Gå til innhold

Hvordan få baby 6 mnd til å slutte å våkne om natta?

Apple80

Anbefalte innlegg

Jeg har frem til denne helgen ammet hver andre time om nettene. Nå har vi prøvd å avvenne gutten ved at pappaen tar ham når han våkner rundt kl 01 og får ham til å sove igjen. Tanken var at jeg skulle amme igjen kl 03,05 og 07 så vi ikke tok vekk alle ammingene på en gang. Men han sover fra ca 02 til 04.30! Så det har jo gått ganske bra!

MEN: han våkner flere ganger rundt 01-02 og må tas opp og trøster før han sovner igjen.

I tillegg våkner han flere ganger natten gjennom hvor han bare trenger smokken sin. Hvordan kan jeg hjelpe ham å sove uten å våkne så mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får mye pupp,men ikke så mye fast føde.han spiser en porsjon grøt til kvelds også litt brød,litt frukt eller litt middags-mos.men han vil ikke ha mye av det. Det er bare grøt han virkelig liker...

Endret av Apple80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs sier når baby får 4 måltid om dagen så skal de klare sove natte gjennom men min eldste jenta våknet den gang flere ganger om natten for melk, og nå hun yngste jenta mi får bare grøt på morgen og kveld pluss Mme på dagen men hun våkner kun 1-2 ganger om natten .. så unge er forskjellig!

Jeg skal også begynne natteavvening nå. Så vi få se hvordan det går denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får fortsatt mat om natten altså! Han legger seg ca 18.30, får mat ca 22.30, 04 og når han våkner ca 6.30. Han våkner for mat rundt 01-02 også,men da får han ikke.. :-/ men det går fortere/lettere å få ham til å sovne igjen uten mat for hver natt,så jeg tror dette går bra! Når han får 4 hele måltid pr dag kan han kanskje sove fra 19.30-6.30 uten noe mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mini var 6-7 mnd satte vi stort fokus på kveldsrutinene, for å forberede henne på at det var leggetid. Våknet hun på natta fikk hun vann på flaske. Etter ca en uke fikk vi mye roligere netter, og etter en mnd sov hun stort sett natta gjennom (19-07 ca). Jeg merker også at hun sover mye bedre hvis hun sovnet selv i sin egen seng, vs at hun blir matet-/bysset i søvn. Det har i alle fall funket hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en plass at man ikke skal gi grøt rett før de legger seg, det kan bli for tungfordøyelig for magene og det vil påvirke natta deres...Kanskje gi grøt tidligere på kvelden for så å gi pupp og evt litt frukt rett før han legger seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn begynte nettopp å sove natta gjennom (8,5 mnd). Barn sover ofte urolig og har lett for å våkne under REM-søvnen. Det vi måtte gjøre for å få han til å sove natta gjennom var å lære han å sovne selv uten noe som helst for hjelp. Det gjør at når han våkner om natta, klarer han å sovne igjen,uten at vi må ta han opp/bysse/gi vann/amme han i søvn igjen.

Det finnes mange ulike metoder for å få barnet ditt til å sovne selv, der må du nesten bare stole på mammahjertet ditt og gjøre hva du synes er best for ditt barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...