Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har endelig Junior kommet, og det gikk vel ikke helt sånn jeg hadde forestilt meg.

Kom inn på overtidskontroll torsdag 16.mai. Var da 41uker. Viste seg å være litt lite fostervann, og legen ville legge inn ballong. Dette måtte gjøres på føden, og etter 5 timers venting kom vi endelig inn. Ballongen ble satt inn, og riene startet nesten med en gang. Varighet på 1min til 1.20 ov kom hvert 5. Minutt. Slik fortsatte der i ti timer, før ballongen falt ut, og riene roet seg. Inn på sykehuset kl 10 på 17 mai for igangsetting med modningspiller. Hadde da tre cm åpning. Riene begynte å bli kraftigerer og jevnlige fra kl 15.30, og litt over midnatt gikk vannet og vi kom inn på fødestua. Etter to tre timer var det 7 cm åpning, og jeg begynte å bli veldig sliten etter 2 netter uten søvn, og rier i mange timer. Kastet opp endel pga smertene, og fikk satt inn epidural. Den hjalp noe.

05.30 begynte pressriene og jeg presset og presset til jeg så stjerner. Han kom godt ned i bekkenet, men så var det stopp. 06.15 kom legen å satte på vakum, og halte og dro, mens jeg fortsatte å presse. Tilslutt måtte jeg klippes, og legen skulle til å sette på større vacum, da jeg presset ut de siste kreftene jeg ikke ante fantes, og legen dro alt hun kunne, og junior kom endelig ut etter 70 min med pressrier. Jeg trodde nesten ikke det skulle gå, men heldigvis kom han tilslutt.

Legen sydde i over 1 time etter fødselen, og det varintenst og smertefullt det og. Var ikke helt forberedt på de smertene i ettertid og etterriene de neste dagene, men nå har jeg endelig fått sovet noen få timer de siste døgnene og begynner å leges, selvom det vil ta tid. Junior er nydelig ogamminga er bare kos. Gleder oss til å komme hjem i morra.

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...