Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Får det etter løping stort sett hver gang... Går over etterpå, men hender jeg har vondt i et par dager etterpå, spes når jeg går ned trapper... Har gode løpesko... Anonym poster: e8ac9621438d9f2e31f48c71e43d741a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Kan hende skoene dine ikke er riktige for deg selv om de skal være gode. Jeg har det slik, har en liten skjevhet i en knokkel i ene foten og et ekstraben i en sene i andre foten. Har jeg "gode" sko så får jeg vondt når jeg løper - hver eneste gang.... og på sikt blir det verre og verre og sitter lenger og lenger i etterpå. Hvis jeg derimot får tilpasset riktige sko hos Løplabbet så har jeg ingen problemer! Men uansette så legger jeg alltid i en ekstra såle i de riktige skoene også, men ekstra støtdemping og ekstra støtte på innsiden. Pass også på at du får en person på Løplabbet som har lang erfaring (ikke nyansatt "ungdom" som nettopp har lært). Hos meg bommer nemlig de som ikke har erfaring. Når jeg står på glasskassen og de ser på føttene mine så tror de jeg skal ha en helt annen sko enn hva jeg faktisk trenger når jeg begynner å løpe på tredemøllen deres. Når jeg løper kobler jeg tydeligvis inn litt andre muskler og stabilieserer bedre slik at belastningen på foten blir anderledes. Dette ser de med lengre erfaring! Når det er sagt kan det også være lurt å få sjekket foten hos en kiropraktor eller naprapat. Jeg får av og til låsninger i de små knoklene i foten, og da kan jeg også få mer vondt om jeg løper. Regner med at du tøyer leggene godt - både med strakt kne og med bøyd kne? Hvis ikke må du selvfølgelig begynne å tøye, evt tøye mer enn du har gjort før. Er en av musklene på baksiden av leggen stram pga litt feil fot/skostilling så kan du få smerter i senen som går på innsiden av foten. Anonym poster: bb69e28cce6b709197fe163969436faf
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Takk for svar Har fått sko på løplabbet. De er veldig hode å løpe i men får vondt etterpå. Nå er jeg ikke så flink å tøye etter løping... Tips til tøyeøvelser? Anonym poster: e8ac9621438d9f2e31f48c71e43d741a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Jeg får tøyd leggene best på denne måten: http://bloggfiler.no/martinstrening.blogg.no/images/1121884-10-1301598038319-n400.jpg Ha kneet strakt og press hoften mot veggen slik at du kjenner at det tøyer baksie legg. Etterpå bruker du samme utgangsstilling, men du bøyer kneet og presser kneet frem mot veggen. Da tøyer du andre leggmuskler. Ellers vil du ha nytte av å tøye sete og fremside/bakside av lår også. Hvis problemet fortsetter så kan det være greit å få en fysioterapeut f.eks. til å se på stabiliteten din i mage/rygg og sete/hofter. Hvis stabilieten der er for dårlig så vil knærne trolig presses litt innover for hvert skritt, og dermed får du økt belastning på innsiden av foten også. Med styrketrening sete og mage/rygg slipper du dette. Anonym poster: bb69e28cce6b709197fe163969436faf
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Beinhinnebetennelse? Har det selv på innsiden. Vondt som faen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå