntes jeg :) Nå har jo to av storesøskna veldig poppis navn,å aldri hvert plaget av dette,men vil helst unngå det ;)

Ammie: Oiii,tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke,OG skrive så langt svar! Er litt enig,Matilda og Daniella er litt tungt.Har også fått en kommentar om at Daniella var mega Harry! Det var en av naboene som faktisk var ute(det skjer ikke ofte) og datteren hennes på 12 år..de har jo ingen ting med vårt valg å gjøre,men allikevel vil jeg ikke at folk skal tenke på at Daniella er Harry.. Men det er fortsatt på listen :)

Trudde ikke Pernille var så populært jeg...jeg kjenner ingen som heter det,men det det er nok et navn som de fleste har hørt! Pernilla er ingen av oss så fan av..Takk !

Skrevet

Jeg syns ikke det er rart. Kjenner faktisk en eller to som heter Daniella :)

Skrevet

Matilda og Fredrikke! :)

I mine ører står de fantastisk til hverandre samtidig som de ikke er for like.

Skrevet

Jeg syns ikke det er rart. Kjenner faktisk en eller to som heter Daniella :)

Jeg syntes heller ikke det :) Men har heller ikke lyst til at naboene skal tenke på at jenta mi er Harry,men de tenker vel på henne,ikke på navnet?!
Skrevet

Matilda og Fredrikke! :)

I mine ører står de fantastisk til hverandre samtidig som de ikke er for like.

Enig :)
Skrevet

Jeg likte best Matilda og Daniella:)

Ellers rangerer jeg:

Matilda og Pernille

Matilda og Othilie

Matilda og Fredrikke

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes

Matilda og Pernille

er best men

Matilda og Fredrikke er også fint!

Skrevet

Fredrikke liker jeg best :-) et navn jeg desverre ikke får mannen med på.

Skrevet

Takk for svar :D Jeg klarer ikke å bli ening med meg selv hvilket som er finest..:( Jeg er jo nesten blitt enig med Johanna-det hadde jo nesten hvert bedre om det var 4 :P Neida,tror nok det holder med to..:)

Skrevet

Fredrikke passet helt klart best, og kjempe fint navn! :D

Skrevet

Må nesten si meg enig med deg...men de andre er også fine,så klarer ikke helt å bestemme meg! Jeg kan jo uansett ikke bestemme navnet alene heller,så da er det jo enda Vanskligere

Skrevet

Fredrikke eller Othilie

Skrevet

Er de to som blir mest nevnt her hjemme..

Skrevet

synes absolutt Fredrikke. det er et nydelig navn og klinger best sammen med Matilda.

Othilie og Matilda ble helt feil for meg. det blir for mye "il" er!

Skrevet

Må nesten si meg enig med deg...men de andre er også fine,så klarer ikke helt å bestemme meg! Jeg kan jo uansett ikke bestemme navnet alene heller,så da er det jo enda Vanskligere

Hehe.. Det skjønner jeg! Er så klart mye vanskeligere når man skal bli enig.

Mye lettere om man kunne bestemt selv :P

Skrevet

Penest Daniella

Grusomt med Othelie

Skrevet

Penest Daniella

Grusomt med Othelie

Othelie er ikke så fint, men Othilie derimot! Det er nydelig syntes vi :)
Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Pernille er et flott navn, jeg stemmer på det :)

Skrevet

Pernille er mannens favoritt :) utrolig fint navn da!

Skrevet

Daniela eller Daniella spør du meg :) Utrolig fint navn :)

Skrevet

Takk for svar :) Daniella er fint ja!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...